Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för förklaringen. Det är tråkigt att läsa det här för det känns som om sökfunktionen är viktig för att spelet ska funka för övrigt, både för studs och för saluhästar på market överlag.
Jag håller med, men jag tycker att det är (eller iaf var) en klok prioritering, för DÅ var spelet närmast ospelbart vid lunchtid och när folk slutat jobbet.
Men jag hoppas verkligen det kommer någon variant, för det skulle underlätta något så otroligt. Att gå igenom alla Europas camarguehingstar tar lite tid kan jag meddela (många bryr sig inte om att lägga ut alla sina camarguehingstar som stud, så för att inte missa guldkornet får man gå igenom alla... :D)
 
Just nu har jag ju lagt upp ett erbjudande om att skänka 200.000HRC till 10 spelare under level 35. Hittills har det funkat bra (förutom en person som bara försvann) men nu är det en person som vill delta i erbjudandet för andra gången. Hur bemöter man det? Säger "din snikne jävel" eller "är du dum eller", eller ignorerar totalt.
Jag vill egentligen inte ignorera men kan inte komma på något "snällt" att skriva
 
Just nu har jag ju lagt upp ett erbjudande om att skänka 200.000HRC till 10 spelare under level 35. Hittills har det funkat bra (förutom en person som bara försvann) men nu är det en person som vill delta i erbjudandet för andra gången. Hur bemöter man det? Säger "din snikne jävel" eller "är du dum eller",
Skriv bara att det såklart bara gäller en gång per person? Annars hade du ju gett bort 400 000 på en gång... :angel:
 
Just nu har jag ju lagt upp ett erbjudande om att skänka 200.000HRC till 10 spelare under level 35. Hittills har det funkat bra (förutom en person som bara försvann) men nu är det en person som vill delta i erbjudandet för andra gången. Hur bemöter man det? Säger "din snikne jävel" eller "är du dum eller", eller ignorerar totalt.
Jag vill egentligen inte ignorera men kan inte komma på något "snällt" att skriva
Håller med @Iamia skriv att det tyvärr bara gäller 1 gång per person, för att kunna hjälpa så många som möjligt.
 
Vet inte om det bara är jag som avlar Brabant? Om inte, så har jag en ny snygging, GP557, 7:3:2:0
https://www.horsereality.com/horses/1033722/
Screenshot_20190717-164129.jpg
 
Jag verkar också ha fått en girig en på halsen. Hen kontaktade mig under perioden jag pensionerade 100+ hästar och fick tre riktigt bra ston typ gratis för att komma igång (ny spelare) eftersom jag ville vara snäll. Gav en massa tips också. Nu hörde hen av sig och vill betäcka med Vibration för HRC. Hur hanterar jag det? :confused:
 
Jag verkar också ha fått en girig en på halsen. Hen kontaktade mig under perioden jag pensionerade 100+ hästar och fick tre riktigt bra ston typ gratis för att komma igång (ny spelare) eftersom jag ville vara snäll. Gav en massa tips också. Nu hörde hen av sig och vill betäcka med Vibration för HRC. Hur hanterar jag det? :confused:
Hu, vad jobbigt. Sånt där har hänt mig med... Jag hade nog sagt att jag kan göra ETT undantag för hen, och dra till med ett relativt högt HRC-pris. Har gjort så med ett par stycken och ingen (än) har fortsatt att fråga...
 
Jag verkar också ha fått en girig en på halsen. Hen kontaktade mig under perioden jag pensionerade 100+ hästar och fick tre riktigt bra ston typ gratis för att komma igång (ny spelare) eftersom jag ville vara snäll. Gav en massa tips också. Nu hörde hen av sig och vill betäcka med Vibration för HRC. Hur hanterar jag det? :confused:
"då jag vill begränsa betäckningar med honom har jag enbart dp"
 
Hu, vad jobbigt. Sånt där har hänt mig med... Jag hade nog sagt att jag kan göra ETT undantag för hen, och dra till med ett relativt högt HRC-pris. Har gjort så med ett par stycken och ingen (än) har fortsatt att fråga...
Vad är högt HRC-pris? :nailbiting: jobbigt när hen fick typ gratis.. 🙄
 
Vad är högt HRC-pris? :nailbiting: jobbigt när hen fick typ gratis.. 🙄
För mig är typ 25000 högt. Eller nåt sånt. Jag har i de få fall jag gjort så verkligen sagt att det gäller denna enda gången och har bakat in något i stil med det @Trott skrev ovan. Alternativet är att fråga hen vad hen tycker det är värt i HRC... Lite elakt, men jag har gjort det nån gång med...
 
Var det någon som ville ha tävlingshästar på NL? Har två stycken jag ska göra mig av med.
En haflinger som tävlar fälttävlan och en arab som tävlar distans
 
Jag har varit lite nyfiken på brabanterna, men mest för att se om det går att hitta foundationhästar/kombinationer som inte lämnar A :laugh:
Haha 😅 du gör det då aldrig enkelt för dig ;)
Enda tråkiga är att trots att min hingst är en i toppen (åtminstone vad jag sett när jag sökt studs) så får man inget betalt för det... Stud priserna är löjligt låga, typ 200 hrc trots det kan vara hög GP och bra confo 😑 men det finns löjligt många med mer BA än G..
 
Alltså, ibland kan man bli konfunderad över hur slumpen faller... Har ett mustangsto (svartskimmel) som blivit betäckt med samma hingst 3 gånger. ALLA avkommorna är ston, ALLA är fuxar och INGEN har fått Roan :cautious:
 
Jag verkar också ha fått en girig en på halsen. Hen kontaktade mig under perioden jag pensionerade 100+ hästar och fick tre riktigt bra ston typ gratis för att komma igång (ny spelare) eftersom jag ville vara snäll. Gav en massa tips också. Nu hörde hen av sig och vill betäcka med Vibration för HRC. Hur hanterar jag det? :confused:
Jag hade sagt nej, tyvärr. Jag vill helst begränsa avkommorna. Kanske tipsa om någon ok avkomma eller annan hingst som har HRC (om du känner till någon, och har ork).

Jag har bara enbart GP på tre hingstar. Ska jag sätta HRC på dem åt någon som inte är bukespelare så vill jag att de ska ha en hingst jag kan ”byt-betäcka” med. Dvs det ska ge mig något att gå miste om min DP.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 719
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 312
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 788
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 655
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp