Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan vara en lös tråd, men det är det starkaste jag har för tillfället i alla fall. Det var ju inte enbart att hon följde nomineringen, det är ju även tiden mellan som har betydelse.Tre ganska tidiga röster på EmmaN utifrån teorin att copycaten följde den för oss kända ulven i nomineringen.
Känns som en rätt lös tråd att följa, och då har hon redan fått tre röster. EmmaN är förvisso en av de som gått förbi mig obemärkt.
Vi vet att Habinas nominering inte säger något. Om copycaten nominerat en ulv så ligger ju Caisa nära till hands, dock lär det ju finnas några fler ulvar så det känns som en tanke farlig att fastna på, men lätt i och med att Habina är den ulv vi känner till. Möjligt scenario, men inte säkert.
Med ovanstående i tankarna, jag avskriver varken Q eller Ferrari som möjliga onda, men för mig känns det riskabelt, så ligger EmmaN närmre till hands nu.
Om copycaten följde den kända ulven i nomineringen så kan det mycket väl vara EmmaN som är copycaten då hon följde Habinas nominering strax efter henne.
Hedinn röstar på EmmaN
Kan vara en lös tråd, men det är det starkaste jag har för tillfället i alla fall. Det var ju inte enbart att hon följde nomineringen, det är ju även tiden mellan som har betydelse.
Tänker också i samma banor som dig och bsf här, men vad är det som gör att Klara och Bsf känns osannolikast? Är det endast pga att de nominerade så långt i från varandra i tid eller är det mer du har vägt in där också?
Att fastna i en tanke är inte detsamma som att tanken är fel. Den första tanken som slog mig var att copycaten kunde ha nominerat "sin" ulv. Vad som är farligt där är att det finns fler ulvar, och så spridda som nomineringarna är kan säkert fler ulvar fått nomineringar.Först skriver Hedinn att ett möjligt scenario är att copycaten nominerat en ulv och då ligger Caisa nära till hands, men att det känns som en farlig tanke att fastna på men lätt att fastna vid då Habina är den enda ulv vi känner till.
Här lägger Hedinn en röst på EmmaN utifrån teorin att copycaten följde den kända ulven i dess nominering. Och Emma nominerade samma person som Habina nominerade.
Att det är den starkaste tråden känns ju orimligt då det är minst lika troligt att Caisa skulle nominerat en ulv = Habina. Det är samma röda tråd i båda fallen, att copycaten följt Habina eller att copycaten skulle ha nominerat Habina.
Detta är nog det starkaste jag har att gå på, och om inget med mer substans kommer innan DL så får min röst hamna här.
Ferrari röstar på Hedinn
För att hon tycker det är en farlig tanke att fastna i att copycaten skulle nominerat den enda ulven vi känner till, men väljer att lägga en tredje-röst på EmmaN med en lika "farlig tanke"; att copycaten skulle följt ulvens Habina val av nominering. Varför den ena men inte den andra? Och varför då inte rösta på Caisa då den röda tråden är gemensam för att rösta på Caisa&EmmaN. Nämligen Habina, och att copycaten följt eller nominerat denne ulv.
21:30Jag måste erkänna att det skaver rätt mkt att två stycken följer mig så enkelt. Eftersom det inte finns någon siare så är det liksom inte en klockren sia att följa. Det som Ferrari tar upp runt Hedinn skaver också. Varför välja den ena av två typ likadana röda trådar, varav den ena är dissad? Kan det vara så illa att Caisa och Hedinn är i lyan och EmmaN bara har en jäkla osis. Detta känns faktiskt inte helt bra för mig. Min röst ligger kvar för stunden.
När är DL?
(det serveras kaffe och efterrätt nu)
Jag förtydligade i inlägget under ditt hur jag tänker kring det. Med det inte sagt att jag har rätt, copycaten kanske inte alls har tänkt så. Men går man på sannolikhet så tycker jag att den teorin känns säkrare än enbart en nominering, där det är rätt stor risk att goda nominerat ulvar också.Jag måste erkänna att det skaver rätt mkt att två stycken följer mig så enkelt. Eftersom det inte finns någon siare så är det liksom inte en klockren sia att följa. Det som Ferrari tar upp runt Hedinn skaver också. Varför välja den ena av två typ likadana röda trådar, varav den ena är dissad? Kan det vara så illa att Caisa och Hedinn är i lyan och EmmaN bara har en jäkla osis. Detta känns faktiskt inte helt bra för mig. Min röst ligger kvar för stunden.
När är DL?
Jag måste erkänna att det skaver rätt mkt att två stycken följer mig så enkelt. Eftersom det inte finns någon siare så är det liksom inte en klockren sia att följa. Det som Ferrari tar upp runt Hedinn skaver också. Varför välja den ena av två typ likadana röda trådar, varav den ena är dissad? Kan det vara så illa att Caisa och Hedinn är i lyan och EmmaN bara har en jäkla osis. Detta känns faktiskt inte helt bra för mig. Min röst ligger kvar för stunden.
När är DL?
Jag förtydligade i inlägget under ditt hur jag tänker kring det. Med det inte sagt att jag har rätt, copycaten kanske inte alls har tänkt så. Men går man på sannolikhet så tycker jag att den teorin känns säkrare än enbart en nominering, där det är rätt stor risk att goda nominerat ulvar också.
Ja, det finns fler alternativ, det har jag inte motsatt mig.Om sannolikheten att copycaten följt ulven Habina känns starkare än att copycaten har nominerat ulven Habina så ger det ju fler alternativ än EmmaN (och även Caisa). Då finns det ju flera alternativ, som också tidigare tagits upp.
Såsom BSF -> Klara som nominerade dig.
Eller DD -> Snurrfian som nominerade Klara.
Då är väl Klara och Snurrfian lika högt på misstankelistan? Och isåfall DD och BSF som ulvar? Vilket ger en bra mycket bredare "bas" att rösta på. Att du väljer att rösta på EmmaN är ju enbart för att vi vet att Habina var ulv, men då är sannolikheten också lika hög att Caisa skulle nominerat Habina.
Caisa nominerade ju dessutom Habina väldigt tidigt, vilket isåfall skulle vara minst en lika tydlig vink till ulven så som det är att följa ulven i nomineringen.