Bukefalos 28 år!

EUROVISION SONG CONTEST 2016 - FINAL!!!

Jag vet inte vilka jag hejar på, kommer inte heller se hela programmet då jag prioriterar Gladiatorerna som går delvis samtidigt :p Borde köpa något gott att äta.. Kanske ska köpa en pizza?
 
Självklart ska Frans vinna, annars blir jag sur! :yuck: Kanske att Ungerns Freddie kan få vinna bara för att han är så snygg. :angel:
 
Jag kommer inte titta på finalen i kväll, men jag har en hälsning från Australien -
"See you next year in Sydney!"
Jag har haft två samtal under eftermiddagen på sweden number från downunder - det ena samtalet var direkt i någon slags tv-show och de ville veta hur snacket går gällande Autraliens bidrag. Det andra samtalet var från 5 personer som jag uppfattade som på något sätt involverade i eurovisionbevakningen, om det var en redaktion eller liknande, jag tror inte att det var tv-show i alla fall, det vore helt galet att få två såna samtal på raken så att säga. Men eurovision-news handlade det om och de tippade australien etta, ryssland tvåa och - sverige trea. Frans spelas flitigt på nationell radio där.
 
Jag kommer inte titta på finalen i kväll, men jag har en hälsning från Australien -
"See you next year in Sydney!"
Jag har haft två samtal under eftermiddagen på sweden number från downunder - det ena samtalet var direkt i någon slags tv-show och de ville veta hur snacket går gällande Autraliens bidrag. Det andra samtalet var från 5 personer som jag uppfattade som på något sätt involverade i eurovisionbevakningen, om det var en redaktion eller liknande, jag tror inte att det var tv-show i alla fall, det vore helt galet att få två såna samtal på raken så att säga. Men eurovision-news handlade det om och de tippade australien etta, ryssland tvåa och - sverige trea. Frans spelas flitigt på nationell radio där.
Fast om de skulle vinna så får de samarrangera nästa år med en europeisk stad, det blir inget Eurovision i Sydney. Om de vunnit förra året hade tävlingen antagligen varit i München i år, sas det.
 
Älskar Israels bidrag :love: Den var ännu häftigare live i semin än inspelad dessutom, men tror inte den har någon som helst chans att vinna :down:
Jag tror Australien vinner bara för att det är just Australien och hennes röst är helt otrolig :)
 
Fast om de skulle vinna så får de samarrangera nästa år med en europeisk stad, det blir inget Eurovision i Sydney. Om de vunnit förra året hade tävlingen antagligen varit i München i år, sas det.
De sa att eftersom det ännu inte är bestämt vilken stad det skulle bli om de kammar hem vinsten så är det vad de kan säga eftersom inget förhandsval finns ännu. SBS hette bolaget iallafall.
 
Jag kör en egen lista nu, med mina favoriter i första gruppen. Andra gruppen är helt ok bra låtar som kan få vinna och sista gruppen är ok men behöver inte vinna ;) (obs utan inbördes ordning)
Några låtar nosar dock på den övriga grupperna, jättesvårt!

Israel - älskar känslan i låten, han känns så äkta hela han! Fantastisk röst också!
Sverige - inte för att det är sverige, jag är inte särskilt patriotis i esc, men jag gillar Frans och låten. Mest för att den är så avskalad och man lyssnar när han sjunger. Skönt mitt i alla effekter och starka röster.
Cypern - egentligen inte min musiksmak men har verkligen fallit för melodin i denna och även rösten! Den har jag faktiskt nynnat på mest här i dagarna!
Italien - älskar verkligen melodin och refrängen, italienska är också väldigt vackert och tjejen fruktansvärt söt!

Frankrike - Skön modern låt och sångaren är supercharmig!
Ungern
- gillar raspigheten i hans röst och refrängen sätter sig som en smäck, även denna en låt jag nynnat mkt på senaste tiden!
Serbien - en låt som jag inte gillade alls när jag såg videon i införprogrammet! Men live hände ngt, hon kändes inte lika svajig och rörig utan stark!
Österrike - kvällens charmtroll, den som känns som en av de med mest äkta känslor. Ngt nervös senast så det kändes lite svajigt i rösten, men jag gillar melodin jättemkt!
Nederländerna - också en låt som vuxit för mig! Tänkte mest "jaha" när jag hörde den i införprogrammet men när jag såg den live i globen och sen hört den efteråt så har den blivit en riktigt skön låt!
Australien - stark röst, snygg tjej, fin låt och bra framträdande. Enda som gör att den ej hamnar i första gruppen är att den känns för perfekt nästan! På så sätt blir det lite"ospännande". Och jag är liiiite anti att Australien är med igen fast de sa att det bara var ej jubileumsgrej förra året hehe. Inte för att det gör ngt alls egentligen. Dock absolut vinnarkandidat!
Ukraina - väldigt stark röst och låt, funkade jättebra live vilket jag inte trodde. Ev att det är ngt för tungt i sammanhanget?
Bulgarien - en låt som växt massor för mig, jag nynnar gärna med och hon är störtcool! Känns modernt!
Armenien - stark röst och låten är rätt stark den med, sticker ut lite, dock tycker jag den är svår att komma ihåg och nynna till?
Azerbaijan - hon har en bra röst och låten kommer man ihåg direkt och kan nynna till. Mkt bättre live än i videon då jag tyckte hon var rätt jobbig faktiskt.

Belgien - skön tjej med skönt gung. Låten är svängig och det är glatt. Inget fel alls men lite mellanaktigt.
Ryssland - alltså låten fastnar och det är bra drag i den. Men jag tycker showen är lite too much, tar bort fokus från låten. Det känns också lite för oäkta för min smak, jag "känner" inget när jag ser framträdandet. Men en absolut vinnarkandidat.
Tjeckien - fin röst och fin låt. Lite trist scenframträdande kanske? Men ok!
Lettland - trodde ej han skulle gå vidare, dock var han bättre live än i införprogrammet. Rätt stark röst, ok låt, men inte mer.
Spanien - cool tjej och gillade videon, det jag sett live har varit ok men inte mer. Spännade att få se live, kanske växer?
Litauen - skön låt, lite David Lindgenvibbar, sjunger bra, helt ok!
Kroatien - gillar soundet i låten och rösten, men låten kan bli lite tjatig?
Storbritannien - lite lättsam pop är aldrig fel! Men det är rätt ospännande ändå.
Polen - han sjunger jättebra och låten är fin! Men hans kläder och lite för perfekta styling gör att det blir mer musikal än rockballad som det "ska" vara. Älskar musikal men det blev för otydligt.
Georgien - annoslunda är ju kul, men jag föll inte för detta särskilt mkt.
Malta - hon sjunger fint och låten är inte alls dålig, men rätt ospännande tycker jag.
Tyskland - kul att hon är udda, melodin är trallvänlig och hon är söt. Men räcker ej för mig.
 
Frans är svårtippad tycker jag. Det är en låt som faktiskt kan hamna precis var som helst!
Den kan hamna i topp 10 om folk uppskattar det avskalade och om hans söta pojkutseende charmar folket ;) Han kan även floppa totalt om han försvinner i mängden eller folk tycker han sjunger allt för svagt.
Han kan likväl hamna i mitten om han får lite ströpoäng av de flesta, för att han är värdland eller helt enkelt har en helt ok låt men inte mer.
 
Just ja, snacksen!
Alla i familjen ville ha olika så det blev: en skål lösgodis, chips som blev kvar från igår, saltapinnar och dottern köpte några kinderägg ;)
 
Men alltså vad är det med Ryssland som är så bra?
För mig är det en astråkig låt som låter som vilken annan radioblah som helst.
 
De sa att eftersom det ännu inte är bestämt vilken stad det skulle bli om de kammar hem vinsten så är det vad de kan säga eftersom inget förhandsval finns ännu. SBS hette bolaget iallafall.
Nej, vilken stad vet man inte, bara att det isåfall blir i Europa, inte i Australien. Det lär väl bli hos någon av the big five.
 
Jag laddar också inför finalen :)
Sitter mol allena då mina pojkar är med pappan ikväll så bara vuxen godis står på meny
Egengjord guacamole ,nachos och färska grönsaker till blir det:d och en och annan kall öl :D

Jag har egentligen ingen storfavorit i år. Men har svårt att fatta
Rysslands storhet. Låten är ju inget som direkt fastnar? Ok coolt nummer, men det känns som lite tooo much? Men såklart att det kan få röster, men det berör mig inte ....
Och "porr-skandalen" med Sergey Lazarev som kom nu känns ju lite... jag vet inte vad ? andra som försöker få honom att inte vinna? eller så har det försökts att mörkas ? hm
Ukraina är jag inte så gripen av faktiskt....
Australien är det bidrag jag gillar mest i hela startfältet så den kommer jag att rösta på
Frans var inte min favorit i mellon. Jag gillade Constellation Prize bäst där . Han kan antingen bli hiss eller diss, eller mittemellan ( sedär en helgardering:angel: ) dock så tror jag att han kan ha den låten som faktiskt blir en hit efter det hela . Jag tror inte heller att det gjorde ont att Justin Timberlake uppmärksammade honom igår ;)
Ukraina är jag inte så gripen av faktiskt....
Belgien gillar jag dock trots likheterna med Queens låt, men jag blir glad och vill dansa när jag hör den och det kan man ofta inte säga om ESC låtar. Jag tycker tjejen har så härlig glad personlighet att jag nog slänger iväg en röst här med :)

Ser fram emot Mellanakterna och Petras och Måns ikväll - de är ju superproffsiga :up: Och jag har verkligen gillat att de tagit ut svängarna både vad det gäller Grey People och Man VS machine , och det som Petra och Måns gör både i dans sång och prat är man inte bortskämd med öht i TV, så jag gillar det iaf :)
 

Liknande trådar

Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 459
Senast: Hedinn
·
Kultur Men självklart ska vi ha en tråd som ESC semifinal 2 också! Sändningen börjar kl 21:00 på torsdag! :banana::banana::banana: Ni kan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 086
Senast: Tassetass
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
5 707
Senast: voltis
·
Äldre På tisdag kl 21:00 i svt1 är det äntligen då dags! För bland det roligaste jag vet....Det slår både mellon och nästan fotbolls vm... Det...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
5 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp