30 days of yoga - omgång 2

Jag tyckte inte alls om andningsövningen. Upplevde den som ganska ångesttriggande? :confused: Nån mer som fick den känslan? Eventuellt var jag bara i ett känsligt stadie då jag har det lite jobbigt privat för tillfället. Tyckte dessutom att det sved i näsan till slut?! :p

I övrigt gillade jag passet, men jag brukar alltid gilla just mage också. Det är där jag är stark.
 
Bli störd av sambo :meh: prova 23 kgs hund som är övertygad om att jag leker när jag försöker göra andningsövningarna, herregud helt galen idag. Annars har vi kommit till att han fattar att när jag är på yogamattan får man vara med om man ligger stilla och tyst i närheten och smyger sig intill när jag ligger still men idag var det som bortblåst. Men jag tog mig igenom dag 6 när hunden var utslängd. ;)
Åh, jag sörjde att bara ha katten som störde igår. Tomt sen vi fick ta bort hunden... Men klart att det kan störa.

Den här tråden (och den förra som jag läste igenom igår) ger mig dock redan motivation, och också att utveckla yogan lite mer på sikt.
 
Jag tyckte inte alls om andningsövningen. Upplevde den som ganska ångesttriggande? :confused: Nån mer som fick den känslan? Eventuellt var jag bara i ett känsligt stadie då jag har det lite jobbigt privat för tillfället. Tyckte dessutom att det sved i näsan till slut?! :p

I övrigt gillade jag passet, men jag brukar alltid gilla just mage också. Det är där jag är stark.
När jag gjorde den första gången, i Home 30 dagar, kände jag likadant. Att jag skulle få panikångest. Igår tyckte jag att det funkade bättre, om det är för att jag tränat på det eller om jag bara mådde bättre än sist vet jag inte.

Kul att vi är fler som kör! Jag gjorde Home i september och sen i december igen, nu kör jag Breath. Tycker att jag blivit starkare och smidigare men låg båt-hög båt får mig att känna mig som en skalbagge som hamnat på rygg!
 
Jag ska inte säga nåt om störning, idag kom barnen in i slutet och härjade, förstörde tyvärr känslan på slutet lite...

Men gillade passet (3)! Kan tänka mig göra det igen med lite mer flow. Andningen funkade bra också. Har lite träningsvärk i magen idag men det kan vara från annan träning också.

Men jag har svårt att sitta skräddare i början :confused: inte själva ställningen, känner mig inte (just då) stel osv, men blir spänd i nedre ryggen och i höfterna.
Experimenterade lite med ställningen i downward dog, funderar på att köra igenom hennes foundations efter detta.
 
Skönt att core-del var rätt kort igår, började skratta för magen gjort så ont i slutet :laugh: Jag brukar få lite "ont" i ländryggen (mitt stora problemområde) i core-övningar och då blir jag lite rädd och pausar övningen. Men igår fick jag aldrig ont i ryggen... så jag fick ju snällt göra alla repetitioner utan paus :p Orkade inte riktigt alla men nästan! Har börjat få in en bra teknik också för att inte få ont i nacken av övningar där man ska lyfta nacken/axlarna.
Dagens pass var ingen favorit, känslan var mest Mjeh 🤷‍♀️
 
Jag tyckte inte alls om andningsövningen. Upplevde den som ganska ångesttriggande? :confused: Nån mer som fick den känslan? Eventuellt var jag bara i ett känsligt stadie då jag har det lite jobbigt privat för tillfället. Tyckte dessutom att det sved i näsan till slut?! :p

I övrigt gillade jag passet, men jag brukar alltid gilla just mage också. Det är där jag är stark.
Jag håller med att den var lite ångesttriggande, jag fick lite känslan av en begynnande panikångestattack även om det upphörde i samma stund som jag slutade. Men jag är också lite känslig just nu efter en tuff period.
 
20min yoga idag, med fokus på flexibilitet, kändes sååå skönt! :love:
Körde även 10-15min med "vanlig" stretch efteråt. Alltid välbehövligt, och så bra att vara varm i kroppen redan från yogan.

Känns som att jag borde kolla in Adrienne(?) också nån gång, men är så nöjd med Down Dog, så det får bli den nu.
Iaf tills den gratis testperioden tar slut sista januari :angel:
 
Jag ska inte säga nåt om störning, idag kom barnen in i slutet och härjade, förstörde tyvärr känslan på slutet lite...

Men gillade passet (3)! Kan tänka mig göra det igen med lite mer flow. Andningen funkade bra också. Har lite träningsvärk i magen idag men det kan vara från annan träning också.

Men jag har svårt att sitta skräddare i början :confused: inte själva ställningen, känner mig inte (just då) stel osv, men blir spänd i nedre ryggen och i höfterna.
Experimenterade lite med ställningen i downward dog, funderar på att köra igenom hennes foundations efter detta.
Jag med, testade med filt idag, blev marginellt bättre? Jag tror att jag är kort I musklerna och att det blir spänningar pga det, löser det genom att röra mig lite när jag känner att jag börjar spänna mig.
 
Dagens pass avklarat det med. Idag hade jag tjuvkikat på videon eftersom jag inte kunde somna om imorse, men kände inte för att köra passet då. Kändes bra att vara förberedd så kanske ska köra på det framöver.

Framförallt när det är flow så hänger jag inte med, planka till kobra till hund eller, ja... var det det man skulle göra?😅🙈
Nåja, med dagens bredare hund så var det lättare att få fram foten längre, även om jag inte kom fram långt alls, men klart lättare än innan.

Gillade cirklarna med armarna i warrior posen, de kändes att de behövdes:)


Tror kanske jag ska köra en av hennes godnatt videos ikväll, lite strech inför natten.:)
 
Körde dagens pass, men tog det lugnt pga ont i ena armen. Gillade verkligen armarna på diagonalen, de mjukade verkligen upp mina problemområden. Överlag ett bra pass. Tror jag ska försöka gör det igen någon dag när jag känner mig okej i kroppen igen.
 
Jag ska inte säga nåt om störning, idag kom barnen in i slutet och härjade, förstörde tyvärr känslan på slutet lite...

Men gillade passet (3)! Kan tänka mig göra det igen med lite mer flow. Andningen funkade bra också. Har lite träningsvärk i magen idag men det kan vara från annan träning också.

Men jag har svårt att sitta skräddare i början :confused: inte själva ställningen, känner mig inte (just då) stel osv, men blir spänd i nedre ryggen och i höfterna.
Experimenterade lite med ställningen i downward dog, funderar på att köra igenom hennes foundations efter detta.
Jag får också ont i höfterna efter ett tag i skräddarställning. För mig beror det på att jag är extremt spänd i höftböjarna, jag märker stor skillnad på när jag stretchat dem före och inte.
 
Jag var med på de första 10 minuterna av dagens pass men körde mitt eget race efter det då jag skadat ryggen igen och har väldigt ont av det (på nivån att jag inte ens kan sitta upp, på något sätt, utan att ha ont). Det kändes dock fortfarande viktigt att göra något eftersom rörelse oftast är det som behövs för att lösa upp smärtan, så medan sambon fortsatte med det planerade passet körde jag igenom lite övningar som jag fått av fysion. Hakade på i andningstempot lite ibland och var även med under de sista två minuterna då vi mest bara satt och andades. Hoppas vara helt back on track om ett par dagar!
 
Jag med, testade med filt idag, blev marginellt bättre? Jag tror att jag är kort I musklerna och att det blir spänningar pga det, löser det genom att röra mig lite när jag känner att jag börjar spänna mig.
Jag får också ont i höfterna efter ett tag i skräddarställning. För mig beror det på att jag är extremt spänd i höftböjarna, jag märker stor skillnad på när jag stretchat dem före och inte.
Det kan såklart vara spändhet, är rätt stel överlag, men känns inte riktigt på samma sätt. Mer att jag spänner höfterna och får ont i ländryggen.
Har inte testat filt men det tipsar hon ju faktiskt om i filmen också. Inget jätteproblem men.

Krya på ryggen, @Mineur
 
Ok nu ska jag också testa mailen :)
Mejlen är väldigt peppande och positiva! Jag insåg ganska fort att jag är ingen yoga-människa, till en del tycker jag det är kul men inte hela pass, så jag hoppade av den här trettiodagarsutmaningen. Men varje mejl jag får gör mig lite sugen på att haka på igen och jag har faktiskt också gjort det några gånger lite halvdant :)
 
Dag 8. Skönt! Men jag kunde inte sitta många sekunder framåtlutad med armbågarna i golvet när man skulle ha benen i kors med ena foten framför den andra - AJ! :laugh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Helly
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 282
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 315
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp