Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med människors respons på självmordsbrev igen... Folk som sitter och diskuterar huruvida man kanske borde ringa ambulans? Folk som säger sig snart bli avlösta av en polis och kan prata med henom då. Folk som på riktigt sitter och tycker att sistnämnda är bra. Folk som funderar på att lägga upp nummer till psyket.

En timme efter att inläggen las ut sitter folk och ringer. En jävla timme! För helvete! :arghh: Nu hade polisen vid det laget redan lokaliserat personen och dennes familj iom att somliga av oss ringt asap, men en timme räcker för fan för att mänskan ska hinna dö flera gånger om! :rage:
Bra att ni ringde! Fb blir på något sätt matrix, folk tar det som en parallell värld där det som händer inte är på riktigt.
 
Jag har också trott det, och stannat och tagit av mig skon flera gånger eftersom jag varit övertygad om att det var strumpsömmen som satt tokigt, men det verkar inte vara så! Materialet har jag dock inte tänkt på - kanske ska testa med bara en sorts strumpor ett tag framöver och se om det blir någon skillnad... :idea:

Jag trodde inte att material kunde ha så stor betydelse, men tydligen kan det de. Jag skulle kanske prova att ha sportstrumpor en tid om jag var du, då de brukar vara av material som ska förhindra skav :)
 
På jobbet.
Jag ville ta en halvdag semester imorgon istället för minusflex (assvårt att jobba in!). Nej, man måste ha fyllt 40 för att få ta halvdagar. Gah! Och heldag kan jag inte ta med så kort varsel.. Så det får bli minusflex ändå. Hur sjutton ska jag jobba in det?!
Ja men eller hur!!! Det där är så taskigt! Vadå åldersdiskriminering?! :rage:
(Ja, jag har stört mig as-mycket på detta flera gånger!)
 
Hade tänkt köpa spånpellets till hästen, för att få bättre underlag i boxen. Men en 16 kg´s påse kostar nästan lika mycket som spånbalarna jag har :meh:
 
Bra att ni ringde! Fb blir på något sätt matrix, folk tar det som en parallell värld där det som händer inte är på riktigt.
Jag vete sjutton jag... Tycker folk är jävligt dåliga på att ta självmord på allvar öht och gärna avfärdar det som att personen vill ha uppmärksamhet, precis som vid självskada. Nu verkar en del ha tagit det på allvar men inte haft vett nog att agera istället för att diskutera om huruvida de ska agera eller inte.
Folk är korkade och det provocerar mig som fan när andras liv står eller kan stå på spel.
 
Jag vete sjutton jag... Tycker folk är jävligt dåliga på att ta självmord på allvar öht och gärna avfärdar det som att personen vill ha uppmärksamhet, precis som vid självskada. Nu verkar en del ha tagit det på allvar men inte haft vett nog att agera istället för att diskutera om huruvida de ska agera eller inte.
Folk är korkade och det provocerar mig som fan när andras liv står eller kan stå på spel.
Ja, tar man det på allvar och ändå inget gör så ...
 
Fy, vad mycket elände på en gång :nailbiting:
Hoppas allt ordnar till sig!
Ja, en olycka kommer nog sällan ensam trots allt... Fick just samtal från hyresvärden som meddelar att grannens hantverkare råkat slå hål i en gasledning nu på eftermiddagen, så vi är utestängda från lägenheten i åtminstone några timmar framöver. :arghh:

Det är för väl att själva semestern vi var borta på åtminstone var väldigt lugn och skön, när den kantas av sådant här kaos :laugh:
På jobbet.
Jag ville ta en halvdag semester imorgon istället för minusflex (assvårt att jobba in!). Nej, man måste ha fyllt 40 för att få ta halvdagar. Gah! Och heldag kan jag inte ta med så kort varsel.. Så det får bli minusflex ändå. Hur sjutton ska jag jobba in det?!
Men gud vad knäppt! Åldersgräns för att ta halvdagar?! Vad är argumentet bakom det? :confused:
 
Jag har gjort tre betalningar på mitt billån och de har höjt räntan varje gång jag har fått ny faktura :rage: Första på 0,26 % och andra 0,15% :rage:
 
Just nu stör jag mig på hankatten som är så jävla dryyg och ignorerar den stackars kattan i nöd, hon är helt till sig och han sitter i fönstret och tvättar tassarna. Dumme fan.
 
Jag stör mig både på personen (som är världens gulligaste för övrigt) och på mig själv för att jag stör mig på att jag fick en kommentar om att jag åt så stor portion gröt till frukost. Jag menar, jag väger snarare för lite än för mycket, varför kände du att du behövde kommentera hur mycket jag äter?!?
 
Jag får notiser från Pokemon Go om att jag bränt en massa kalorier under veckan och ska hämta min belöning. Jag spelar för helvete inte för att bränna kalorier och att införa vikthets i ett jävla spel är så jävla urbota dumt :arghh:
 
Just nu stör jag mig på hankatten som är så jävla dryyg och ignorerar den stackars kattan i nöd, hon är helt till sig och han sitter i fönstret och tvättar tassarna. Dumme fan.

Den dumme kom visst på att hon löpte - nu har det varit tre snabbisar på 45 minuter. Honan ligger inne klösträdet och morrar en stund - han bevakar och hoppas på ett par returer. Så jag stör mig inte på honom längre
 
Jag pluggar på distans och vi har gjort ett grupparbete. Vi delade upp arbetet mellan alla i gruppen och skulle knyta ihop säcken så att säga idag. Gruppen är helt oförmögen att diskutera och så kan det ju vara men en person ändrar i dokumentet och säger sedan "Nu har jag skrivit om din del..." så fort en fråga kommer upp. Till en person sa hen "vad refererar du det här till?" personen svarar att det stod i stycket hen suddat ut då svarar hen "ja men nu har jag ju skrivit om det så då vore det bra om vi la till det". Ingen bad personen att skriva om någonting men hen verkade mycket nöjd med sig själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 757
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 752
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 337
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 033
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp