Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lägg ner alla ställen på nätet som får folk att slöskriva frågor i stället för att PRÖVA SJÄLVA!

”Jag dricker alltid kaffe till frukosten och efteråt blir jag tung i huvudet. Någon som känner igen sig?”

Varför inte bara låta bli kaffet ett par dagar? Då lär det ju märkas om det var kaffets fel eller inte och då spelar det väl ingen roll vad andra känner. 😤

Men alltså, låta bli kaffe? IFALL ATT kaffet är boven? Nä, nu tycker jag att du skriver snudd på orimligheter här. 🙄
 
Otrevliga människor som vet bäst utan att ha en jävla aning, men en egen agenda!
Verkligen tråkigt.

Tänk att ett budskap går att leverera på så olika vis. Antingen kan man säga tack men nejtack på ett trevligt sätt eller så kan man såga nånting jäms med fotknölarna på ett sjukt otrevligt och besserwissigt sätt. Varför liksom?
 
Stör mig på att jag har tre beställda paket (ett beställt i måndags, två i tisdags) som fortfarande inte kommit fram! Och när jag spårar paketen så står det bara samma information som i början av veckan!

Jag vill ha mina pakeeeeeeeet :arghh:!!! Bortskämd av att beställa från en webshop där det inte är ovanligt alls att paketen kommer fram dagen efter man beställt :p !
 
Stör mig på att jag har tre beställda paket (ett beställt i måndags, två i tisdags) som fortfarande inte kommit fram! Och när jag spårar paketen så står det bara samma information som i början av veckan!

Jag vill ha mina pakeeeeeeeet :arghh:!!! Bortskämd av att beställa från en webshop där det inte är ovanligt alls att paketen kommer fram dagen efter man beställt :p !

Samma anledning som till min ovanstående störning på PostMord... jag har också tre paket som är ute och valsar runt :cautious:
 
Jag till kollegan: Jo, jag är kvar ett tag till. Du kan sätta på diskmaskinen på 1 timme.

Kommer ut i köket efter cirka en kvart, 1 h 47 min kvar på maskinen :meh:
 
Folk som ska "hjälpa". Ja, jag fattar att de bara vill hjälpa men ibland blir det lite jobbigt.

"Varför ska du fixa intyg när du reser utomlands"
- för att det är mediciner som behöver intyg, för att vara säker på att de inte tar medicinerna om de skulle kolla"
"men när jag flög till Island var det ingen som kollade något alls"
- vi har troligtvis inte samma mediciner, jag kan inte ha en helt okej vardag utan mina mediciner
"men ingen kollade ju mig så det är bara onödigt att skaffa intyg"
- nej, inte för mig och vad jag vet är det gratis och borde inte ta så lång tid. Så för mig är det värt det, jag vill inte chansa på att de tar mina mediciner i tullen
"Men det är fortfarande tidslöseri!! Och jag tycker inte att det behövs!!"

JA MEN TYCK DET DÅ. LÅT MIG I ALLA FALL SKAFFA MITT INTYG OM JAG NU KÄNNER ATT JAG BEHÖVER GÖRA DET!
(Ja, jag vet att personen bara vill hjälpa, men personen vet inte ens vilka mediciner det gäller och vet inte varför jag har dem)

Så, nu har jag fått ut lite av mina aggressioner och är lugn igen :cool:
 
Folk som ska "hjälpa". Ja, jag fattar att de bara vill hjälpa men ibland blir det lite jobbigt.

"Varför ska du fixa intyg när du reser utomlands"
- för att det är mediciner som behöver intyg, för att vara säker på att de inte tar medicinerna om de skulle kolla"
"men när jag flög till Island var det ingen som kollade något alls"
- vi har troligtvis inte samma mediciner, jag kan inte ha en helt okej vardag utan mina mediciner
"men ingen kollade ju mig så det är bara onödigt att skaffa intyg"
- nej, inte för mig och vad jag vet är det gratis och borde inte ta så lång tid. Så för mig är det värt det, jag vill inte chansa på att de tar mina mediciner i tullen
"Men det är fortfarande tidslöseri!! Och jag tycker inte att det behövs!!"

JA MEN TYCK DET DÅ. LÅT MIG I ALLA FALL SKAFFA MITT INTYG OM JAG NU KÄNNER ATT JAG BEHÖVER GÖRA DET!
(Ja, jag vet att personen bara vill hjälpa, men personen vet inte ens vilka mediciner det gäller och vet inte varför jag har dem)

Så, nu har jag fått ut lite av mina aggressioner och är lugn igen :cool:
Sjuukt irriterande!! Förstår dig!
 
Folk som ska "hjälpa". Ja, jag fattar att de bara vill hjälpa men ibland blir det lite jobbigt.

"Varför ska du fixa intyg när du reser utomlands"
- för att det är mediciner som behöver intyg, för att vara säker på att de inte tar medicinerna om de skulle kolla"
"men när jag flög till Island var det ingen som kollade något alls"
- vi har troligtvis inte samma mediciner, jag kan inte ha en helt okej vardag utan mina mediciner
"men ingen kollade ju mig så det är bara onödigt att skaffa intyg"
- nej, inte för mig och vad jag vet är det gratis och borde inte ta så lång tid. Så för mig är det värt det, jag vill inte chansa på att de tar mina mediciner i tullen
"Men det är fortfarande tidslöseri!! Och jag tycker inte att det behövs!!"

JA MEN TYCK DET DÅ. LÅT MIG I ALLA FALL SKAFFA MITT INTYG OM JAG NU KÄNNER ATT JAG BEHÖVER GÖRA DET!
(Ja, jag vet att personen bara vill hjälpa, men personen vet inte ens vilka mediciner det gäller och vet inte varför jag har dem)

Så, nu har jag fått ut lite av mina aggressioner och är lugn igen :cool:
Jag kände mig som värsta boven när tullen gick igenom mina väskor. Dom var intresserade av mina endags linser :cool:
 
Jag kände mig som värsta boven när tullen gick igenom mina väskor. Dom var intresserade av mina endags linser :cool:
Å nej... var du tvungen att säga det där? Jag har också linser och nu har jag ytterligare en sak att oroa mig för att de ska ta hand om :cautious: :D

Jag börjar känna mig som en bov... här kommer hon som har med sig allt som tullen är nyfikna på att undersöka noggrannare typ :angel:

Men fick du behålla linserna och linsvätskan? Eller tog de dem?
Edit: kom på att man inte behöver linsvätska till endags linser... så glöm den frågan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 482
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 782
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 611
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 063
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp