30 days of yoga - omgång 2

Gillade dagens pass, lite lugnare, och slapp börja i skräddarställningen:) fast jag gled iväg när man skulle ta händerna över huvudet i brygga😅

Ett pass jag kommer spara för dagar när jag inte orkar men ändå behöver röra på kroppen, tror jag.:)
 
Pass 3 gjort även här och jag håller med er andra om att det babblas lite för mycket för min smak. Sambon muttrade något som lät misstänkt likt "shut up" när han stod i down dog och led lite :D Inledningen kändes för lång också, men jag antar att det mest visar att jag måste bli bättre på att slappna av istället för att hela tiden vilja vidare. Ska försöka planera lite bättre nästa gång också, nu blev det att vi gjorde passet lite i farten på väg till TV-soffan typ.
Ja, men ibland blir jag frustrerad när hon far iväg och pratar på precis när det verkade som om hon skulle byta ställning 😅
 
Passar på att flika in en bild på mitt yogahörn som faktiskt börjar bli rätt mysigt. Lite väl trångt i sidled egentligen men med lite anpassningar av övningar så fungerar det. Framför allt är det skönt att ha en fast plats och slippa plocka fram och bort saker dagligen.
Visa bifogad fil 62700

Vart yogar ni nånstans? :)
Fint! Jag håller till mellan TV:n och soffbordet. Har en spegel under tv:n och en lutad mot sovrumsdörren så att jag kan snegla i dem (och den avstängda tv:n) vid behov. Spelar upp videon på en platta.

Det blir lite tajt i sidled ibland, som när man skulle lägga knäna åt sidan, men det funkar och är den bästa platsen jag har. :)
 
Passar på att flika in en bild på mitt yogahörn som faktiskt börjar bli rätt mysigt. Lite väl trångt i sidled egentligen men med lite anpassningar av övningar så fungerar det. Framför allt är det skönt att ha en fast plats och slippa plocka fram och bort saker dagligen.
Visa bifogad fil 62700

Vart yogar ni nånstans? :)
Vad mysigt!

Jag yogar i barnrummet. 🙈 Har mest plats där och lättast att hålla barnet sysselsatt där. I yin yogan blir det lite jobbigt men samtidigt mysigt för då vill hon gärna komma och kramas.
 
Idag blev mitt första pass äntligen av!
En kort 12minutare på Down Dog App, med fokus på hip flexors. Väldigt skönt!

Börjar med korta pass så att det ska bli av varje dag, detta kändes... mycket kort haha.
Slåss lite mot mig själv nu att inte bara "men då kör jag 30min varje dag framöver!", utan det är faktiskt helt okej med 12min.
12min mer yoga än jag gjorde innan! 15min nästa vecka och så trappa upp efter hand. Extra pass går alltid bra men aldrig ett krav typ. Tror det kommer bli toppen :)
 
Jag tyckte, föga förvånande, att pass 4 var lite för långsamt. Igen. 🙄 Men det är bara att köra på, det är nyttigt för mig! Idag fick jag dock hoppa över vissa bitar eftersom min ländrygg är på uruselt humör. Så när det inte kändes bra i ryggen ungefär halvvägs in i passet körde jag min egen grej med lite fysio-övningar istället, och lät sambon & Adriene fortsätta själva 😁 Sen hakade jag på lagom till slutet igen.

Vet inte om det är jag som minns fel/inbillar mig eller om förra omgången verkligen var så mycket mindre lugn än denna? Eller är det kanske bara jag som har blivit lite mer självsäker och därmed otålig? Vad säger @Snurrfian och ni andra som gjort båda två väldigt nyligen?
 
Jag tyckte, föga förvånande, att pass 4 var lite för långsamt. Igen. 🙄 Men det är bara att köra på, det är nyttigt för mig! Idag fick jag dock hoppa över vissa bitar eftersom min ländrygg är på uruselt humör. Så när det inte kändes bra i ryggen ungefär halvvägs in i passet körde jag min egen grej med lite fysio-övningar istället, och lät sambon & Adriene fortsätta själva 😁 Sen hakade jag på lagom till slutet igen.

Vet inte om det är jag som minns fel/inbillar mig eller om förra omgången verkligen var så mycket mindre lugn än denna? Eller är det kanske bara jag som har blivit lite mer självsäker och därmed otålig? Vad säger @Snurrfian och ni andra som gjort båda två väldigt nyligen?
Det är väldigt mycket lugnare, det stod nog även i välkomstmejlet. Men än så länge är det bra för mig! :)
 
Det är väldigt mycket lugnare, det stod nog även i välkomstmejlet. Men än så länge är det bra för mig! :)
Hoppsan, den där mejl-listan skrev jag aldrig upp mig på! Men då så, då var jag inne på rätt spår i alla fall. Tror/hoppas att jag också kommer att börja uppskatta lugnet snart! :)
 
Sambon och jag testade morgonyoga idag och kan konstatera att det inte är vår grej. Vi är ganska sega och griniga på morgonen båda två, så inte helt idealiska förhållanden för att känna lugn, glädje och harmoni inombords :angel: Själv störde jag mig bara på allt och är arg på min rygg som fortfarande bråkar så fort jag gör något annat än att promenera eller ligga ner, så det blev inget bra av passet alls. Tror jag sparar det och återkommer till det en annan gång, för jag gjorde det verkligen inte rättvisa idag. Men nu har jag testat det också!
 
Avklarat dag 4/pass 4 idag :) jag gillar verkligen tempot, det känns perfekt för mig som behöver slappna av.

Dag 3 började jag tycka det var lite jobbigt pga träningsvärk och trött i muskler. Men det går nog över snart. Vill inte veta hur det skulle varit om serien vart i högre tempo :o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Helly
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 282
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 315
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp