Bukefalos 28 år!

Mål - rörelse dagligen, vad beror på dagsform.

Dag 1 - Fokuspromenad 49min
Dag 2 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 18min promenad
Dag 3 - Hemmaträning med Chloe Ting
samt 26min promenad
Dag 4 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 25min promenad
Dag 5 - Fokuspromenad 49min
 
Mål: 90 minuters aktivitet dagligen.

Idag var det tufft. Regnat på tvären hela dagen så varken jag eller hunden var sugna på någon längre promenad. Har sammanlagt under dagen blivit strax under en timme. Och jag hade ingen större lust att göra något annat och hade det inte varit för den här utmaningen hade det nog inte blivit något, men jag kan ju inte misslyckas redan.
Så det blev en dryg halvtimmes styrketräning. Jag testade Försvarsmaktens träningsapp för första gången, helt ok.
 
Dag 3: Blött väder, hela Sverige verkar vara snötäckt men här regnar det bara och är mysiga 1°C. Kom ut med kameran ändå och blev faktiskt nöjd med resultatet. Suttit med gitarren nu under kvällen och det går framåt, om än i snigelfart :D
 
Jag hade planerat att vara med på Buddhistcentrats ledda zoom-meditation ikväll men fegade ur. Har gått och varit nervös hela dagen, så när jag blev osäker på om man behövde vara anmäld i förväg eller inte så tog min hjärna det som en utmärkt anledning till att backa ur helt och hållet. Ska göra min app-meditation istället. Och skicka ett mejl ang. nästa veckas zoom-meditation - bäst att undanröja den undanflykten redan nu.
 
Dag 6 ✅
Kom till en insikt under tiden jag skrev idag, som jag sedan bollade med vänner (under promenad ute) och fick precis den respons mitt rationella jag trodde, men som mitt känslo-jag sagt var omöjligt. Jag ska alltså sluta lyssna på de tankar jag har som ger mig negativa känslor och lita på de tankar som är snälla i stället :heart
 
Dag 1: Powerwalk 60 min
Dag 2: Löpträning på lunchen
Dag 3: Nyårskicken pass 1

Dag 4: 10 min yoga

Idag var ju definitivt gränsfall om det räknas men har storstädat flera timmar och sen varit iväg så det var allt jag orkade idag. Borde sovit för 1,5 h sen.
 
Dag 7 ✅
Första arbetsdagen på länge, så det var en utmaning att tänka konkreta tankar att skriva ner sådär tidigt på morgonen :D
 
Mål - rörelse dagligen, vad beror på dagsform.

Dag 1 - Fokuspromenad 49min
Dag 2 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 18min promenad
Dag 3 - Hemmaträning med Chloe Ting
samt 26min promenad
Dag 4 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 25min promenad
Dag 5 - Fokuspromenad 49min
Dag 6 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 16min promenad
 
Mål: 90 minuters aktivitet dagligen.

Långpromenad på över en timme med hunden och ridning efter det gjorde att målet var lätt uppnått idag.
 
Hola!

Nu så börjar jag komma igång! Skulle börja i måndags och har nu lyckats med journaling i fyra dagar, och fyra pass yoga.
Att jag körde 3 x 12min yoga idag är ju bara en detalj 😅 Så länge det blir gjort tänker jag!
Men börjar komma in i det nu också, så himla skönt. Ska förlänga till 15min nu, och lägga flexibilitet som fokus varje morgon.
Är ju... smidig som ett kylskåp ungefär.
 
ag 1: Powerwalk 60 min
Dag 2: Löpträning på lunchen
Dag 3: Nyårskicken pass 1
Dag 4: 10 min yoga

Dag 5: Nyårskicken pass 2

Passet idag var egentligen riktigt bra, men jag var det inte. Inte alls stark nog för flera av övningarna fast jag alltid gjorde lätta alternativet. Tror jag ska göra om det här passet en dag och se om jag får till det bättre.
 
Dag 7: inga sociala medier, inga spel, inget godis. Överskred skärmtiden med cirka 15 minuter idag av två anledningar: 1. letat köldridå till lösdriften. 2. Var ”tvungen” att ta reda på hur Marilyn Manson bor :D

Går över förväntan det här!
 
Dag 8 ✅
Men har lite mer tidspress vid frukosten nu när jobbet är igång igen... jag behöver verkligen hitta en struktur som fungerar på morgonen! Och tror att jag kommer ha hjälp av mitt morgonskrivande för det, då jag dagligen kan följa upp vad som fungerar och vad som behöver förändras :)

Fick även en annan utmaning igår - att på 30 dagar komma upp till att klara 30 minuter i djupt huksittande. Tänker att jag följer upp det här också, så jag inte kan råka glömma :p
Startade på 3 minuter igår :D
 
Hittills har jag rörelse alla dagar, promenad, styrketräning och idag tänkte jag skotta snö en halvtimme på lunchen. :)
Har ätit hyfsat också. Jag äter dock lite för stora portioner och gärna på kvällen, men det har blivit i princip inget bröd! 💪🏻
 
20min yoga idag, med fokus på flexibilitet, kändes sååå skönt! :love:
Körde även 10-15min med "vanlig" stretch efteråt. Alltid välbehövligt, och så bra att vara varm i kroppen redan från yogan.

Missade att skriva i journal(en?) igår kväll, men tog igen imorse. Har även börjat reflekter lite mer när jag skriver, inte bara "dagbok" så att säga. Känns väldigt bra, men har också en föraning om att det kan bli lite jobbigt om jag börjar gräva lite mer :angel:
 
Dag 4 och 5 har gått bra även om jag börjar tröttna på att det är jämngrått och regnigt ute 24/7, inte en solglimt sedan i söndags :meh:
 
Mål - rörelse dagligen, vad beror på dagsform.

Dag 1 - Fokuspromenad 49min
Dag 2 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 18min promenad
Dag 3 - Hemmaträning med Chloe Ting
samt 26min promenad
Dag 4 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 25min promenad
Dag 5 - Fokuspromenad 49min
Dag 6 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 16min promenad
Dag 7 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 14min promenad
 
Dag 1: Powerwalk 60 min
Dag 2: Löpträning på lunchen
Dag 3: Nyårskicken pass 1
Dag 4: Yoga 10 min
Dag 5: Nyårskicken pass 2

Dag 6: Powerwalk 30 min

Jag hade tänkt köra ett riktigt träningspass igår, men blev ingen promenad på lunchen så jag ville gärna ge mig ut för lite frisk luft. Blåste och snöade lite men var ändå gött att komma ut.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 463
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 644
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
16 337
Senast: _Elly_
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Allergiutredning
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Lätt E

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp