Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att det är så dyrt att tävla islandshäst, vanlig lokal tävling :cautious: Fast det kanske är dyrt att tävla dressyr och hoppning också? Har ingen koll inser jag.
 
När man efterfrågar en liten, cool och snygg soffa och beskriver sin lägenhet och butiken föreslår denna:

29153


Blir faktiskt provocerad.. :angel:
 
Stör mig på att jag haft svårt att hitta en sån väggkalender som jag vill ha, hittade en på nätbutik och beställde. Paketet kom idag. Reagerade på att paketet var mycket större än förväntat, och i lådan ligger en griffeltavla med färgkritor! :eek::confused: Kontrollerade min orderbekräftelse så att jag inte gjort fel, men den var som den skulle.

Ingen retursedel i lådan heller :meh:
 
Just nu stör jag mig på att MP har ett förslag om parkeringsskatt för att minska biltrafiken, dessvärre tror jag inte att det kommer funka. Det som störde mig mest var:

"Skatten ska i första hand tas ut vid arbetsplatser, men även kundparkeringar vid köpcenter ska beskattas. "

Så de som inte kan ta cykeln eller bussen till arbetet ska behöva skatta de också? Jo det är väl bra att försöka minska biltrafiken, men jag tror de är inne på fel linje och det stör mig.
 
Stör mig på att jag haft svårt att hitta en sån väggkalender som jag vill ha, hittade en på nätbutik och beställde. Paketet kom idag. Reagerade på att paketet var mycket större än förväntat, och i lådan ligger en griffeltavla med färgkritor! :eek::confused: Kontrollerade min orderbekräftelse så att jag inte gjort fel, men den var som den skulle.

Ingen retursedel i lådan heller :meh:
Det är meningen att du ska rita upp en egen kalender på tavlan och hänga den på väggen = väggkalender :D
 
Stör mig på att jag GLÖMDE deklarera i tid :banghead::nailbiting::meh:

1250:- åt skogen...

Har aldrig glömt någongång, men varit ute i allra sista minuten :grin:
 
På temat grammatik/stavning osv.. folk som "förstärker" fel ord på lappar och liknande.

Exempel:
"Man får INTE kasta plast i komposten!"

Blir istället typ:
"Man får inte KASTA plast i komposten!"

Har jättesvårt att förstå hur den här typen av fel uppstår för jag tänker att man hör väl i huvudet vilket ord man sätter tryck på? Största anledningen till att jag stör mig är för att när man läser det så läser man ju fel.

På samma tema: Tentafrågor som är uppmaningar, men som slutar med ett frågetecken:

"Lista de tre vanligaste inflammationstecknen?"

Alltså, vet de inte om de vill att jag ska göra det, eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 071
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 566
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 296
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 794
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp