30 days of yoga - omgång 2

Mineur

Trådstartare
Moderator
Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1 januari. Finns det kanske några som vill vara med denna gången också? :)

Själv planerar jag att testa Adrienes nya program, Breath, som kommer ut just den 1 januari. Jag hade lite svårt att bestämma mig för vilket program jag skulle köra men landade i att det vore kul att göra ett som sker "i realtid" så att säga, ett som massor av människor överallt i världen kommer att genomföra för första gången exakt samtidigt som jag. På introduktionsvideon låter det som att det kommer att bli rätt lugnt, men vi får väl se. Lite läskigt känns det att välja ett program som jag har noll koll på vad det innebär och där jag inte ens kan tjuvkika såhär i förväg för att se hur långa passen är, men det blir en liten extra mental utmaning helt enkelt!

Precis som förra gången tänker jag att tråden är öppen för alla oavsett mål och förmåga. Kanalen Yoga With Adriene (https://www.youtube.com/c/yogawithadriene/featured) har ju massor av olika pass och program att välja och vraka mellan, men man kan ju köra något helt annat också om man vill.

Är det någon som är nyfiken på hur det gick för oss förra omgången så hittar du tråden här: https://www.bukefalos.se/threads/utmaning-yoga-varje-dag-i-30-dagar.1496116/
 
Jag sokte just efter en trad som denna!
Jag har tankt kora ett gang 30 dagarsutmaningar i 2021 (inte nodvandligtvis traningsrelarade) och detta kanns som en utmarkt start!

Funderar dock pa om yoga eller pilates skulle passa mig bast - jag springer valdigt regelbundet men ar dalig pa att kora styrka, sa jag funderar pa om pilates kanske passar mig battre da jag upplever det som mer muskelfokuserat?
Daremot sa ser you Yogi's valdigt starka och valtrande ut, sa det ar kanske feltank?
Nagon som har rekommendationer pa yogakurser som fokuserar mer pa styrka an mindfullness - forstar att det finns en djungel av alternativ?
 
Jag sokte just efter en trad som denna!
Jag har tankt kora ett gang 30 dagarsutmaningar i 2021 (inte nodvandligtvis traningsrelarade) och detta kanns som en utmarkt start!

Funderar dock pa om yoga eller pilates skulle passa mig bast - jag springer valdigt regelbundet men ar dalig pa att kora styrka, sa jag funderar pa om pilates kanske passar mig battre da jag upplever det som mer muskelfokuserat?
Daremot sa ser you Yogi's valdigt starka och valtrande ut, sa det ar kanske feltank?
Nagon som har rekommendationer pa yogakurser som fokuserar mer pa styrka an mindfullness - forstar att det finns en djungel av alternativ?
Ja, jag har också förstått det som att pilates är mer styrke-fokuserat och ska vara bra för att öva upp just corestyrkan. Yoga är absolut stärkande det också, och jag märkte stor skillnad på min styrka när jag jämförde dag 1 med dag 30 förra vändan, men pilates är kanske snäppet mer effektivt. Adriene, som jag pratar om i TS, har dock en hel del core-fokuserade pass (jag har kört 2-3 av dem och de känns definitivt!) och hon har samlat dem i den här spellistan (19 pass): https://www.youtube.com/playlist?list=PLui6Eyny-UzzrFSsKAzMbmFMAChWKQm5x
 
Jag kanske borde hoppa på denna eftersom jag helt kom av mig på förra :o och lugnt tror jag passar mig. Januari lär vara betydligt lugnare arbetsmässigt så känner att jag nog kommer ha mer ork framöver än jag haft senaste månaden.
 
Breathe låter alldeles utmärkt för mig. :D Det gick ju inte helt hundra förra omgången, så jag hoppar gärna på en omgång till!
 
En serie som fokuserar på andningen tycker jag låter som något för mig också. Men jag kommer nog "fuska" lite och bara göra de enklare övningarna i passen.
 
Jag är på! :) Det låter bra med den nya för mig också! Jag håller på och letar i de gamla efter favoritpass för att kunna skriva ner så jag kommer ihåg dem när jag behöver! :)
 
Jag hänger på också :) Kommer dock inte köra varje dag. Tänkte köra färdigt 30 days of yoga (originalserien), har gjort 21 dagar hittills. Sen får vi se vilken jag hoppar på efter det!
 
Jag har kört en av Adrienes tidigare utmaningar men lyckades inte hela vägen. Har varit utan yogan för länge nu. Den får mig att må bättre men ändå är det så svårt att implementera till en rutin. Så detta ska helt klart bli gången då jag faktiskt slutför alla 30 dagar! :D
 
Jaaaa!
Jag är på, guuuud vad jag är på! Jag behöver verkligen en fast uppgift varje dag att fokusera på, har dessutom varit hemma sjuk i en vecka nu och känner att yoga är alldeles perfekt för mig att få in lite träning i vardagen och dessutom testa hur dålig kondis jag fått :D Körde hot yoga regelbundet för flera år sedan och min kropp har aldrig mått som bra som då, kan inte för mitt liv komma ihåg varför jag slutade :cautious:
 
Jag missade helt att vara med fast jag Skulle det. Fint att det kom en ny chans nu 😂 Fick till och med en ny yogamatta i julklapp 😁
 
En serie som fukserar på andningen tycker jag låter som något för mig också. Men jag kommer nog "fuska" lite och bara göra de enklare övningarna i passen.
Det finns inget som heter "fuska" i yoga, har jag fått lära mig! 😊

Jag missade helt att vara med fast jag Skulle det. Fint att det kom en ny chans nu 😂 Fick till och med en ny yogamatta i julklapp 😁
Haha, jag också! Snacka om yttre motivation :D
 
Jag planerar också att köra 😊 Körde förra året och har sen yogat med ojämna mellanrum hela året. Har signat upp mig på hennes maillista för första gången, ska se om mailen kan fördjupa upplevelsen ytterligare eller om de kommer göra mig stressad :p Inspirationstexter kan ha lite olika effekt på mig :D
 
Är jag först med att ha genomfört Dag 0? :D"Genomfört" är ett starkt ord i samnanhanget (passet är 5 min lång och innehåller fyra guidade andetag och ett namste) men jag är igång iallafall! :banana:
 
Är jag först med att ha genomfört Dag 0? :D"Genomfört" är ett starkt ord i samnanhanget (passet är 5 min lång och innehåller fyra guidade andetag och ett namste) men jag är igång iallafall! :banana:
Jag är eventuellt lite bakis idag (ytterst oplanerat, men SÅ värt det) så jag har inte tagit mig fram till mattan än... Äter ostbågar och dricker cola istället. Men om det där är allt som krävs just idag (för du kör också Breath eller?) så bör jag kunna få det gjort inom en inte alltför avlägsen framtid :D
 
Jag är eventuellt lite bakis idag (ytterst oplanerat, men SÅ värt det) så jag har inte tagit mig fram till mattan än... Äter ostbågar och dricker cola istället. Men om det där är allt som krävs just idag (för du kör också Breath eller?) så bör jag kunna få det gjort inom en inte alltför avlägsen framtid :D

Japp, denna gång följer jag strömmen. Dag 0 är definitivt bakisanpassat! Man behöver inte röra ett finger (mer än att trycka på play) :D
 
Japp, denna gång följer jag strömmen. Dag 0 är definitivt bakisanpassat! Man behöver inte röra ett finger (mer än att trycka på play) :D
:cautious: Tyckte att jag tittade på spellistan och såg att första passet var 40 min långt? Jag sitter och försöker smälta en pizza innan jag ger mig ut på mattan. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Helly
·
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
23 861
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 101
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp