Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beror också på vilka associationer man får. Jag blir ryggmärgslycklig när jag hör slåtterkrossen och känner doften. Eller ser en traktor som plöjer. :D Sover extra gott.

Stojande halvfulla individer får mig däremot att vilja mörda (om jag inte själv är involverad i festandet....)
Traktorer som kör diverse avfall (sten, utrangerade jordbruksmaskiner) till en egen soptipp i skogsbrynet?
 
Då är det väl inte traktorerna som är bekymret utan miljöfarlig verksamhet. Det är knappast tillåtet att dumpa gamla maskiner i naturen.
Jag stör mig även på att jag tydligen måste tillrättavisas när jag stör mig på traktorljud sent på kvällen.

Och jag stör mig på att du talar om för mig vad som är bekymret.

Ja, sättet att använda sig av landskapet i det aktuella fallet och i en massa andra fall är både avskyvärt och olagligt. Men jag skulle inte säga att jag "stör mig" på det. Det problemet är större än så. Markägares brist på respekt för den mark de äger. Och effekterna av det.

Traktorljud, däremot, stör jag mig på.

Det är ju toppen att du tycks älska ljudet av traktorer. Men trådfrågan handlar ju om att störa sig.
 
Jag stör mig även på att jag tydligen måste tillrättavisas när jag stör mig på traktorljud sent på kvällen.

Och jag stör mig på att du talar om för mig vad som är bekymret.

Ja, sättet att använda sig av landskapet i det aktuella fallet och i en massa andra fall är både avskyvärt och olagligt. Men jag skulle inte säga att jag "stör mig" på det. Det problemet är större än så. Markägares brist på respekt för den mark de äger. Och effekterna av det.

Traktorljud, däremot, stör jag mig på.

Det är ju toppen att du tycks älska ljudet av traktorer. Men trådfrågan handlar ju om att störa sig.

Jag mä! Fördel bo vid Bollerup: fina hästar
Nackdel: alla satans traktorer som kör rally på vägen och låter satan.
 
PostMords jävla hissmusik... och att de har tappat bort mitt paket :rage:

Bangerhead var trevliga men givetvis har några av produkterna tagit slut så de får jag inte, pga Post-jävla-Mord! :rage: :rage:

Edit: Ja, jag är skitförbannad.

satt och försökte nå Postnords kundtjänst för ett par veckor sedan. Tror jag ringde 7 gånger för jag blev bara utsparkad ur kön med ett "du vet väl att du kan få svar på många av dina frågor på vår hemsida? - klick".


:devil:
 
satt och försökte nå Postnords kundtjänst för ett par veckor sedan. Tror jag ringde 7 gånger för jag blev bara utsparkad ur kön med ett "du vet väl att du kan få svar på många av dina frågor på vår hemsida? - klick".


:devil:

Jo tack, det har jag varit med om tidigare också :devil: nu behövde jag bara vänta i typ 30 min :grin:
 
Men inte heller så ovanligt.
Jo?

Eftersom jag patrullerat av en större del av landskapet runt mig (från hästryggen) så har jag skaplig koll på åtminstone min bygd samt exets. "Deponier" vet jag inga. Mer än ett bil-lik ca 7 km bort, som sannolikt är från 40-talet

Så det varierar nog från bygd till bygd. Sorgesamt att du tycks leva i halvt laglöst land.
 
Dumjävla idioter som har skyltad stopplikt och ändå rullar två bilar ut i korsningen på 60-väg, enkelfilig dessutom, så jag får ställa mig på bromsen och signalhornet. Sen kör bägge bilarna ut och över vägen efter mig, på fortfarande enkelfilig väg med refug! :rage: :arghh:

Kör för i h-vete inte ut när det är stopplikt och korsande trafik och KÖR SEN INTE TVÅ SAMTIDIGT på enkelfilig väg! :banghead::banghead::banghead:

Jävla BMW- och Mercedes-förare! :devil::devil::devil:
 
Trafiken under Dalecarlia cup! Så jääävla många bilister som envisas med att köra om bilköer och klämma sig in i pytteluckor där en bil inte ens får plats, och allrahelst utan att blinka också. Hela jävla tiden! :banghead:
Ska bli så jävla skönt nu när alla jävla idioter åker hem och är idioter på hemmaplan istället!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 029
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 128
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 337
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp