Ponnyakuten (Ulvspel)

Tre ganska tidiga röster på EmmaN utifrån teorin att copycaten följde den för oss kända ulven i nomineringen.

Känns som en rätt lös tråd att följa, och då har hon redan fått tre röster. EmmaN är förvisso en av de som gått förbi mig obemärkt.

Tre ganska tidiga röster på EmmaN utifrån teorin att copycaten följde den för oss kända ulven i nomineringen.

Känns som en rätt lös tråd att följa, och då har hon redan fått tre röster. EmmaN är förvisso en av de som gått förbi mig obemärkt.
Kan vara en lös tråd, men det är det starkaste jag har för tillfället i alla fall. Det var ju inte enbart att hon följde nomineringen, det är ju även tiden mellan som har betydelse.

Jag har en kort stund på mig att rösta. Paus i scandinavium och mobilen har brist på batteri. Jag har snabbläst lite och ser att jag fått tre röster på mig som potentiell copycat. Jag förstår hur det ser ut men det stämmer inte och det kommer visa sig om jag åker ut.

EmmaN röstar på Quarter4ever

Dels för att försöka rädda mig själv men jag tycker även att Qs röst på LenaH igår var lite luden trots bortförklaringar efteråt. Jag tror även det kan ligga något i att Habina eventuellt försökte rikta misstankar mot Q när hon redan visste att hon skulle åka ut. Då skulle vi kanske tro att Q var god.

Röstlista:
19:19 Derring-Do röstar på quarter4ever
19:28 cirkus röstar på EmmaN
19:58 blacksmithfarm röstar på emman
20:16 Hedinn röstar på EmmaN
20:30 EmmaN röstar på Quarter4ever

Emma: 3

Q:2

Kvar att rösta:

CaisaLundblad
Snurrfian
Quarter4ever
hemlig
bollen__
Ferrari
Klara

Senast ändrad:
Vi vet att Habinas nominering inte säger något. Om copycaten nominerat en ulv så ligger ju Caisa nära till hands, dock lär det ju finnas några fler ulvar så det känns som en tanke farlig att fastna på, men lätt i och med att Habina är den ulv vi känner till. Möjligt scenario, men inte säkert.

Först skriver Hedinn att ett möjligt scenario är att copycaten nominerat en ulv och då ligger Caisa nära till hands, men att det känns som en farlig tanke att fastna på men lätt att fastna vid då Habina är den enda ulv vi känner till.

Med ovanstående i tankarna, jag avskriver varken Q eller Ferrari som möjliga onda, men för mig känns det riskabelt, så ligger EmmaN närmre till hands nu.

Om copycaten följde den kända ulven i nomineringen så kan det mycket väl vara EmmaN som är copycaten då hon följde Habinas nominering strax efter henne.

Hedinn röstar på EmmaN

Här lägger Hedinn en röst på EmmaN utifrån teorin att copycaten följde den kända ulven i dess nominering. Och Emma nominerade samma person som Habina nominerade.

Kan vara en lös tråd, men det är det starkaste jag har för tillfället i alla fall. Det var ju inte enbart att hon följde nomineringen, det är ju även tiden mellan som har betydelse.

Att det är den starkaste tråden känns ju orimligt då det är minst lika troligt att Caisa skulle nominerat en ulv = Habina. Det är samma röda tråd i båda fallen, att copycaten följt Habina eller att copycaten skulle ha nominerat Habina.

Detta är nog det starkaste jag har att gå på, och om inget med mer substans kommer innan DL så får min röst hamna här.

Ferrari röstar på Hedinn
För att hon tycker det är en farlig tanke att fastna i att copycaten skulle nominerat den enda ulven vi känner till, men väljer att lägga en tredje-röst på EmmaN med en lika "farlig tanke"; att copycaten skulle följt ulvens Habina val av nominering. Varför den ena men inte den andra? Och varför då inte rösta på Caisa då den röda tråden är gemensam för att rösta på Caisa&EmmaN. Nämligen Habina, och att copycaten följt eller nominerat denne ulv.

Tänker också i samma banor som dig och bsf här, men vad är det som gör att Klara och Bsf känns osannolikast? Är det endast pga att de nominerade så långt i från varandra i tid eller är det mer du har vägt in där också?

ja, det är tidsaspekten. Hade Klara velat vara tydligare för s in potentiella ulv så borde hon varit snabbare - om någon hade hunnit "emellan" så hade ju ulven haft svårt att veta vem som var en eventuell copycat.

Röstlista DL 21:30:
20:46 Ferrari röstar på Hedinn

Hedinn:1

Kvar att rösta:

CaisaLundblad
Snurrfian
Quarter4ever
hemlig
bollen__
Klara

Senast ändrad:
Jag måste erkänna att det skaver rätt mkt att två stycken följer mig så enkelt. Eftersom det inte finns någon siare så är det liksom inte en klockren sia att följa. Det som Ferrari tar upp runt Hedinn skaver också. Varför välja den ena av två typ likadana röda trådar, varav den ena är dissad? Kan det vara så illa att Caisa och Hedinn är i lyan och EmmaN bara har en jäkla osis. Detta känns faktiskt inte helt bra för mig. Min röst ligger kvar för stunden.

När är DL?

(det serveras kaffe och efterrätt nu)

Först skriver Hedinn att ett möjligt scenario är att copycaten nominerat en ulv och då ligger Caisa nära till hands, men att det känns som en farlig tanke att fastna på men lätt att fastna vid då Habina är den enda ulv vi känner till.

Här lägger Hedinn en röst på EmmaN utifrån teorin att copycaten följde den kända ulven i dess nominering. Och Emma nominerade samma person som Habina nominerade.

Att det är den starkaste tråden känns ju orimligt då det är minst lika troligt att Caisa skulle nominerat en ulv = Habina. Det är samma röda tråd i båda fallen, att copycaten följt Habina eller att copycaten skulle ha nominerat Habina.

Detta är nog det starkaste jag har att gå på, och om inget med mer substans kommer innan DL så får min röst hamna här.

Ferrari röstar på Hedinn
För att hon tycker det är en farlig tanke att fastna i att copycaten skulle nominerat den enda ulven vi känner till, men väljer att lägga en tredje-röst på EmmaN med en lika "farlig tanke"; att copycaten skulle följt ulvens Habina val av nominering. Varför den ena men inte den andra? Och varför då inte rösta på Caisa då den röda tråden är gemensam för att rösta på Caisa&EmmaN. Nämligen Habina, och att copycaten följt eller nominerat denne ulv.
Att fastna i en tanke är inte detsamma som att tanken är fel. Den första tanken som slog mig var att copycaten kunde ha nominerat "sin" ulv. Vad som är farligt där är att det finns fler ulvar, och så spridda som nomineringarna är kan säkert fler ulvar fått nomineringar.

Sen kom teorin om att copycaten följt sin ulv, och även om det finns fler möjligheter även där så är sambandet Habina - EmmaN tydligare än någon av de andra möjligheterna, även om någon av de andra skulle vara ulv. Alltså känns inte det lika slumpartat, samt att jag någonstans just nu tror att det är mer troligt att copycaten just kopierat ulvens nominering snarare än nominerat den.

Hänger du med på skillnaderna då?

Hur tänker du själv kring copycaten?

Jag måste erkänna att det skaver rätt mkt att två stycken följer mig så enkelt. Eftersom det inte finns någon siare så är det liksom inte en klockren sia att följa. Det som Ferrari tar upp runt Hedinn skaver också. Varför välja den ena av två typ likadana röda trådar, varav den ena är dissad? Kan det vara så illa att Caisa och Hedinn är i lyan och EmmaN bara har en jäkla osis. Detta känns faktiskt inte helt bra för mig. Min röst ligger kvar för stunden.

När är DL?

21:30

Mina tankar om EmmaN är väl i princip att det enda jag hittat som känns skumt utöver att hon följde den kända ulven i nomineringen är att hon känts anonym såhär långt. Och det kan absolut vara en taktik av en copycat men nä. Att rösta på henne för att hon följde Habina i nomineringen känns som att skjuta mig själv i foten, eftersom jag nominerade Habina och redan uppmanat er till att se till mer än bara det. Och 2 röster följde snabbt Cirkus på en sån simpel grund? Njae, det känns lite... off.
Nej, det finns de jag tycker är skummare än EmmaN så min röst kommer inte falla där.

Mina toppkandidater till copycat just nu är Snurrfian och Ferrari. Snurrfian för att hon tog derring-dos teori rakt av igår och nominerade samma person som derring-do (en vinkning fron copycat till ulv?) samt för att hon verkar gilla att lägga ord i min mun (#319 och #265), den teori hon hade i det första av de inläggen var att jag och BSF skulle sitta i lyan ihop, men hon förklarar inte teorin eller utvecklar tanken? :crazy: Med facit i hand är det ju ofta lättare att låna andras teorier och svårare att skriva egna... så det känns lite off. Samtidigt är just derring-do någon av de jag misstänker mindre, så jag vill egentligen inte gissa Snurris som copycat (kanske bara ulv?), men jag är öppen för att derring-do lurat mig såhär långt också!
Ferrari nominerade Q, och de har också varit uppe som möjligt copycat/ulv-par. Jag är osäker på Q, jag kan inte placera henne alls och hon har många inlägg men jag känner inte att jag riktigt vet vem/vilka hon håller misstänkta? Dock tänker jag inte rösta på henne för att jag misstänker att Ferrari kan ha hintat till henne, jag tänkte också säga att Ferrari mest glidit med såhär långt och att det var ulvigt. Men nu kom hon med tankar som verkar alldeles egna och inte helt uppåt väggarna. Så jag blev lite mindre misstänksam. Och misstankarna mot Q känns inte så matiga heller, så:

Caisa röstar på Snurrfian

Då jag känner mig mest misstänksam mot henne. Utan att för den delen vara ett dugg säker på någon annan. :crazy:

När är DL?

Jag förtydligade i inlägget under ditt hur jag tänker kring det. Med det inte sagt att jag har rätt, copycaten kanske inte alls har tänkt så. Men går man på sannolikhet så tycker jag att den teorin känns säkrare än enbart en nominering, där det är rätt stor risk att goda nominerat ulvar också.

20:59 Caisa röstar på Snurrfian

Snurrfian: 1

Kvar att rösta:

Snurrfian
Quarter4ever
hemlig
bollen__
Klara

Har gått igenom leken från början och fört anteckningar. Det tog mycket längre tid än jag trodde. Nu måste jag försöka få till någon teori.

Det jag reagerat starkast på är Q och hennes förklaringar om att hon vilket rösta för att minska risken att åka själv (bland annat). Att göra det genom att lägga upp ytterligare en till lottning tycker jag är ett märkligt sätt. Då borde hon ha lagt en tredjeröst.

Snurrfian har ifrågasatt Q ganska mycket idag. Jag håller med i det mesta i hennes tankegångar.

Ska fortsätta gå igenom mina anteckningar och komma med lite mer kring hur jag tänker, men jag vill rösta nu så jag inte missar.

Klara röstar på Quarter4ever

Eftersom jag tror att hennes röst på LenaH igår var ett försök att öka Habinas (och eventuellt om det var någon/några andra ulvar med två röster) chanser i lottningen utan att sticka ut för mycket.

21:01 Klara röstar på Quarter4ever

Q:3

Kvar att rösta:

Snurrfian
Quarter4ever
hemlig
bollen__

När är DL?

Finns det någon sia alls i omlopp? Även om goda lyan kunnat dela ut en så fanns det ju ingen i lyan innan dagDL, och att ge en sia till någon som inte varit aktiv alls (bumpo)... hade någon vågat det? Har vi en roll med någon sia? *går tillbaka och kontrolläser*

Jag förtydligade i inlägget under ditt hur jag tänker kring det. Med det inte sagt att jag har rätt, copycaten kanske inte alls har tänkt så. Men går man på sannolikhet så tycker jag att den teorin känns säkrare än enbart en nominering, där det är rätt stor risk att goda nominerat ulvar också.

Om sannolikheten att copycaten följt ulven Habina känns starkare än att copycaten har nominerat ulven Habina så ger det ju fler alternativ än EmmaN (och även Caisa). Då finns det ju flera alternativ, som också tidigare tagits upp.

Såsom BSF -> Klara som nominerade dig.
Eller DD -> Snurrfian som nominerade Klara.

Då är väl Klara och Snurrfian lika högt på misstankelistan? Och isåfall DD och BSF som ulvar? Vilket ger en bra mycket bredare "bas" att rösta på. Att du väljer att rösta på EmmaN är ju enbart för att vi vet att Habina var ulv, men då är sannolikheten också lika hög att Caisa skulle nominerat Habina.

Caisa nominerade ju dessutom Habina väldigt tidigt, vilket isåfall skulle vara minst en lika tydlig vink till ulven så som det är att följa ulven i nomineringen.

Jag tycker att det ramlar in lite väl lätta röster på EmmaN, jag tycker visserligen att Cirkus fundering låter vettig men ändå följer det lite för lätt. @CaisaLundblad förstår jag inte riktigt vad hon invänder emot när jag kopiera det hon skriver och instämmer att det låter vettigt? O_o Och därmed vänder det med en röst mot mig? Dessutom verkar hon slarvläsa rätt rejält eftersom jag skriver att jag inte tror att hon och BSF sitter i lyan tillsammans? Även om jag tillägger att det kan vara möjligt... Frågan är om det är så att de faktiskt sitter i lyan tillsammans och hon därmed trodde att jag har gissat rätt och går till anfall?
Snurrfian röstar på CaisaLundbland eftersom jag börjar tro att hon faktiskt sitter i lyan tillsammans med BSF och mitt inlägg fick Caisa lite nervös över att jag var nära sanningen.

21:01 Klara röstar på Quarter4ever
21:07Snurrfian röstar på CaisaLundbland

Q:3
Caisa: 1

Kvar att rösta:

Quarter4ever
hemlig
bollen__

Om sannolikheten att copycaten följt ulven Habina känns starkare än att copycaten har nominerat ulven Habina så ger det ju fler alternativ än EmmaN (och även Caisa). Då finns det ju flera alternativ, som också tidigare tagits upp.

Såsom BSF -> Klara som nominerade dig.
Eller DD -> Snurrfian som nominerade Klara.

Då är väl Klara och Snurrfian lika högt på misstankelistan? Och isåfall DD och BSF som ulvar? Vilket ger en bra mycket bredare "bas" att rösta på. Att du väljer att rösta på EmmaN är ju enbart för att vi vet att Habina var ulv, men då är sannolikheten också lika hög att Caisa skulle nominerat Habina.

Caisa nominerade ju dessutom Habina väldigt tidigt, vilket isåfall skulle vara minst en lika tydlig vink till ulven så som det är att följa ulven i nomineringen.
Ja, det finns fler alternativ, det har jag inte motsatt mig.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 875
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 479
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur