30 days of yoga - omgång 2

Nu är day 1 avklarad, långt men ganska skönt pass, kan nog tänka mig att återkomma till det efter en stressig period när man behöver nedvarvning och komma ihåg att andas.
 
Jag är också med! Jag har yogat till och från med Adriene under året och har gjort 30-dagars förut, men aldrig lyckats fullfölja i tid. Jag ska försöka (igen) den här gången, men sätter inte heller ribban på att faktiskt göra det, eftersom det ska funka ihop med jobb och livet, men blir jag klar halvvägs in i februari så är jag nöjd :D

Jag tror att tråden kommer vara en bra pepp och jag ska försöka uppdatera, trots att jag har som ambition för 2021 att slöscrolla mindre... Men buke är väl inte slöscrolla? :angel:

Jag tyckte dagens pass var alldeles utmärkt efter campingnatt och drygt två timmars vandring över sten och berg i solen (nej, jag bor inte i Sverige). Jag tror det blir en bra utmaning och nyttigt att ta det lugnt...
 
Jag var ju med i förra tråden och genomförde hela programmet den gången så jag kör nu också :) har gjort första passet, väldigt lugnt som ni är flera som skrivit redan. Men aj mina fötter när man skulle stretcha dom där i början någonstans! Sjukt stelt i tålederna.
 
Jag var ju med i förra tråden och genomförde hela programmet den gången så jag kör nu också :) har gjort första passet, väldigt lugnt som ni är flera som skrivit redan. Men aj mina fötter när man skulle stretcha dom där i början någonstans! Sjukt stelt i tålederna.
Hah, ja, kunde inte sätta mig på hälarna...🙈
 
Jag gjorde första passet. Tog emot som vanligt att komma igång, men skönt när det var gjort. Passet passade mig väldigt bra, men det fanns nog ingen del av min kropp som inte värkte eller var spänd. Jag tog lite bilder efter passet då jag blev inspirerad av @Mineur och att kunna se eventuella framsteg, så jag hoppas de ska fungera som motivation när det känns extra tungt
 
Jag var ju med i förra tråden och genomförde hela programmet den gången så jag kör nu också :) har gjort första passet, väldigt lugnt som ni är flera som skrivit redan. Men aj mina fötter när man skulle stretcha dom där i början någonstans! Sjukt stelt i tålederna.
Gud vad skönt att ni var fler som fick ont i tårna av det! Min sambo fattade inte alls vad jag menade, han måste ha någon slags superfötter :cautious:
Jag gjorde första passet. Tog emot som vanligt att komma igång, men skönt när det var gjort. Passet passade mig väldigt bra, men det fanns nog ingen del av min kropp som inte värkte eller var spänd. Jag tog lite bilder efter passet då jag blev inspirerad av @Mineur och att kunna se eventuella framsteg, så jag hoppas de ska fungera som motivation när det känns extra tungt
Kul! De funkade sjukt bra som motivation för mig förra gången, så jag hoppas att det har samma effekt för dig!
 
Dagens pass tyckte jag var lite svårare att hitta, hittade inte på listan utan efter sök i youtube, så hoppas det blev rätt.
Tyckte om det, fortsättning på förra passet, mer tåstretching vilket behövdes.
 
Precis klar med dagens pass. Och det är ju tur att hon pratade om att det viktiga är att "show up on the mat" på slutet av passet, för det var nästan inget som fungerade för mig idag. 🙄
När man strechade nacken år sidan med armen upp ni vet? Så känns det i ryggen när jag ska sitta stilla i skräddarställningen i början - får kanske leta upp något att sitta på tills imorgon för att se om det hjälper.🧘‍♀️
Är inte alls så stark/smidig att jag klarar av att tex kliva fram med en fot från downward dog till lunge. Och var svårt att hitta rätt alignment i vissa övningar. :(
Men jag försöker tänka att jag uu måste börja någonstans, att det viktigaste ändå är att försöka. :) Men idag var det svårt att inte bli frustrerad.
 
Precis klar med dagens pass. Och det är ju tur att hon pratade om att det viktiga är att "show up on the mat" på slutet av passet, för det var nästan inget som fungerade för mig idag. 🙄
När man strechade nacken år sidan med armen upp ni vet? Så känns det i ryggen när jag ska sitta stilla i skräddarställningen i början - får kanske leta upp något att sitta på tills imorgon för att se om det hjälper.🧘‍♀️
Är inte alls så stark/smidig att jag klarar av att tex kliva fram med en fot från downward dog till lunge. Och var svårt att hitta rätt alignment i vissa övningar. :(
Men jag försöker tänka att jag uu måste börja någonstans, att det viktigaste ändå är att försöka. :) Men idag var det svårt att inte bli frustrerad.

Du låter som mig för 6 månader sedan - dvs helt normal yoganybörjare! :D :heart Jag satt på ett tjockt lexikon första månaderna och får fortfarande hjälpa vänsterfoten framåt i övergången downward dog - lunge. Alignment är knepigt och något jag verkligen ser fram emot att få hjälp med när jag kan gå till en yogastudio.

Så andas djupt och gör så gott du kan! Det blir bättre och bättre med tid!
 
Du låter som mig för 6 månader sedan - dvs helt normal yoganybörjare! :D :heart Jag satt på ett tjockt lexikon första månaderna och får fortfarande hjälpa vänsterfoten framåt i övergången downward dog - lunge. Alignment är knepigt och något jag verkligen ser fram emot att få hjälp med när jag kan gå till en yogastudio.

Så andas djupt och gör så gott du kan! Det blir bättre och bättre med tid!
Tack! Tyckte inte jag hade detta problemet förra året när jag testade en längre period, men man ändras väl antar jag🙈
Och ja, gör ju detta för att bli bättre, och lära mig :) Så jag ska fortsätta, och fokusera på att försöka allt och inte haka upp mig på det jag inte klarar av just nu.:)
 
Dag 2! Betydligt bättre jämfört med gårdagen, men kände mig fortfarande lite småsvag. Bättre mental närvaro och trevligt med lite meditationsinslag i början.
 
Passar på att flika in en bild på mitt yogahörn som faktiskt börjar bli rätt mysigt. Lite väl trångt i sidled egentligen men med lite anpassningar av övningar så fungerar det. Framför allt är det skönt att ha en fast plats och slippa plocka fram och bort saker dagligen.
20210103_170423.jpg


Vart yogar ni nånstans? :)
 
Jag är med! Precis färdig med pass 2. Får verkligen kämpa med den mentala biten, har så lätt för att fladdra iväg och bli rastlös. Känns välbehövligt med all fokus på andning.
 
Jag hakar på! 😃

Ska dra igång imorgon tänker jag. Har precid laddat ner DownDog App, som jag ska försöka lära mig hur den funkar idag.
Jag börjar väldigt basic, med ca 10min 1 gång om dagen och arbetar mig upp. Får jag lust att köra 10min x2 någon dag så, why not! Målet är att köra på i 90 dagar och verkligen få in vanan 😃
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Helly
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 094
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 184
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp