Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att "alla" tror att jag är gravid och ger sig själva rätten att antingen ta det för givet och ta med det i konversationen eller fråga mig om det. Som närstående till patienter, grannar mfl.som inte känner mig ett dugg. Vadan denna ohejdade nyfikenhet som slår ut all taktkänsla?
Nej!!! Jag är bara lite tjock, ok :rage:???
Dessutom har jag fått frågan tätt efter missfall (Inte en gång utan flera). Nu är jag som sagt bara tjock, men det är ändå inte superroligt när folk antar att jag är gravid...
 
På att "alla" tror att jag är gravid och ger sig själva rätten att antingen ta det för givet och ta med det i konversationen eller fråga mig om det. Som närstående till patienter, grannar mfl.som inte känner mig ett dugg. Vadan denna ohejdade nyfikenhet som slår ut all taktkänsla?
Nej!!! Jag är bara lite tjock, ok :rage:???
Dessutom har jag fått frågan tätt efter missfall (Inte en gång utan flera). Nu är jag som sagt bara tjock, men det är ändå inte superroligt när folk antar att jag är gravid...
Jag hade fått ett utbrott.
Det är din ensak.
 
Jag hade fått ett utbrott.
Det är din ensak.
Jag håller med. Själv har jag aldrig tagit upp det förrän personen själv har gått ut med nyheten, så jag är uppriktigt sårad och förvånad över att folk inte tänker lika, är så plumpa.
Värst var nog kollegan (som jag endast kände vagt), som på ett stort möte för några år sedan frågade när det var dags. När jag nekade till att vara gravid tog hon det som någon prestigesak och hävdade att hon aaaldrig haft fel och att hon såg att jag minsann var gravid (Det var jag INTE). Detta med hög röst inför typ 200 personer. Jag fick neka typ fem gånger innan hon gav sig. Det var helt absurt! Tänk om jag skulle göra/nyss gjort abort/fått missfall/ eller för all det bara hade issues med lilla magen...
Jag är rätt smal för övrigt. När jag lägger på mig hamnar allt på magen.
Dessutom är magen rätt omfångsrik efter fyra barn även när jag är på matchvikten. I nuläget väger jag något mer än vad jag trivs bäst i, men har inga problem att löpträna, rida vara aktiv i övrigt, så jag bryr mig inte så mycket. Jag tycker att jag är rätt fin som jag är. Men kommentarerna sårar...
 
Jag håller med. Själv har jag aldrig tagit upp det förrän personen själv har gått ut med nyheten, så jag är uppriktigt sårad och förvånad över att folk inte tänker lika, är så plumpa.
Värst var nog kollegan (som jag endast kände vagt), som på ett stort möte för några år sedan frågade när det var dags. När jag nekade till att vara gravid tog hon det som någon prestigesak och hävdade att hon aaaldrig haft fel och att hon såg att jag minsann var gravid (Det var jag INTE). Detta med hög röst inför typ 200 personer. Jag fick neka typ fem gånger innan hon gav sig. Det var helt absurt! Tänk om jag skulle göra/nyss gjort abort/fått missfall/ eller för all det bara hade issues med lilla magen...
Jag är rätt smal för övrigt. När jag lägger på mig hamnar allt på magen.
Dessutom är magen rätt omfångsrik efter fyra barn även när jag är på matchvikten. I nuläget väger jag något mer än vad jag trivs bäst i, men har inga problem att löpträna, rida vara aktiv i övrigt, så jag bryr mig inte så mycket. Jag tycker att jag är rätt fin som jag är. Men kommentarerna sårar...
Så fort det handlar om graviditer så anser folk att det är allmänt ta för sig så jäkla irriterande 😡
Fick frågan igår själv :rage:
 
På att jag har missat en massa samtal från okända (men "riktiga") nummer de senaste dagarna, och inte en kotte har lämnat någon slags meddelande. Jag vill ju veta vem det var och vad de ville innan jag ringer upp!
 
På att jag har missat en massa samtal från okända (men "riktiga") nummer de senaste dagarna, och inte en kotte har lämnat någon slags meddelande. Jag vill ju veta vem det var och vad de ville innan jag ringer upp!
Apropå det, jag stör mig på att ett 072 nummer har ringt mig men den gången jag kunnat låta någon svara åt mig så svarade ingen i telefonen :confused::cautious:
 
Oh nej, varför? Inte värt att lyssna?
Hon sa ingenting som inte redan tjatats om typ tusen gånger. Väldigt ytligt, wannabe maskrosbarn och skryt.
Hade faktiskt förhoppningar om att det skulle yttras något nytt och intressant (typ hennes syn på att bygga bolag, strategier, ledarskap) eller nått annat intressant.
 
När en skådespelare man hade en supercrush på i en tidigare serie spelar en ny roll. En jätte töntig roll. Inte i närheten av den tidigare karaktären :cautious: :mad:
 
Stör mig på att jag "lyckats" beställa fel storlek på däcken och får nu skicka tillbaka dem och har beställt nya. Stör mig även på att jag nu står med två fulltankade bilar då jag först trodde att däcken skulle passa så jag tankade fullt på väg till verkstan, sen åkte jag hem och tankade upp den andra bilen som skulle ställas av då jag trodde det skulle ta längre tid att få hem de nya däcken. :cautious:

Igår vid reklamationen fick jag veta att de ska hämta däcken i morgon, idag fick jag veta att de nya däcken även de ska komma i morgon och jag kan få dem bytta då. Bilskatten ska betalas nästa vecka, om jag inte ställer av den nytankade bilen! :arghh: :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 670
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 688
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 286
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 020
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • lära sig tömköra

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp