30 days of yoga - omgång 2

Jag gillade dagens pass men har väldigt mycket träningsvärk från styrketräning igår så försökte mest fokusera på att sträcka ut.
 
Dag 5. That's more like it! Inte för att jag inte behöver träna på att ta det lugnt, men det är skönt med lite mer flow och tempo i passen :up:
 
Dag 5 och hej och hå vilken ökning av tempot! :rofl: Nåja jag hängde väl med även om jag inte orkar lika länge som henne. :cautious::D
 
Jag gjorde dag två och dag tre och gillade dem. Dag fyra var jag inte alls överens med min kropp, min tidsplanering och energin i övrigt, så det blev ingen yoga.
Gjorde dag fyra igår istället och jag hade svårt att landa i början, kroppen tyckte det var supertråkigt att ligga stilla, men det släppte när det kom igång lite. Ser framemot dag fem och får se om jag ger mig på dubbelpass i helgen så att jag är i fas.
 
Tänkte jag skulle testa en omgång. Ni som kör nu eller kört tidigare - har hon någon lugn(are) variant som är nybörjarvänlig? Jag har mest kört yin innan, brukar inte fixa mer avancerad yoga.
 
Dag 2 idag. Håller med er om att det är väldigt lugnt hittills.
Temat passade bra för tankarna vandrade gärna iväg, har mycket ångest som maler för tillfället. Men kände mig stark :) bortsett från mountain climbs-partiet.
 
Tänkte jag skulle testa en omgång. Ni som kör nu eller kört tidigare - har hon någon lugn(are) variant som är nybörjarvänlig? Jag har mest kört yin innan, brukar inte fixa mer avancerad yoga.
Den som går nu är ganska lugn och hon ger alltid "lättare alternativ" till de flesta övningar. Så testa och känn efter om det kan tänkas fungerar för dig.
 
Tänkte jag skulle testa en omgång. Ni som kör nu eller kört tidigare - har hon någon lugn(are) variant som är nybörjarvänlig? Jag har mest kört yin innan, brukar inte fixa mer avancerad yoga.
Jag gör också en del yin och tycker den som går nu är väldigt lugn. Har gjort några pass från den som heter Home också och det var ganska lugnt.
 
Idag gick det sämre igen dels pga teknikstrul då plattan dog och jag fick växla till telefonen, kom ur fas där, och hängde inte med i övningarna riktigt, mycket nytt och kände att jag spände mig i nacken, vilket jag inte vill.. men det har jag tydligen svårt med, när magmusklerna ska användas så spänner jag nacken...
Men det är genomfört i alla fall,🧘‍♀️💪
 
Idag gick det sämre igen dels pga teknikstrul då plattan dog och jag fick växla till telefonen, kom ur fas där, och hängde inte med i övningarna riktigt, mycket nytt och kände att jag spände mig i nacken, vilket jag inte vill.. men det har jag tydligen svårt med, när magmusklerna ska användas så spänner jag nacken...
Men det är genomfört i alla fall,🧘‍♀️💪

Jag har precis samma problem! Iallafall i alla crunch-liknande övningar där jag ska lyfta huvud/axlar - tväront och jättespänt.

Bra jobbat att komma igenom passet trots teknikstrul :up:
 
Phew!

Dag fyra av yoga och jag är uppe i 4 pass. Varav 3 var idag :angel:
Känns väldigt bra! 1x12min med fokus på axlar, inför dagens träningspass, 1x12min med fokus på core och 1x12min med fokus på höft-stretcher.

Ska börja med 15min varje morgon nu med fokus på flexiblitet. Det... behövs. Väldigt mycket, kan man säga.
 
Dag 6. Jag hade problem med andningen i början. Gick jättebra när vi ”övade”, men sen på de där två seten fick jag inte alls till det. Ett rätt tufft pass tyckte jag, lär säkert känna lite träningsvärk i magen imorgon.
 
Dag 6. Jag hade problem med andningen i början. Gick jättebra när vi ”övade”, men sen på de där två seten fick jag inte alls till det. Ett rätt tufft pass tyckte jag, lär säkert känna lite träningsvärk i magen imorgon.
Jag tyckte också att andningsövningen var svår, blev distraherad av sambon och Adrienes andningar som var i otakt med mina 🙄 Tror jag kommer att lyckas bättre i ett tyst rum när jag bara hör mig själv.

Och ja, det blir garanterat träningsvärk i magen här också!
 
Jag tyckte också att andningsövningen var svår, blev distraherad av sambon och Adrienes andningar som var i otakt med mina 🙄 Tror jag kommer att lyckas bättre i ett tyst rum när jag bara hör mig själv.

Och ja, det blir garanterat träningsvärk i magen här också!
Bli störd av sambo :meh: prova 23 kgs hund som är övertygad om att jag leker när jag försöker göra andningsövningarna, herregud helt galen idag. Annars har vi kommit till att han fattar att när jag är på yogamattan får man vara med om man ligger stilla och tyst i närheten och smyger sig intill när jag ligger still men idag var det som bortblåst. Men jag tog mig igenom dag 6 när hunden var utslängd. ;)
 
Bli störd av sambo :meh: prova 23 kgs hund som är övertygad om att jag leker när jag försöker göra andningsövningarna, herregud helt galen idag. Annars har vi kommit till att han fattar att när jag är på yogamattan får man vara med om man ligger stilla och tyst i närheten och smyger sig intill när jag ligger still men idag var det som bortblåst. Men jag tog mig igenom dag 6 när hunden var utslängd. ;)
Hahaha, jag undrade just om jag skulle höra från någon här gällande detta! Adrienne sa ju att "pets usually love this breathing exercise and tend to go a bit crazy" - antar att ni är bevis på att det stämmer ;)
 
Hahaha, jag undrade just om jag skulle höra från någon här gällande detta! Adrienne sa ju att "pets usually love this breathing exercise and tend to go a bit crazy" - antar att ni är bevis på att det stämmer ;)
Det hörde jag inte ens, antagligen när Ville klättrade på mig och vispade runt med tungan inne i mina öron. 😂
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Helly
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 272
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 308
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp