Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller hur? De får GÄRNA köra hur och när de vill under skörden så att mina hästar får fint hö :) ! Att vara bonde (speciellt en som tar fint torrhö) måste vara något av det svåraste som finns. Jag beundrar de som vågar ta risken och som lägger ner allt jobb :up: !
Just den här traktorföraren var fullt upptagen med det som jag bedömer som en dold deponi.

Höet i närheten är redan inne. Kvaliteten okänd för mig.

Jag stör mig.
 
På att jag fick mitt livs första fästingbett igår, trots att jag bar heltäckande kläder och endast gick i gräs i totalt 30 meter, och på att det börjat klia överallt på kroppen sedan jag upptäckte det (inbillning, naturligtvis). :arghh:
 
Tex restaurangägare har ju regler att förhålla sig till. Även när vädret uppmuntrar till utehäng om natten.

Hade inte varit så konstigt om något liknande gällt annat arbete där det bor folk.
Skillnaden är kanske att vid den här tiden på året avgör arbetet om det blir någon inkomst kommande året.
Tror du att de okynneskör :confused:

Att jämföra en restaurang med lantbruk känns märkligt minst sagt.
 
Att folk har börjat använda de SKITFULA telefonsmileysarna (t. ex. 😀☹) på Buke istället för de fina bukesmileysarna. :(

Sluta upp med detta OSKICK, tack! :rage:
Mvh krängt
Jag tycker dock vissa av bukes är sjukt fula, så jag har ersatt någon med mina egna, men använder främst bukes. :D 😎
 
Skillnaden att flytta ut på en levande landsbygd och att bo stan där det öppnas en krog där de spelar så basen slår mot kroppen i sängen även på fjärde våningen med stängda fönster kl 01 på natten och en lantbrukare som kör traktor i arbetet så lyssnar jag hellre på traktorn.
 
Skillnaden att flytta ut på en levande landsbygd och att bo stan där det öppnas en krog där de spelar så basen slår mot kroppen i sängen även på fjärde våningen med stängda fönster kl 01 på natten och en lantbrukare som kör traktor i arbetet så lyssnar jag hellre på traktorn.
Beror också på vilka associationer man får. Jag blir ryggmärgslycklig när jag hör slåtterkrossen och känner doften. Eller ser en traktor som plöjer. :D Sover extra gott.

Stojande halvfulla individer får mig däremot att vilja mörda (om jag inte själv är involverad i festandet....)
 
Folk köper lägenhet centralt i städerna, och börjar sen genast kampanja mot ljudet från krogarna.

Jag gör lite tvärtom.
Ja guuud vad det där har retat gallfeber på mig på sistone. Ska verkligen dyra innerstadsområden bli astråkiga överklassreservat? I Stockholm får ju till och med kyrkklockorna sluta ringa! halleduane mig, flytta då!
och oj vad det känns som jag redan gapat om detta i just den här tråden. Jag är senil.
 
Just den här traktorföraren var fullt upptagen med det som jag bedömer som en dold deponi.

Höet i närheten är redan inne. Kvaliteten okänd för mig.

Jag stör mig.

Nä, jag håller med dig. Särskilt när jag måste ta diskussionen om huruvida min tomt är lämplig att gena över. Bara för att ”de alltid gjort så” innebär inte att jag gillar det. Och jag har bott här i ett halvår. Och sluta odla på min mark tack. Bönder🙄🙄🙄
 
Skillnaden att flytta ut på en levande landsbygd och att bo stan där det öppnas en krog där de spelar så basen slår mot kroppen i sängen även på fjärde våningen med stängda fönster kl 01 på natten och en lantbrukare som kör traktor i arbetet så lyssnar jag hellre på traktorn.
Jamen, jag skriver vad jag stör mig på!

Jag bor så att det låter precis som du beskriver det när jag är hemma i stan. Levande stadsmiljö.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 278
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 352
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 321
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 504
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp