30 days of yoga - omgång 2

:cautious: Tyckte att jag tittade på spellistan och såg att första passet var 40 min långt? Jag sitter och försöker smälta en pizza innan jag ger mig ut på mattan. :)
Kikade igen, jag hade kollat på Adriannes instagram där hon svarade på frågor inför det kommande upplägget och det är nog ett senare pass inser jag. Det där ska jag väl klara av, men jag tror att jag även ska göra något mer. Känner mig inte bakis men trött, så jag ska nog kika på något av de från förra omgången som var rätt snälla och göra det också.
 
:cautious: Tyckte att jag tittade på spellistan och såg att första passet var 40 min långt? Jag sitter och försöker smälta en pizza innan jag ger mig ut på mattan. :)

Är du säker på att du är inne i rätt serie? Den vi refererar till heter "Breath - A 30 day yoga journey". Kanalen Yoga with Adriene har flertalet 30-dagars utmaningar (30 days of yoga, Dedicate, Home etc), vilket har förvirrat mig ett antal gånger.
 
Är du säker på att du är inne i rätt serie? Den vi refererar till heter "Breath - A 30 day yoga journey". Kanalen Yoga with Adriene har flertalet 30-dagars utmaningar (30 days of yoga, Dedicate, Home etc), vilket har förvirrat mig ett antal gånger.
Ja då, jag kikade som sagt på instagram där Adriene berättade om upplägget men jag lyssnade kanske inte tillräckligt noga. :) Det är nog ett senare pass hon pratade om då. :)
 
Tänkte försöka komma igång med lite regelbunden yoga, gjorde det förra vintern(?), men då ingen utmaningsserie, utan två-tre videos som jag alternerade mellan. Kände att jag bl.a fick bättre hållning av det.
Efter det har det bara blivit lite sporadiskt här och där, och jag märker att jag tappat en del mjukhet, är ganska stel/kort i musklerna.

Tänker att jag testar utmaningsserien som startar nu, med Adriene, och om det känns för svårt återgår jag till de videosarna (haha, korrekt ord?:p) jag använde förra vintern - nybörjar videos från Adriene körde jag då.

Ska försöka hålla er uppdaterade :)
 
Dagens pass avklarat! ;) Passade även på att göra pass 8 från 30 days of yoga 2015 för att det var skönt! :) Jag bestämde mig även för att försöka göra någon slags dagbok över yogan för att komma ihåg passen! :)
 
Tänkte försöka komma igång med lite regelbunden yoga, gjorde det förra vintern(?), men då ingen utmaningsserie, utan två-tre videos som jag alternerade mellan. Kände att jag bl.a fick bättre hållning av det.
Efter det har det bara blivit lite sporadiskt här och där, och jag märker att jag tappat en del mjukhet, är ganska stel/kort i musklerna.

Tänker att jag testar utmaningsserien som startar nu, med Adriene, och om det känns för svårt återgår jag till de videosarna (haha, korrekt ord?:p) jag använde förra vintern - nybörjar videos från Adriene körde jag då.

Ska försöka hålla er uppdaterade :)
Genomfört första videon i breathe nu:) ser fram emot morgondagen :D
 
Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1 januari. Finns det kanske några som vill vara med denna gången också? :)

Själv planerar jag att testa Adrienes nya program, Breath, som kommer ut just den 1 januari. Jag hade lite svårt att bestämma mig för vilket program jag skulle köra men landade i att det vore kul att göra ett som sker "i realtid" så att säga, ett som massor av människor överallt i världen kommer att genomföra för första gången exakt samtidigt som jag. På introduktionsvideon låter det som att det kommer att bli rätt lugnt, men vi får väl se. Lite läskigt känns det att välja ett program som jag har noll koll på vad det innebär och där jag inte ens kan tjuvkika såhär i förväg för att se hur långa passen är, men det blir en liten extra mental utmaning helt enkelt!

Precis som förra gången tänker jag att tråden är öppen för alla oavsett mål och förmåga. Kanalen Yoga With Adriene (https://www.youtube.com/c/yogawithadriene/featured) har ju massor av olika pass och program att välja och vraka mellan, men man kan ju köra något helt annat också om man vill.

Är det någon som är nyfiken på hur det gick för oss förra omgången så hittar du tråden här: https://www.bukefalos.se/threads/utmaning-yoga-varje-dag-i-30-dagar.1496116/
Ok! jag ska försöka, en sådan 30 dagars brukar ta mig ett halvår :cautious: men jag har nu, en dag sent, gjort dag ett i alla fall.

Tyckte om att den var långsammare jämfört med Home, har känt mig stel (speciellt hamstrings pga joggning) och behöver det lite långsammare. Den var perfekt, kändes inte för lång trots att den var längre än hennes Home.

Verkar som att jag inte var sent ute ändå, verkar som att dag 1 börjar 2/1 :).
 
Senast ändrad:
Ok! jag ska försöka, en sådan 30 dagars brukar ta mig ett halvår :cautious: men jag har nu, en dag sent, gjort dag ett i alla fall.

Tyckte om att den var långsammare jämfört med Home, har känt mig stel (speciellt hamstrings pga joggning) och behöver det lite långsammare. Den var perfekt, kändes inte för lång trots att den var längre än hennes Home.

Verkar som att jag inte var sent ute ändå, verkar som att dag 1 börjar 2/1 :).
Jajemen, du är helt rätt på det! Det enda du missade med gårdagens "pass" var att ta ett par lugna andetag och fundera på varför du egentligen vill göra dessa 30 dagar... Och sådär. Inget att skriva hem om med andra ord ;)
 
Jag är lite orolig för att det här nya programmet kommer att vara för lugnt för min smak, men å andra sidan säger det kanske något om mig - att jag behöver öva på att känna mig nöjd och se värdet även i långsamma pass. Den här omgången tänker jag även pyssla med en hel del annan träning utöver yogan, vilket jag inte gjorde förra gången, så det kan säkert vara bra om yogan då är lite lugnare! Med det lovar jag härmed att inte byta program även om jag tycker att det är för lugnt efter en vecka eller nått :D

Ska snart gå och göra dag 1. Långt pass idag, men sedan ser resten ut att vara runt 20-30 min vilket är lite mer lagom för mig. Det här är planen för Breath förresten, för er som inte sett den innan (screenshot från Adrienes Instagram):

Screenshot 2021-01-02 at 12.16.31.png
 
Har gjort dag 1 nu. Har svårt att göra det långsamt = såklart väldigt nyttigt för mig att öva på just det :D Svårt både fysiskt och psykiskt. Tankarna fladdrar lätt iväg och att göra rörelserna långsamt och med kontroll kräver verkligen en annan typ av muskelkontroll än vad jag är van vid. Att jag är sjukt stel hela baksidan av benen visste jag om men det är alltid lika deppigt när jag ännu en gång inser hur stelt det faktiskt är 🤪 Har fixat en spegelvägg som jag kan yoga framför - väldigt nyttigt men också lite knäckande 😅 Men känner att speglarna kommer vara till stor hjälp i att fixa till alla små detaljer i de olika positionerna.
 
Jag är lite orolig för att det här nya programmet kommer att vara för lugnt för min smak, men å andra sidan säger det kanske något om mig - att jag behöver öva på att känna mig nöjd och se värdet även i långsamma pass. Den här omgången tänker jag även pyssla med en hel del annan träning utöver yogan, vilket jag inte gjorde förra gången, så det kan säkert vara bra om yogan då är lite lugnare! Med det lovar jag härmed att inte byta program även om jag tycker att det är för lugnt efter en vecka eller nått :D

Ska snart gå och göra dag 1. Långt pass idag, men sedan ser resten ut att vara runt 20-30 min vilket är lite mer lagom för mig. Det här är planen för Breath förresten, för er som inte sett den innan (screenshot från Adrienes Instagram):

Visa bifogad fil 62638
Då var jag inte helt ute virrade igår när jag hade för mig att jag hade sett att day 1 var 40 min långt, att det sen var dag 0 igår var kanske en annan sak. ;) Jag ska ta mig an passet om en stund när jag har skrivit lite mer och vart ute med hunden. :)
 
För mig passar det bäst att först snabbtitta igenom videopasset och se vilka övningar som görs och om det är andra tips. Sedan när jag själv kör gör jag det på egen hand och delvis efter vad jag själv gillar. Tittar jag på video samtidigt och försöker göra efter har jag betydligt sämre fokus tycker jag.
 
För mig passar det bäst att först snabbtitta igenom videopasset och se vilka övningar som görs och om det är andra tips. Sedan när jag själv kör gör jag det på egen hand och delvis efter vad jag själv gillar. Tittar jag på video samtidigt och försöker göra efter har jag betydligt sämre fokus tycker jag.
Ja, så brukar jag också göra ibland. Sen tycker jag att man märker stor skillnad när man har gjort det i några dagar i sträck och självförtroendet blivit lite bättre, då upplever jag att jag har lättare att släppa videon och lita på att jag vet ungefär vad det är som pågår. Det är sällan jag tittar på videon mer en en sekund eller två åt gången, och då oftast bara för att kolla så att jag är på rätt köl (vilket jag inte alltid är, men oftast :D).
 
Day 1 klar här och jag fick med mig sambon på passet minsann! Vi får se hur länge han håller i, men är det någon som behöver yoga är det han! Har aldrig sett på maken till stela hamstrings, och då är mina egna ändå rätt illa!

Det var en skön början tycker jag, väldigt lugn men ändå med något utmanande inslag. Kändes kortare än 48 minuter. Det märks att det var en dryg vecka sedan jag yogade senast, det var lite stelt i såväl hamstrings som rygg och knakade både här och där! Men jag har ett betydligt bättre och mjukare utgångsläge än när jag började förra gången, såklart. Känns bra! :)
 
Wohoo, da ar jag ocksa igang!
Jag kor pilates och har hittat ett 30 dagars program pa youtube som jag tanker folja. Varje dag ar dock bara 10 minuter sa jag tror jag kommer sikta pa att kora 2 om dagen, och om jag haller takten sa gar jag over till strospridda videos efter dag 15.
Kanns bra - markte dock att trots att jag hallit konditionen uppe sa har jag tappat muskler sedan i sommras nar jag var jatteduktig pa att kora styrketraning ett par ganger i veckan!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Helly
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 094
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 184
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • LGCT Stockholm
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp