Kattsnack #8

Känner dock inte att det är försvarbart att ha katt på mina kvadrat (oavsett takhöjd) 🥺🥺 Vore nog egoistiskt även om jag är hemma mkt

Hur litet bor du?

Mina katter fick flytta från över 100 kvm plus trädgård till 38 kvm lägenhet och minibalkong 3 våningar upp. De trivs utmärkt. Det är fetstor crazy cat lady-varning på 3 katter I en etta - men det var ju inte meningen att de skulle vara tre. Två känns som nema problem.

När vi är hos husse är det betydligt större och stor balkong. Men katterna verkar helt ärligt inte se det som så stor skillnad. De hänger fortfarande oftast I samma rum som man är eller ligger och snarkar på sängen. Var samma sak i huset. De var bara upp på övervåningen om jag gick upp, I övrigt höll de sig I samma rum som mig eller sov i sovrummet. Även där föredrog de att klättra upp på saker snarare än golvyta.

Du kan ju dock undvika att skaffa en bengal... 🙈 Men oriental eller siames eller faktiskt även två tror jag inte blir problem om du inreder på höjden åt dem. Det märks tydligt på mina just att kan de bara klättra verkar de strunta i kvm golv. Mina hälsar dock att 38 kvm räcker bra för zoomies!
 
Är så sugen på att beställa denna 😻
Pekingesebilden var så ful så Ruben får dessvärre inte vara med 💔
IMG_20220107_172501.jpg
 
La till våra namn längst ner och beställde 😁
Tur att min sambo är lika töntig som jag 🙄😍

Haha jag har också varit inne och kollat på den. La till mina tre för att se hur de såg ut...
Har inte bestämt än om jag ska beställa..
De där har jag också kikat på ett antal gånger :D väldigt sugen men jag köpte nyligen en ny dörrmatta...
 
Alltså om ni vill ha varor med husdjursmotiv måste jag rekommendera Pet Creations. Lite dyrt kan man kanske tycka, men de är jättefina att ha och göra med. :heart Man kan ju bara köpa digitalkonsten och sedan trycka upp på egna prylar om man vill. ;) De gjorde min Kailzie så fin utifrån de foton jag skickade - kostade typ en trehundring och jag fick be om obegränsade editeringar innan jag var nöjd. Jag bad dem behålla den grå näsan.

De har en drös olika stilar att välja mellan och man pratar med konstnären. Nu är ju det här en kattråd men jag ska beställa ett porträtt på kisse också har jag tänkt. I spooky style, för det skulle passa honom. :D Chika ska också få ett!
1641604266277.png
 
Alltså, jag fattar att katter är släkt med alla kattdjur i världen. Men när man möter på ett vilt kattdjur i verkligheten, som lodjuret etc, så är de så skygga att chansen är större att de flyr innan man ens får syn på dem, ni vet. Men samtidigt så vet varje kattägare att man inte skulle vilja möta på en förstorad huskatt, det räcker ju med att se hur de behandlar sina byten.
Råkade på denna artikel - https://eu.usatoday.com/story/news/nation-now/2015/10/31/cat-lion-psychological-traits/74941388/
De jämförde alltså huskatten med fyra olika vilda kattdjur. Och upptäckte att huskatten är mest lik lejonet, möjligen pga hur sociala de är i jämförelse.

Alltså, jag har ju vetat att lejon är farliga, men det har inte liksom slagit mig att den där nyfikenheten, impulsiviteten och lekfullheten man ser i ens huskatt finns hos lejonen. Att möta ett lejon skulle alltså vara att möta en större Missan som kan enkelt leka och jaga en :cautious::cautious::cautious:

En mycket bra anledning till at undvika dem iallafall 😅
 
Jag vet inte vart Lina tagit vägen. Kommer inte ihåg om jag släppt ut henne. Tror hon kom in igen när jag tänker efter. Antagligen är hon i det parallella universum där katter är ibland.
 
Jag har upptäckt den mysigaste prylen med min lille tokfrans. :D
Han nibblar ju gärna i mitt ansikte och på mina armar på morgonen när han vill tokmysa och det är inte alltid så gött med de där vassa tänderna, men jag har märkt att om jag läppnafsar på honom (är det bara jag som gör sånt samtidigt som jag typ sniffar djuren i nacken? :o ) gör han det mjukt, mjukt tillbaka samtidigt som kan purrar som en borrmaskin. :heart
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 361
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 903
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 562
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 759

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp