Globendressyren!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Globendressyren!

KL
Jag var där och såg küren igår. Fick lite av en ny favorit. Liza Minelli var verkligen härlig att se. Så mjuk och spänstig. Det kan nog bli något riktigt bra det. Tinne älskar jag att se och i går var inget undantag. Det är harmoni på högsta nivå. Måste säga att jag beundrar EG också. Han är ett under av balans den karln.
Som vanligt bjuder startfältet på både plus och minus. Fleetwood var urstark och det var ingen rolig ritt att se. Lyndal Oatley och Sandro Boy verkade inte vara så samma ställe under ritten. Det var lite tråkigt. Lillann Jebsen och Pro-Set gjorde en väldigt bra ritt också. Synd att de inte fick betalt för den.
Roligt att se var det i alla fall och lite sorgligt att veta att det var sista gången i Globen. Men förhoppningsvis blir det lika bra på Friends. :)
Satt och gick igenom alla bilder jag tagit under tävlingen och det var väldigt många bilder jag tog bort, för det är inget roligt att ha bilder med piskande svansar, gapande munnar, spända halsar osv, men när jag kom till bilderna på Tinne behövde jag inte ta bort någon alls.
 
Senast ändrad:
Sv: Globendressyren!

KL

Nu har jag sett.. Lennox, åh så underbar den är:love: Ser så glad och arbetsvillig ut och hon rider den så fint. Jeanna, ja det var också fantastiskt men henne ser jag ju till vardags så vet redan att dom är fantastiska : ))

Hemma i soffan satt vi och höll tummarna för Romanov och tyckte att han lyckades väldigt fint. Med en avkomma i stallet och en till på ingång från samma pappa kan vi ju inte annat än hålla på honom.. Trots fel flagg :D
 
Sv: Globendressyren!

Jag tycker Antons bakben har blivit mycket bättre jämfört med något år sedan även om det fortfarande finns utvecklingspotential. Det härliga med det ekipaget är framför allt mjukheten och harmonin. För mig är det ytterst det som dressyr handlar om. Jag vill se hästar som ser ut att vara glada och avspända. Jag vill se ryttare som rider med lätt hand och små hjälper. Och där tycker jag Tinne och Anton är fantastiska. Av de ekipage som tävlade i Globen tycker jag inte att något kommer i närheten av deras känsla av samspel och harmoni.

Edward Gal rider som en gud. Hur mycket jag än ogillar hyperflexion, så går det inte att komma runt att han är otrolig. Hans sits och balans är överjordiska och han får verkligen fram fina bakben på alla hästar han rider, så även den nya svarta. Det var också trevligt att se att hästen fick komma fram med nosen och att stångtygeln hängde lös en stor del av programmet.
 
Sv: Globendressyren!

Håller med om Anton och Tinne. Äntligen finns det ett uns av bakbensengagemang och vilken jäkla skillnad det blev! I sista travökningen, det han tappade balansen syntes ju ännu mer potential. Sen är dom ju uppenbarligen inte där än att de får ihop allt, men visst finns det bakben med snurr!
Fantastiskt fina ritter.

Har bara hunnit se Biggles - vilket ju var en oerhörd besvikelse även om jag egentligen inte gillar hästen ändå. Samt Liza Minelli - tyvärr tyckte jag det var forcerat, men utvecklingspotentialen är ju maximal!
 
Sv: Globendressyren!

*kl*

Mitt favoritekipage hela helgen blev HPM och Romanov. Hästen har blivit så himla fin och jag trodde aldrig att de skulle få ordning på dom där ganska enorma taktmissarna han hade hela tiden i paiff och passage med SH i sadeln. Himla härligt när man har så fel:D! Till VM lär dom vara ett 80%+ ekipage.

EG är helt överjordisk till att rida! Alltid kul att se honom. Antons bakben mycket bättre, men det var mycket snubbel i küren.
 
Sv: Globendressyren!

Håller med! Har aldrig vart ngt superfan av Tinne, men tycker det blir bättre och bättre, hon var överlägset bäst i Globen och en värdig vinnare. Ser otrolig mjukt ut. T.o.m piafferna (med undantag av den där han tryckte bakåt) börjar se riktigt bra ut.

Gaal är ju en utomjordisk ryttare, men jag gillar varken Voice eller Unercover så värst mkt. Voice var väldigt ojämn bak i Piafferna.
 
Sv: Globendressyren!

Fast jag skulle nog vilja säga att Voice med ålder och mer rutin kommer bli väldigt farlig för Tinne ;)

edit: vad f-n skriver jag, jag fick för mig att Voice var ung? vilken var den unga hästen jag snurrat till det runt?
 
Senast ändrad:
Sv: Globendressyren!

Håller med. Jag har inget emot den där "burkigheten" hos EG:s hästar som vissa verkar störa sig på. I mina ögon är Voice en riktigt snygg och maffig häst, och han verkar väldigt talangfull. Med tanke på att det bara var ekipagets femte tävling ihop kan det bli precis hur bra som helst. De där bakbenen som är Tinnes (i mitt tycke enda) svaghet, lyckas Gal med på alla hästar.
 
Sv: Globendressyren!

ja verkligen!
jag har snurrat till det lite just det du skriver om att det bara var 5:e tävlingen osv. fick för mig att Voice också var väldigt ung, men det var ngn annan? I vilket fall tror jag att EG och Voice blir farliga med mer rutin.
 
Sv: Globendressyren!

Jag tror att Voice har fått stå på tillväxt ganska länge eftersom han inte varit helt lätt, och därför väl egentligen kan räknas som en yngre förmåga även om han är elva år. Med tanke på hur bra Romanovs bakben har blivit och han var mycket värre med taktmissarna än Voice, så kommer han säkert att bli en 80%´häst han också:).

Edit, såg nu att Voice gick GP i Aachen redan 2011. Han har nog inte varit helt lätt den kusen.
 
Senast ändrad:
Sv: Globendressyren!

Imorgon fm drar WC-dressyren igång med ett väldigt svenskt startfält. Vilka ser ni fram mot att se, vem vinner och vem red bäst? Allt i denna tråden!

Börjar med bilder på Jennie Larsson nya kürfrack-hit eller miss? Eftersom jag är konservativ kan ni nog gissa vad jag tycker:D.
Frukstansvärt illasittande plagg. Ironiskt nog verkar passform vara en prio hos tillverkaren om man ska tro deras hemsida.. :crazy:
 
Sv: Globendressyren!

Strax efter Aachen skadades han allvarligt och var således borta från träning och tävling i nästan två år. Han tävlades väl första gången igen nu i våras tror jag.
 
Sv: Globendressyren!

Oj vilken härlig ritt av Tinne! 9or på bla. piaffer, lösgjordhet och ryttaren.
Fick hon 9or på piafferna?
Undrar vad hon hade fått om alla piafferna hade varit korrekta, dvs lodrätt framben, nacken högst och en lättare framdel med svävmoment? Då hade poänskalan inte räckt till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 341
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 755
Senast: IngelaH
·
Tjatter Entropin säger att universum strävar mot oordning. Det gör också vissa LLs och lekarna blir allt mer kaos. Onda och goda fortsätter...
41 42 43
Svar
843
· Visningar
29 596
Senast: Artline
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
37 254
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp