Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag ska eventuellt ta DLA IV ("tyska longeringsmärket nr IV") runt nyår, men har lite problemmed utrustningen så att säga. 1. Pisken...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: majola
·
S
Utrustning Jaa :D Ska köpa massa massa hästsaker te.x ridbyxor. har tänkt köpa byxor för islandshäst ridning. Finns det och för hur mycket ungefär... 2
Svar
23
· Visningar
2 511
Senast: Egonson
·
Utrustning Jag införskaffade en syntetsadel i vintras i 3500 kronorsklassen till min fjording. Under våren har jag inte ridit så mycket med den...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: Miaa
·
A
Utrustning Hej hej!:) Jag undrar om nån vet var man kan köpa snygga träns:confused: Vore också kul att veta var NI köpte era hästgrejor.
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Luxurios
·
M
Utrustning Hejsan! Behöver lite sadelhjälp, det rör en något rundlagd nordsvensk dam. Jag har själv en äldre sadel som är ganska vid i bommen, och...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Fibusen
·
Utrustning tandläkaren var ute i stallet här och kollade på några hästar och jag förstår inte helt en sak som han sa till den ena. hästen har...
Svar
5
· Visningar
869
Senast: sweep
·
Utrustning Ja nu undrar jag vad jag ska göra. Det är så att sadeln på min häst har börjat att glappa där bak. Det syns tydligt när den sitter på...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: ESH
·
Utrustning Tänkte be er om tips och råd på lämpligt hörselskydd till häst... Tänkte på de bollar i öronen som travfolket har som de kan dra ur...
Svar
17
· Visningar
5 289
Senast: Mirraya
·
H
Utrustning Har försökt googla och söka här på Buke, men hittar inte vad jag söker. Verkar inte finnas någon internetsajt i Sverige som säljer...
Svar
4
· Visningar
1 765
Senast: hopp_o_galopp
·
Utrustning Är alla Wellington sadlar luftade? Jag är inte så inne med just luftstoppning. Går sadelmakeriutb nu och där finns det inga luftsadlar...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Saigon
·
C
Utrustning Jag skall beställa från www.mantorpstravshop.se men så undrar jag ju såklart hur man skall betala. Det står så här på sidan, men jag...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: ConnyPonny
·
S
Utrustning har jag hört att det ska gå. gäller det på alla sadlar? (dressyrsadel) har en dressyrsadel hemma med alldeles för lite stöd och jag...
Svar
3
· Visningar
1 249
Senast: jjeg
·
A
Utrustning Vad kostar det på ett ungefär? Hur lång tid tar det? Det är inte så länge sedan min sadel blev omstoppad men min dam har musklat om...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: misan
·
Utrustning Jaha, så var det dags att navigera i bettdjungeln igen... Har insett att min lilla islandshäst är för stark för sitt vanliga tredelade...
Svar
16
· Visningar
1 565
Senast: Helenaa
·
D
Utrustning Ja, nu är det så att jag fått för mig att använda lite olja i min klippmaskin, men vet inte hur man gör :o. Jag drog fram...
Svar
8
· Visningar
5 591
Senast: Doneloge
·
B
Utrustning Hej Jag har provat mängder med billiga och dyra sadlar men INGEN passar till min tjocka häst med raka rygg och ingen manke. Billig...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: Shenzi
·
Utrustning Letar efter en spångrep där själva grepen är av metall inte plast. Vilket material handtaget är i kvittar. Någon som har förslag på...
Svar
15
· Visningar
4 082
Senast: lenven
·
Utrustning *Vad har ni för transport och varför just en sån? *Köpt ny eller begagnad? *Hur länge har ni haft den, och har ni haft problem med...
Svar
16
· Visningar
1 703
Senast: ZorréZaid
·
Utrustning Stübben har ju ändrat sitt system lite och i min nya hoppsadel har jag bomvidd D, sedan sträcker det sig då från A till E (tror jag)...
Svar
18
· Visningar
7 603
Senast: palle
·
H
Utrustning Är det samma sadel? :confused: Jag tycker att man på bilder inte ser ngn skillnad (har googlat runt lite), men ibland heter sadeln...
Svar
4
· Visningar
1 336
Senast: hopp_o_galopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka