Globendressyren!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Globendressyren!

Härlig ritt av Tinne och Anton samt härlig respons hos publiken! . Roligt också att hon rider för Lussan. Hade jag varit där hade jag nog blivit tårögd, så otroligt kul när publiken visar sin uppskattning:love:'

Måste ju vara absolut bästa "piaffhästen" hon haft. Roligt också att hon rider för Lussan.
 
Sv: Globendressyren!

Ja Anton o Tinne var verkligen superfina! Gillade även Romanov jättemycket:love:
O så roligt att se JH och Liza Minelli! Jättefina båda två!
 
Sv: Globendressyren!

Missade nästan hela sändningen och hade gärna sett om den, är två ekipage jag främst vill se. Men går det att se sändningen i efterhand?
 
Sv: Globendressyren!

Hittade men såklart var de första ryttarna inte med, och det var en av dom jag gärna sett. Får hoppas dom lägger upp hela senare :)
 
Sv: Globendressyren!

Retade mig också på att man inte kunde se varken Mads eller CHB i efterhand. Triviant hade tydligen varit riktigt dum och jag hade velat se ritten. Måste vara jobbigt att ha gjort en sn riktig felsatsning genom att köpa den hästen.

Har iaf sett eftersänt de andra ekipagen som jag tyckte var intressanta. Jeannas ritt gjorde mig alldeles gald! Så mycket som är bra och hade bara piafen och övergångarna piaff/passage varit bättre hade poängen höjts betydligt.

Romanov har förbättrats enormt! Bakbenen r inte jättehäftiga förstås med dom gamla taktmissarna har typ försvunnit och paiff och oassage var riktigt bra. Tycker att hästen är urvacker! Voice var sådär, men kommer säkert att bli väldigt fin.

Biggles gapade genom hela programmet, men just piaff-passage var fint. Han såg väl dock inte direkt lösgjord och genomsläpplig ut...
 
Sv: Globendressyren!

Vet inte om jag ska bli tröstad eller lite uppgiven över att jag har svårt att få min genomsläpplig på tävling när Biggles fortfarande har det problemet. Han är väldigt lik sin pappa, på gott och ont :p
 
Sv: Globendressyren!

Kl... gillade Unee eller vad den hette, sista tyska hästen... tror E-G hade kunnat göra något riktigt fint med den :)
 
Sv: Globendressyren!

KL

Några fler som såg Romanov? Ska se sändningen från küren på TV men är nyfiken på gårdagens ritt också.
 
Sv: Globendressyren!

Jag tyckte likt Fiorano att Romanov blivit riktigt fin.

KL
Det Tinne gjorde bäst var att prestera med sådan press på sig. Respekt.

Mest spännande tycker jag var att se EG och Voice. Det var helt makalöst att se hur han svarade upp på sin ryttare. Jag blev grymt imponerad, sedan såg iofs hästen överambitiös ut men den var väl nybörjare i sådana här stora sammanhang.

Sedan gjorde ju Jeanna en otroligt fin ritt och prestation tillsammans med sin fina häst.
 
Sv: Globendressyren!

Romanov var jättefin men tycker att han var lite kort i halsen om man får lov att vara petig. Ska bli mkt kul att se om bla sonen Rafael kommer gå i sin fars fotspår, känns som att han har potentialen iallafall. :)
Ja Jeanna och Liza gjorde ett jättefint program!

Intressant för avelsnörden är att Voice och Dalwhinnie har samma blodskomb i De Niro - Rohdiamant och visst tycker jag man ser likheter.
 
Sv: Globendressyren!

Mest spännande tycker jag var att se EG och Voice. Det var helt makalöst att se hur han svarade upp på sin ryttare. Jag blev grymt imponerad, sedan såg iofs hästen överambitiös ut men den var väl nybörjare i sådana här stora sammanhang.QUOTE]

Så olika man kan tycka. Jag gillade inte alls EG och Voice. Hingsten såg irriterad och stressad ut plus att kan är burkig.

Jeannas ritt gillade jag jättemycket.

Nu ska det bli spännande att se küren.
 
Sv: Globendressyren!

Jag var där och tittade :)

Gillade inte heller Voice, tjurade till då och då och så är den ju så burkig. Alla hästar EG ridit har ju varit mer eller mindre burkiga, hoppas på en med lättare typ nästa gång.

Tinnes ritt var jättefin, det var nog första gången jag satt och höll tummarna för henne :D

Annars gillade jag också Romanov.

Triviant 2 såg både stark och seg ut på samma gång. Samt sparkade vid något tillfälle...
 
Sv: Globendressyren!

*kl*

Nån mer än jag som kollar küren nu?

Gillade ryskans häst, synd att den var så spänd. Men ett av de trevligaste ryska ritter jag sett.

Malin Hamilton gjorden en jättefin ritt och även Cecilia Dorselius var duktig tycker jag:).
 
Sv: Globendressyren!

Har nyss börjat, synd att danskan hade så mycket missar, annars är det ett härligt ekipage tycker jag och bra musik! :)
 
Sv: Globendressyren!

Åh vad fina Jeanna och Liza var!
Kunde gott ha fått mer, var bäst hittills tycker jag.
Extra roligt med ett framgångsrikt sto också (de är ju inte så många på den här nivån).

Synd att Más Guapo var spänd, han är annars jättefin.
 
Sv: Globendressyren!

Tyckte också de var jättefina! Och håller med, roligt med ett sto och dessutom svenskfött! :)

Jeanna har ju även 9-åriga Darcia VH som faktiskt slog Liza i sin GP-debut, så det lovar ju väldigt gott inför framtiden!
 
Sv: Globendressyren!

Jeanna rider verkligen jättefint o hästen är så fin!. Piafferna drog väl ner eftersom de var så försiktiga.
 
Sv: Globendressyren!

kl

ang diskussionen i en annan tråd om dressyrhästarnas hull, så titta på Sandro Boy (och Más Guapo och i viss mån Liza) - elegant utan extra vikt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 341
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 755
Senast: IngelaH
·
Tjatter Entropin säger att universum strävar mot oordning. Det gör också vissa LLs och lekarna blir allt mer kaos. Onda och goda fortsätter...
41 42 43
Svar
843
· Visningar
29 594
Senast: Artline
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
37 254
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp