Bukefalos 28 år!

EUROVISION SONG CONTEST 2016 - FINAL!!!

Tänkte kolla alla bidrag iaf, om jag orkar, men får nog strunta i poängen då jag tävlar imorrn och behöver släpa mig upp tidigt. Inte följt melodifestivalen alls i år och inte ens hört Frans låt, blir första gången jag hör den idag. :angel:
 
Nu kom jag på varför jag gillar Ungern! I de lugna delarna av låten så får det mig att tänka på låten som Pain of salvation hade med i Melodifestivalen förut och som jag gillade mycket. Ska lyssna på den sedan och se om det finns några likheter eller om jag bara fått för mig det :p
 
Första tre låtarna är bra allihopa, om än inga vinnarlåtar :) Azerbajdzjan når inte riktigt fram, det är lite svajig röst och låten är inte tillräckligt stark tycker jag. Tippar en placering någonstans i mitten.
 
Jag har inte tittat på förvisningarna av festivalen. Sitter nu och grejar med annat och har tv:n på i bakgrunden. Den ungerske killen var den hittills ende som jag hörde och sedan tittade på. Hans bakgrundssångare dansade som om de hade gjort på sig.

Och nu tittar jag på Italiens tjej. Den gillar jag också.
 
Sitter och kollar tillsammans med syrran och hennes sambo som är musiker. Det är kul att höra vad han tycker.
 
Heja Bulgarien!
Tredje gången jag hör låten och står och dansar själv i vardagsrummet :banana:

Det är ett bra betyg med tanke på att det mesta i Eurovision är skräp i min mening.

Gillar verkligen Israel också! Den växer (hört den två gånger innan).

Frans måste vara skitnervös för det låter inte alls lika bra som på Mellon. Synd men han är ung.
 
Jag har inte sett något av Frans tidigare utan enbart hört på radio. I början såg det ut som att han skulle somna? Nu är det bättre men hade önskat ännu mer energi.
 

Liknande trådar

Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 671
Senast: Hedinn
·
Kultur Men självklart ska vi ha en tråd som ESC semifinal 2 också! Sändningen börjar kl 21:00 på torsdag! :banana::banana::banana: Ni kan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 141
Senast: Tassetass
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
5 903
Senast: voltis
·
Äldre På tisdag kl 21:00 i svt1 är det äntligen då dags! För bland det roligaste jag vet....Det slår både mellon och nästan fotbolls vm... Det...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
5 715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp