30 days of yoga - omgång 2

Jag halkade inte på förra matta som var en gummig modell från Rusta. Men med min nya Manduka-matta så halkar jag. Tror det är en kombination av handsvett och ny o-yogad matta. Står i beskrivningen att den fungerar bättre med mera användning.
Vad är det för manduka? Funderar på att köpa en men greppet är just en sån sak jag vill ha bättre.
 
Pass 10 och 11 gjorda. Pass 10 kändes också lugnt medans 11 blev jag varm iallafall. Skön känsla hur som och jag hittade medveten koppling mellan undersidan revbenen och naveln idag så jag kunde lyfta ända från mellangården till revbenen :up:

Däremot stå på ett ben, mina framfötter ffa framfotsvalvet skrek i protest! Har haft lätt för det förr, antar det är allt hemmaarbete som påverkar. Dels inte ha tillgång till min balansplatt, dels går jag barfota 90% av tiden. Behöver jag inomhusskor månne? Känner mig gammal helt plötsligt!
Låter som att du ligger i! :)
 
Där ser man! Då får jag förhoppningsvis behålla framtänderna under resten av yogaresan också :D

Angående handlederna: Märker du någon skillnad om du mjukar upp dem lite innan du drar igång passet? Jag får ont i handlederna när jag tränar tung styrketräning ibland men märker stor skillnad de gånger jag tar mig tid att värma upp dem lite före, samt tar paus mitt i passet för att stretcha och mjuka upp ännu mer.
Tack för tipset, ska testa.
 
Vad är det för manduka? Funderar på att köpa en men greppet är just en sån sak jag vill ha bättre.
En Manduka ProLite. Är lite missnöjd för jag hade verkligen hört gott om den så kändes tråkigt att greppet är sämre än min budgetvariant från Rusta.
 
Ni som ska fortsätta efter den här utmaningen, har ni bestämt hur? Program etc.
Jag tror jag ska göra slag i saken och gå igenom hennes Foundations of Yoga-lista för att fila lite extra på de tekniken i olika positionerna. De passen är dock väldigt korta, de flesta under 10 min, så jag kommer nog att satsa på att göra tre per dag. Det ger 15 dagars aktivitet och efter det tror jag jag kör igenom listan som heter Yoga for Neck Tension (8 pass). Efter det får jag fundera lite på vad jag vill fortsätta med, kanske kör jag vidare med en av de äldre 30-dagarsutmaningarna :)
 
Pass 10 och 11 gjorda. Pass 10 kändes också lugnt medans 11 blev jag varm iallafall. Skön känsla hur som och jag hittade medveten koppling mellan undersidan revbenen och naveln idag så jag kunde lyfta ända från mellangården till revbenen :up:

Däremot stå på ett ben, mina framfötter ffa framfotsvalvet skrek i protest! Har haft lätt för det förr, antar det är allt hemmaarbete som påverkar. Dels inte ha tillgång till min balansplatt, dels går jag barfota 90% av tiden. Behöver jag inomhusskor månne? Känner mig gammal helt plötsligt!
Jag blir också trött i fötterna och kan få lite kramp i hålfoten av att stå på ett ben ibland, tror att jag spänner mig för mycket helt enkelt.
 
Jag blir också trött i fötterna och kan få lite kramp i hålfoten av att stå på ett ben ibland, tror att jag spänner mig för mycket helt enkelt.
Försöker medvetet breda ut foten och verkligen ha 4 hörn. Kanske det som anstränger extra? Ska prova lite olika varianter :)
 
En Manduka ProLite. Är lite missnöjd för jag hade verkligen hört gott om den så kändes tråkigt att greppet är sämre än min budgetvariant från Rusta.
Har en Manduka pro mat, det är nog samma yta men tjockare, det sägs att de behöver yogas in men att det finns en del knep för det också.

Jag har inte haft några problem alls med halkande utan tycker den är underbar. Men å andra sidan har jag torra händer.

Men tipsen brukar handla om salt och sådant (bara googla Manduka pro mat slippery så..)
How to break in your Manduka PRO mat like a pro - YouTube
 
Har en Manduka pro mat, det är nog samma yta men tjockare, det sägs att de behöver yogas in men att det finns en del knep för det också.

Jag har inte haft några problem alls med halkande utan tycker den är underbar. Men å andra sidan har jag torra händer.
Jo det stod att man kunde strö havssalt över hela mattan och låta det stå några timmar för att sätta igång någon process men jag vill inte slösa på så mycket salt. 💁‍♀️
 
Allmänt svar på den här frågan: Jag som inte kör Breath men följer tråden hoppas såklart på att det blir en allmän yogatråd från och med första februari där vi kan peppa varandra oavsett om vi kör en 30-dagars eller inte :)
Jag har definitivt för avsikt att starta just en sådan tråd :) Men, som du säger, kanske en lite mer allmän yogatråd istället så blir det inte det här direkta fokuset på 30-dagarsgrejen.

Herregud, att jag skulle vara den som startade inte bara en, utan TVÅ yoga-trådar hade jag då aldrig trott för ett år sedan! Där ser man vad en liten pandemi kan göra med en...
 
Jo det stod att man kunde strö havssalt över hela mattan och låta det stå några timmar för att sätta igång någon process men jag vill inte slösa på så mycket salt. 💁‍♀️
Mmm någon sa något om ligga i solen också.

pga kommentarerna under tror jag att saltet inte har någon jätteeffekt, men kanske om du har den framme som hallmatta eller något.

Gissningsvis fungerar den jättebra för folk med torra händer och fötter och inte så bra med blöthet. Och det helt enkelt går en skiljelinje där någonstans då den är hyperbra, eller inte riktigt så hyperbra.
 
Allmänt svar på den här frågan: Jag som inte kör Breath men följer tråden hoppas såklart på att det blir en allmän yogatråd från och med första februari där vi kan peppa varandra oavsett om vi kör en 30-dagars eller inte :)
Tycker absolut att alla som yogar är välkomna! Men lite extra motiverande i mina ögon om andra kör för att kunna reflektera över passen. Jag har också funderat på foundations precis som @Mineur, plus att jag kommer slutföra några dagar efter övriga.

Kanske kommer köra det och lite "mellanpass" i februari och en ny 30dagars i mars :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: Helly
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 158
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 200
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp