Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som på riktigt envisas med att det är olagligt att cykla över övergångsställen.
Allrahelst när de använder cyklisters väjningsplikt som argument för sin sak 🤦‍♀️
 
Att folk generellt är så himla fega, konflikträdda och bara håller med.

Alltså det senaste som fick nig rejält irriterad - någon skriver att hens valp som hen har haft mindre än en vecka kan vara ensam flera timmar i en uppdatering och ingen säger något?!

Men va?? Fy vad hemskt, lille valpis :cry:
 
Folk som på riktigt envisas med att det är olagligt att cykla över övergångsställen.
Allrahelst när de använder cyklisters väjningsplikt som argument för sin sak 🤦‍♀️
TRANSPORTSYRELSEN:
Övergångsställe

Det är inte förbjudet för dig som cyklar att korsa en väg på ett övergångsställe, men övergångsstället är tänkt för gående och det är därför olämpligt att cykla där. Om du kliver av cykeln och leder den gäller samma regler som för gående. En cyklande som ändå korsar en väg på ett övergångsställe har alltid väjningsplikt både mot gående och mot fordon på vägen. :angel:
 
Att folk generellt är så himla fega, konflikträdda och bara håller med.

Alltså det senaste som fick nig rejält irriterad - någon skriver att hens valp som hen har haft mindre än en vecka kan vara ensam flera timmar i en uppdatering och ingen säger något?!
Fast om du med uppdatering menar på facebook, så kanske det inte är det bästa stället att ta diskussionen just där? Det kanske var många som reagerade och skickade ett privat meddelande till personen i stället? Så hade jag gjort, om det hade varit en vän som hade skrivit så.
 
Fast om du med uppdatering menar på facebook, så kanske det inte är det bästa stället att ta diskussionen just där? Det kanske var många som reagerade och skickade ett privat meddelande till personen i stället? Så hade jag gjort, om det hade varit en vän som hade skrivit så.
Uppdatering som i en FB-grupp i det här fallet. Så jag förväntar mig nog ändå att någon säger ifrån när det handlar om något som typ är olagligt :)

Men det gäller generellt också, tex i jobbsammanhang, där folk har åsikter men inte vill/vågar/orkar ta upp det när det finns möjlighet att säga ifrån utan låter någon annan ta striden alternativt bara går runt och surar typ. Tycker det är ett rätt vanligt beteende?
 
TRANSPORTSYRELSEN:
Övergångsställe

Det är inte förbjudet för dig som cyklar att korsa en väg på ett övergångsställe, men övergångsstället är tänkt för gående och det är därför olämpligt att cykla där. Om du kliver av cykeln och leder den gäller samma regler som för gående. En cyklande som ändå korsar en väg på ett övergångsställe har alltid väjningsplikt både mot gående och mot fordon på vägen. :angel:
Hänger inte med på vad du försöker säga med det? Har inte sagt att cyklister saknar väjningsplikt liksom.
 
Jag är så trött på mig själv. Jävla ältande om saker jag inte kan påverka. Skärpning. Var fan glad att du inte har annat än triviala i-lands problem
 
Vad less jag blir när saker inte ligger där de ska vara :rage:!!
Vart har jag lagt de nya penslarna??!

Försöker gå igenom allt nu systematiskt med en kopp kaffe för att lite planlöst leta är helt värdelöst.
Jag har alltid lagt penslarna i verksdan men nu ligger de inte där och dessa var helt nya dessutom.
Hur svårt ska det va?!
 
Så uppfattade jag ditt inlägg men det var ju bra att jag fattade fel :up:
Stör mig nämligen på de cyklister som tror att de har företräde när de cyklar på övergångsställe.
Ah, nej det jag menar är att väjningsplikten används som argument för att det är förbjudet att cykla över. De säger ju liksom emot sig själva.
 
PÅ ATT DET ALLTID ÄR NÅGRA JÄVLA MÄN SOM SKICKAR VÄNFÖRFRÅGAN PÅ FB NÄR MAN POSTAR I NÅGON GRUPP. :arghh::arghh::arghh::arghh::wtf:

Jag upplevde att sånt skit minskade drastiskt när jag slutade att ha profilbild, men samtidigt är det fan tragiskt att man ska behöva göra så för att diverse suspekta typer inte ska halka in i ens inbox. :down: Tack, ytliga kåtbockar, ni gör verkligen livet värt att leva.
 
Jag upplevde att sånt skit minskade drastiskt när jag slutade att ha profilbild, men samtidigt är det fan tragiskt att man ska behöva göra så för att diverse suspekta typer inte ska halka in i ens inbox. :down: Tack, ytliga kåtbockar, ni gör verkligen livet värt att leva.


Tråkiga är ju att jag skrev i en grupp om 1700tals kläder. Tänker mig att slutna grupper borde ha sorterat bort sådant folk. :meh:
 
Tråkiga är ju att jag skrev i en grupp om 1700tals kläder. Tänker mig att slutna grupper borde ha sorterat bort sådant folk. :meh:

Det är just det som är så jobbigt, de kan poppa upp precis var som helst. :nailbiting: Och ska jag gå efter egen erfarenhet så är sluten grupp verkligen ingen garanti för att stolpskott är bortsållade, det är så vanligt med moderatorer som inte kan sätta ner foten även när det är solklart att de borde. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 501
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 506
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 141
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 956
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp