Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Ridning Min ridlärare har fått för sig att det är en jättebra övning så nu har vi gjort det tre lektioner i rad. För min del slutar det med...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: valborg
·
S
Ridning Bents bok Ridning på Kandar och hans filmer (med dansk text och tal, om nu inte svenskt kommit ut). Jag vet också att C.E har köpt...
Svar
6
· Visningar
1 342
Senast: Zora
·
A
Ridning Jag är lite förvirrad när det gäller hjälperna för följande övningar: * Öppna * Volt * Öppna på volt * Böjd rakt fram. i följande fall...
Svar
6
· Visningar
1 447
Senast: Ewa
·
L
Ridning Alla vill vi väl ha hästar som reagerar för blotta tanken. Tror vi, tills vi har prövat, och märker att vi själva tyvärr inte är lika...
Svar
11
· Visningar
1 692
Senast: lilla_mamma
·
Ridning Jag har för en liten tid sen gått och köpt mig en damsadel. Nu tycker jag det är dags att sy mig en tjusig dräkt. Är det någon som vet...
Svar
15
· Visningar
2 770
Senast: Svartfot
·
F
Ridning Jag brukar rida ett d-ponny sto.hon är ganska svårriden och det är inte ofta hon jobbar ordentligt...När man börjar rida är on stel som...
Svar
5
· Visningar
1 512
Senast: SabinaOchSara
·
P
Ridning Kombinera akademiskt med vanlig \"ridskoleridning\"? Hej. Jag har precis skaffat mig en alldeles fantastisk tränare i akademiskt. Jag...
Svar
11
· Visningar
2 003
Senast: Fifflan
·
Ridning Ska på min första clinic nästa helg, som fotfolk då. Nån som har något tips på vad jag ska titta extra noga på? Jag kommer förmoligen...
Svar
13
· Visningar
1 725
Senast: Liselott76
·
E
Ridning Plöjde igenom BBs Kandarbok igår för femtielfte gången. Lika roligt varje gång! :d Varje gång lyckas jag hitta nåt som jag inte läst...
Svar
5
· Visningar
1 809
Senast: true_blue
·
G
Ridning Red lektion igår för en AR/barock tränare. Det var jättekul och gick väldigt bra faktiskt. Detta var i princip min första riktigt...
2
Svar
33
· Visningar
2 991
Senast: Jegra
·
Ridning Dressyrsadel mot \"barock\"- Finns det? Jag har precis börjat med barock & måste skaffa en ny sadel till min häst, jag vill inte släppa...
Svar
18
· Visningar
2 683
Senast: Uddi
·
P
Ridning När kan man börja med öppnor och slutor i skritt? Hur många steg ska man kräva i början?
Svar
6
· Visningar
1 944
Senast: Spider84
·
B
Ridning jag undrar om det är möjligt att kombinera engelsk dressyr (ridskole)och akademiskt... jag hade en kund som sa att när hon på ridskolan...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 121
Senast: Calazirya
·
L
Ridning Ska göra en historisk uppsats om Akademisk ridkonst, jag behöver HISTORISKA böcker om just Akademisk ridkonst, alltså inte hur man...
2
Svar
26
· Visningar
4 474
Senast: Lena_B
·
Ridning Ser att en tråd redan finns aktuell men jag skulle gärna vilja ha tips på böcker som innehåller särskilt mycket av övningar...hur man...
Svar
6
· Visningar
1 495
Senast: Zora
·
T
Ridning Har ett nioårigt vbl sto aldrig tidigare riden eller körd. Helt orörd tills hon kom hit. Är riden sedan i januari i år. Väldigt känslig...
Svar
6
· Visningar
1 567
Senast: tirnanog
·
J
Ridning Min pålle behöver sättas igång och helst utan ryttare eftersom han har haft lite problem med ett framben (+ att jag väger ca. 10 kilo...
Svar
10
· Visningar
1 821
Senast: joneya
·
P
Ridning jaha så har man fått bastning av tränaren för att jag daltar med unghästen ( 6år). Eller snarare så att jag nu måste gå från...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 178
Senast: josse
·
U
Ridning Nu när man har börjat prova lite med kapson & stång kommer man ju till motoriken...... Vill bara undra - hur hanterar ni alla tyglar...
Svar
14
· Visningar
2 086
Senast: Spider84
·
I
Ridning Fram- & avskrittning ? Undrar först och främst om det är nödvändigt att skritta fram på helt lång tygel mer än ett varv i ridhuset, när...
Svar
17
· Visningar
2 311
Senast: space_cowgirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp