Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Med presterande hästar menar jag trav/ galopp / fälttävlan/ distanshästar... Liknande tråd finns visst men jag vill veta lite mer om...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Stopek
·
A
Hästvård Är det någon som kan ge exempel på hur deras era blivit bättre (el sämre) av stretching? Har precis börjat stretcha min pålle efter...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Lejonelle
·
K
Foder & Strö min skickliga mamma har glömt att köpa krafft till pållan och det är helt slut, :devil: hon får i vanliga fall krafft groov och har...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: Iccic
·
Hästvård Fick en fråga idag av en tjej om jag visste hur en häst med kissing spines visar att den har problem med tornutskotten. Hon misstänkte...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Engla
·
E
Hästvård Har nyligen köpt en häst som visade sig ha fång. Skall jag lämna tillbaka den?
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Gnist
·
Hästvård Någon som provat? Har kört med munkpeppar nu ett tag till stona (framförallt ett sto som har jobbig brunst och verkligen fläker ut...
Svar
13
· Visningar
5 667
Senast: Boj
·
Foder & Strö Funderar på att analysera mitt hö hos agrilab i år. Men så ser jag att man inte någon stans väljer vilket djurslag man avser använda höt...
Svar
9
· Visningar
2 966
Senast: Veronika
·
E
Hästvård Heter det va? Det där svamp och bakteriedödande medlet som man bla kan desinficera stallar med efter kvarka etc. Och man kan behandla...
Svar
7
· Visningar
3 056
Senast: _Runaway_
·
K
Hästvård Hejsan! På den senaste tiden har jag börjat märka at det lixom "knäpper" någonstans, vilket jag tror är i bogregionen, eller något...
Svar
6
· Visningar
1 592
Senast: Kelly
·
Hästvård Hej! Skulle vilja veta om och i så fall hur länge det är karenstid innan tävling på Rhinovirus.. Om endast en häst i stallet har en...
Svar
4
· Visningar
1 474
K
Hästvård Var köper man jodopax? På apoteket eller Odal, eller var??? Tack på förhand!
Svar
1
· Visningar
670
Senast: shampiz
·
O
Hästvård använder ni nått på hovarna? Olja, fett eller så? Isåfall vad för nått och varför?
2
Svar
24
· Visningar
1 879
Senast: Gnist
·
B
Hästvård Har en stor häst med bockhov el tendens till bockhov. den sticker alltid iväg upp och den andra fram,tycker nästan att det det blivit...
Svar
11
· Visningar
1 532
Senast: allroundhästarna
·
A
Hästvård jag har nu börjat träna min 3åring mycket från marken och även lite från ryggen och nu så har han fått bulor på sidan av manken. alltså...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: Aniie
·
Hästvård Har ju en låneshettis här hemma, som kom nu i somras för att hålla min ungshettis sällskap, när de stora hästarna försvann. Denna...
Svar
5
· Visningar
1 501
Senast: CarolaLind
·
T
Foder & Strö Hu, i år måste vi fodra med ensilage. Kan man ta reda på ts-halten själv? Har hört något om micron, men hur? Vi har helsädesensilage, är...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Kassiopeja
·
H
Foder & Strö Den danska veterinären Nanna Luthersson har skrivit Den Store Foderbog. Den behandlar hästens utfodring vid hälsa och sjukdom...
Svar
3
· Visningar
1 292
Senast: mimus
·
E
Hästvård Mitt 12-åriga avelssto (ej ridhäst) har på sista tiden blivit stel i bakbenen. Hon har aldrig tyckt om att galoppera i hagen men nu är...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: hästmyran
·
A
Foder & Strö är på jakt efter ett bra hö, men vad är det man ska kolla efter? vad är bra värden? Min häst behöver 90 MJ. kan nån vänlig själ hjälpa...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Kassiopeja
·
M
Foder & Strö Hej alla! Ville höra allas åsikter och erfarenhet av betfor. Bra eller dåligt? Vilka fördelar? Får hästen mycket energi, som av...
Svar
15
· Visningar
1 452
Senast: mystiquex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp