Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag med! Alltid! Det har gått så långt att jag vägrar använda dom om det finns andra alternativ....

MVH surkärring :mad:

Jag ska åka till Gävle idag... beställde saker åt företaget och på något sätt tyckte DHL att det var en bra idé att leverera dem till Åmotsbruk... vilket är förbannat långt från Svärdsjö (och en vansinnigt deprimerande byhåla). Jag lyckades stoppa paketet på terminalen i Gävle men de kan inte köra hit det... utan då måste avsändaren ändra leveransort och jag orkar inte tjafsa med dem också. Det tar ungefär lika lång tid att åka dit som till Åmot men vägen till Åmot är vidrig, kurvorna har kurvor, så jag tar hellre riksväg/motorväg.
 
kurvorna har kurvor
:eek:

images
 
Just nu är jag måttligt irriterad på mig själv..

Jag har grejer som ligger och väntar på jobbet som jag behöver ta tag i men vad gör jag? Jo surfar Buke och städar kontoret.

Sen på min granne som envisas med att fylleköra sin grävmaskin utanför vårt hus... och på andra grannen som låter första grannen nyttja den lilla åkerbiten utanför oss. Börjar se ut som en soptipp med 3 bilar som är skrot, hög som ska eldas mm mm granne 1 vill inte se det så han lägger det bakom sin verkstad dvs precis utanför vårt.

sen stör jag mig på att hen är så jädra trevlig/snäll så jag har svårt att säga till ordentligt.

Banne mig diabetikern skärp till dig
 
Just nu är jag måttligt irriterad på mig själv..

Jag har grejer som ligger och väntar på jobbet som jag behöver ta tag i men vad gör jag? Jo surfar Buke och städar kontoret.

Sen på min granne som envisas med att fylleköra sin grävmaskin utanför vårt hus... och på andra grannen som låter första grannen nyttja den lilla åkerbiten utanför oss. Börjar se ut som en soptipp med 3 bilar som är skrot, hög som ska eldas mm mm granne 1 vill inte se det så han lägger det bakom sin verkstad dvs precis utanför vårt.

sen stör jag mig på att hen är så jädra trevlig/snäll så jag har svårt att säga till ordentligt.

Banne mig diabetikern skärp till dig

Fyllekör grävmaskin?! O_o Det var något nytt, här i byn är det traktorer :D
 
Jag ska åka till Gävle idag... beställde saker åt företaget och på något sätt tyckte DHL att det var en bra idé att leverera dem till Åmotsbruk... vilket är förbannat långt från Svärdsjö (och en vansinnigt deprimerande byhåla). Jag lyckades stoppa paketet på terminalen i Gävle men de kan inte köra hit det... utan då måste avsändaren ändra leveransort och jag orkar inte tjafsa med dem också. Det tar ungefär lika lång tid att åka dit som till Åmot men vägen till Åmot är vidrig, kurvorna har kurvor, så jag tar hellre riksväg/motorväg.

Fy va ledsamt....
Här var chauffören som kör vår sträcka otrevlig en gång också (som om jag inte var nog irriterad på att dom aldrig kommer inom utsatt tid och ofta låter grejerna ligga på en terminal i en vecka 11 mil bort) när jag påpekade att han kom två timmar efter utsatt tid. Jag fick alltså bekräfta någon dag innan att jag skulle vara hemma och kunna ta emot mellan kl 10 och 14 den dagen, bilen kom kl 16.... Då var det jag som var dum och okunnig som trodde att det skulle funka att komma i tid på en sån runda han körde. Då undrade jag varför i hela helvete man får ett leveransbesked med ett tidsspann där man måste vara på plats för. Fick inget svar på det. Men jag kontaktade huvudkontoret senare för jag var så jäkla irriterad! Den där chauffören vill jag inte ha på min gård om det inte är absolut nödvändigt, tyvärr är det ofta han som kör den här turen så jag undviker dom så mycket det bara går.
 
Fy va ledsamt....
Här var chauffören som kör vår sträcka otrevlig en gång också (som om jag inte var nog irriterad på att dom aldrig kommer inom utsatt tid och ofta låter grejerna ligga på en terminal i en vecka 11 mil bort) när jag påpekade att han kom två timmar efter utsatt tid. Jag fick alltså bekräfta någon dag innan att jag skulle vara hemma och kunna ta emot mellan kl 10 och 14 den dagen, bilen kom kl 16.... Då var det jag som var dum och okunnig som trodde att det skulle funka att komma i tid på en sån runda han körde. Då undrade jag varför i hela helvete man får ett leveransbesked med ett tidsspann där man måste vara på plats för. Fick inget svar på det. Men jag kontaktade huvudkontoret senare för jag var så jäkla irriterad! Den där chauffören vill jag inte ha på min gård om det inte är absolut nödvändigt, tyvärr är det ofta han som kör den här turen så jag undviker dom så mycket det bara går.

Jag råkade också ut för en otrevlig DHL-chaufför i Jämtland. Han hade en dålig dag sedan kan jag säga, jag var inte nådig (när jag jobbar är jag kärnhäxan :devil:) :D När jag ringde hans chef efteråt så bara suckade han när han hörde namnet :meh:
 
Fyllekör grävmaskin?! O_o Det var något nytt, här i byn är det traktorer :D

Grannen har både och båda körs gärna vardagskvällar/nattetid det år nog då hen får mest ideér. Häromnatten en torsdag så kom traktorn fram för att lyfta runt och skrota en bil. Tydligen så kördes den även nattetid genom byn till en annan där de lastade av bilen.
Hur den bilen kom tillbaks är en gåta för dagen efter s¨å stod den söndertrashad utanför mig igen :meh:

HUr hjag kunde sova genom allt detta med öppen balkongdörr är ett mysterium både för mig och grannen :D
 
Reklam för pensionssparande på Facebook med ett räkneexempel på ett sparande om 3 000 kr per månad. Person 1 kommenterar surt ”Vem har råd med det?! :mad:”. Person 2 svarar att exempelvis med två inkomster och sparandet som prio i ekonomin så är det möjligt för ganska många. Person 1 skriver att hen har fyra barn, ponnys, hund, katt och gård på landet, 300 kr per månad är vad hen kan spara... Prioriteringar var det ja. :meh:
 
Postnord. Aldrig haft problem tidigare med dem men nu är det inget annat än problem :rage: Väntade hemleverans som aldrig plingade på, inget paket ståendes i trappuppgången och även kollat runt huset, nada. Fick ändå sms om att det är levererat så spenderat 2h på att försöka nå kundtjänst, trodde jag äntligen lyckats då jag fick berätta mitt ärende och kopplades vidare till rätt avdelning men i den nya telefonkön kopplades jag bort :mad: som alla andra gånger....
 
Jag försöker leka med ett par olika appar som "byter kön" på ens ansikte. Men det funkar inte. Apparna läser mitt ansikte som man, och visar mig med någon sorts extremt amerikansk extremt spacklad sminkning efter "könsbytet".

Det stör mig hur normer för utseende ser ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 045
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 558
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 290
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 782
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp