Bukefalos 28 år!

Dag nio. Har hittills missat en dag pga migrän men annars klarat alla, ofta med marginal. Idag vetesjuttom dock, har varit upptagen hela dagen och slog mig nu att jag inte promenerat. Haken är att jag inte är så förtjust i att göra det ensam i mörker i stan förutom på upplysta välbesökta platser.
 
Mål: 90 minuters aktivitet dagligen.

Igår endast promenad. Idag promenad plus ett kort pass yinyoga. Kändes alldeles för kort, hann inte komma in i drn där sköna avslappningen. Så nu vet jag att jag bara ska göra yinyoga om jag har minst en halvtimmes tid för det.
 
Mål - rörelse dagligen, vad beror på dagsform.

Dag 1 - Fokuspromenad 49min
Dag 2 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 18min promenad
Dag 3 - Hemmaträning med Chloe Ting
samt 26min promenad
Dag 4 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 25min promenad
Dag 5 - Fokuspromenad 49min
Dag 6 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 16min promenad
Dag 7 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 14min promenad
Dag 8 - Hemmaträning med Chloe Ting

Fick modifiera dagens pass då vänster axel sagt upp sig helt 😔 alla olika sorters plankövningar fick helt enkelt bli en klassisk planka med knäna i för annars var smärtan outhärdlig.

Även om jag gjorde alla övningar eller en variant av dem så känns det som om jag fuskat 😔
 
Mål - rörelse dagligen, vad beror på dagsform.

Dag 1 - Fokuspromenad 49min
Dag 2 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 18min promenad
Dag 3 - Hemmaträning med Chloe Ting
samt 26min promenad
Dag 4 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 25min promenad
Dag 5 - Fokuspromenad 49min
Dag 6 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 16min promenad
Dag 7 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 14min promenad
Dag 8 - Hemmaträning med Chloe Ting

Fick modifiera dagens pass då vänster axel sagt upp sig helt 😔 alla olika sorters plankövningar fick helt enkelt bli en klassisk planka med knäna i för annars var smärtan outhärdlig.

Även om jag gjorde alla övningar eller en variant av dem så känns det som om jag fuskat 😔
Jag tränar med PT och säger ofta till att jag måste göra någon variant på en övning. Jag har en handled som inte klarar av armhävningar. Då tog PT:n fram ett par hantlar jag kunde hålla i, vips klarade jag av armhävningar! Ungefär alla övningar är anpassade över att min ländrygg bråkar och ger mig ryggskott osv.
 
Jag tränar med PT och säger ofta till att jag måste göra någon variant på en övning. Jag har en handled som inte klarar av armhävningar. Då tog PT:n fram ett par hantlar jag kunde hålla i, vips klarade jag av armhävningar! Ungefär alla övningar är anpassade över att min ländrygg bråkar och ger mig ryggskott osv.
Ja jag tänker att alternativet hade varit att jag vilat under de övningarna, nu gjorde jag istället en annan övning som borde ta en del av musklerna
 
Dag 1: Powerwalk 60 min
Dag 2: Löpträning på lunchen
Dag 3: Nyårskicken pass 1
Dag 4: Yoga 10 min
Dag 5: Nyårskicken pass 2
Dag 6: Powerwalk 30 min

Dag 7: Snöig promenad 60 min

Blev ordentligt jobbigt igår på promenaden eftersom det inte var så upptrampat och vi gick i många backar både uppför och nedför. Idag blir det träningspass inomhus under eftermiddagen.
 
Dag 10✅
Men inser att jag backar lite för att formulera tankar och text om saker som skaver lite mer än annat... hoppas (och tror) att det är en process som startats och att jag kommer en bit på väg på 90 dagar.
 
Mål - rörelse dagligen, vad beror på dagsform.

Dag 1 - Fokuspromenad 49min
Dag 2 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 18min promenad
Dag 3 - Hemmaträning med Chloe Ting
samt 26min promenad
Dag 4 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 25min promenad
Dag 5 - Fokuspromenad 49min
Dag 6 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 16min promenad
Dag 7 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 14min promenad
Dag 8 - Hemmaträning med Chloe Ting
Dag 9 - 38min promenad
 
Dag 1: Powerwalk 60 min
Dag 2: Löpträning på lunchen
Dag 3: Nyårskicken pass 1
Dag 4: Yoga 10 min
Dag 5: Nyårskicken pass 2
Dag 6: Powerwalk 30 min
Dag 7: Snöig promenad 60 min

Dag 8: Nyårskicken pass 3

Jag tyckte ju inte att pass 2 funkade så bra för mig, fick inte ordning på övningarna osv. Idag var jag taggad på revansch! Jag fick visserligen trappa ner ganska snabbt och göra enklare alternativ men jäklar vad jag kämpade på bra i alla fall! Mycket nöjd, och trött. Imorgon blir det ett pass på morgonen eftersom jag ändå måste tvätta håret innan jobbet :D
 
Dag 1: Powerwalk 60 min
Dag 2: Löpträning på lunchen
Dag 3: Nyårskicken pass 1
Dag 4: Yoga 10 min
Dag 5: Nyårskicken pass 2
Dag 6: Powerwalk 30 min
Dag 7: Snöig promenad 60 min
Dag 8: Nyårskicken pass 3

Dag 9: Nyårskicken pass 4

Morgonpass idag som sagt, skönt att ha det klart och att komma igång direkt på morgonen även om min koordination är sämre än vanligt när jag är nyvaken :D Trött i armarna efter gårdagens pass men fick bra flow idag. En av övningarna var med i pass 2 och jag fick ingen ordning på den då, men idag hittade jag lite rytm. I eftermiddag tänkte jag försöka gå en lite längre promenad på plan mark så att jag kommer upp i mitt dagsmål med steg men också för att ha lite rörelse som är bara göttig och inte ansträngande.
 
Dag 11 Big ❌ :(
Mina tankar om att bygga goda vanor och hålla mig till dem fallerade grovt igår kväll vilket innebar att när klockan ringde i morse var jag icke funktionell. Kom i och för sig ur sängen, men det var ungefär allt... Med telefonen limmad i handen förberedde jag mig för arbete hemifrån. Frukost och hundpromenad på arbetstid kompenserades av att all rimlig lunchtid var bokad av digitala möten. Nu när jag började gå igenom dagens Buke (som om jag inte smygsurfat här under dagen...) så insåg jag att jag totalt glömt bort min nygamla morgonrutin - att i text planera dagen, reflektera över gårdagen och strukturera upp mig själv och mina tankar och på så sätt ge mig förutsättningar att skapa mig goda vanor.

Ok, nya tag i morgon bitti! Jag vet ju att jag mår bättre om jag håller mig till sunda rutiner, hur kan det vara så svårt att genomföra??? Känner mig som en övervuxen tonåring :banghead:
 
Mål: 90 minuters aktivitet dagligen.

På jobbet hann jag med en kort lunchpromenad och fick då ihop drygt en timmes aktivitet sammanlagt. Inkluderar då bland annat fram och tillbaka till parkeringen och matsalen.
Har sedan gått en kort kvällspromenad med hunden och gjort ett halvtimmespass yinyoga.
 
Mål - rörelse dagligen, vad beror på dagsform.

Dag 1 - Fokuspromenad 49min
Dag 2 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 18min promenad
Dag 3 - Hemmaträning med Chloe Ting
samt 26min promenad
Dag 4 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 25min promenad
Dag 5 - Fokuspromenad 49min
Dag 6 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 16min promenad
Dag 7 - Hemmaträning med Chloe Ting samt 14min promenad
Dag 8 - Hemmaträning med Chloe Ting
Dag 9 - 38min promenad
Dag 10 - Hemmaträning med Chloe Ting
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 186
Senast: zassoo
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 375
Senast: Fruentimber
·
F
Tjatter ROPEN SKALLA, 90 DAGAR ÅT ALLA! (Fruktansvärt dålig slogan, men fantasin räckte inte till annat) Tidigare år: 2021 2022 Skamlöst taget...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
15 922
Senast: _Elly_
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp