Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det den andra tråden du syftar på?

Snarare en genomgående trend på forumet som jag hinner glömma mellan gångerna, tills jag återigen skriver något personligt och de jobbiga svaren ramlar in som på beställning. Jag är duktig på att omedvetet skriva saker som skaver, tydligen... :meh:
 
Snarare en genomgående trend på forumet som jag hinner glömma mellan gångerna, tills jag återigen skriver något personligt och de jobbiga svaren ramlar in som på beställning. Jag är duktig på att omedvetet skriva saker som skaver, tydligen... :meh:
I såna fall vill jag bara flika in att flera håller med dig i tråden och gillar det du skriver :). Du verkar fokusera på de/n person/erna som inte gör det och missar att flera är med dig.

Sen måste jag, anal som jag är, bara påpeka att det (återigen och fortfarande) är rätt ofint att diskutera andra trådar i jag stör mig-tråden.
 
Släktings demensboende är inte bra (de är dåliga på information, beslut kan inte lämnas skriftligt och de ljuger rätt friskt om småsaker, vilket får mig att undra hur bra det egentligen är på boendet) - nu har hen två erbjudanden om andra boenden, men är så svag att hen kanske inte orkar flytta. Jag försökte besöka Släkting och nuvarande boendet och bolla lite, men "fel" personal jobbade. Nu är beslutet (som måste tas inom någon dag) bara mitt :(
 
Släktings demensboende är inte bra (de är dåliga på information, beslut kan inte lämnas skriftligt och de ljuger rätt friskt om småsaker, vilket får mig att undra hur bra det egentligen är på boendet) - nu har hen två erbjudanden om andra boenden, men är så svag att hen kanske inte orkar flytta. Jag försökte besöka Släkting och nuvarande boendet och bolla lite, men "fel" personal jobbade. Nu är beslutet (som måste tas inom någon dag) bara mitt :(
Väg in hur hen skulle klara omställningen! En flytt för en dement kan vara förödande.

Men jag lider med dig. Mina föräldrars boende var hemskt men det var vi hade att tillgå.
 
Släktings demensboende är inte bra (de är dåliga på information, beslut kan inte lämnas skriftligt och de ljuger rätt friskt om småsaker, vilket får mig att undra hur bra det egentligen är på boendet) - nu har hen två erbjudanden om andra boenden, men är så svag att hen kanske inte orkar flytta. Jag försökte besöka Släkting och nuvarande boendet och bolla lite, men "fel" personal jobbade. Nu är beslutet (som måste tas inom någon dag) bara mitt :(

Jäkla skit rent ut sagt :( :down:

Jag är oändligt tacksam för att mammas boende är bra (och det är inte alla boenden inom kommunen...).
 
VÄRMEN

Vårt kontor saknar ventilation helt. Trots öppna dörrar är det 28 grader här inne och kvavt som fan. När man kommer på morgonen luktar det sko typ för luften är så instängd.

Har seriöst kronisk huvudvärk hela sommaren som bara släpper när jag har semester. Söndagarna brukar vara lite bättre men hinner ju inte ens återhämta mig på helgen.

Så sjukt verkligen att det får vara såhär, stort företag också.
 
VÄRMEN

Vårt kontor saknar ventilation helt. Trots öppna dörrar är det 28 grader här inne och kvavt som fan. När man kommer på morgonen luktar det sko typ för luften är så instängd.

Har seriöst kronisk huvudvärk hela sommaren som bara släpper när jag har semester. Söndagarna brukar vara lite bättre men hinner ju inte ens återhämta mig på helgen.

Så sjukt verkligen att det får vara såhär, stort företag också.
Har ni inget skyddsombud?
 
Har ni inget skyddsombud?
Jo, den här frågan har varit uppe flera gånger sedan 80-talet men det händer inget, finns inte så mycket att göra tydligen. Det är ett modulhus på arrenderad mark och vi riskerar uppsägning typ varje år så de vill inte spendera något. Samtidigt är det en verksamhet som är väldigt svår att flytta på så det är inget som görs om det inte måste.

Internationellt företag också vilket är extra jobbigt. Det går väldigt bra för oss i Sverige men för typ ett år sedan fick vi ett enormt bakslag utomlands vilket betyder besparingar även här tyvärr.
 
Jag stör mig på att en granne har parkerat sin bil på ett sätt så att sopbilen inte kom fram och kunde häömta våra sopor förra veckan. Vi har hämtning varannan vecka och att då inte frå hämtat på 4 veckor under sommaren är ju DRÖMMEN.

Gissa vilken granne som kommer få våra hushållssopor i sin tunna från nu. Vår är nämligen proppfull
 
Jag stör mig på att en granne har parkerat sin bil på ett sätt så att sopbilen inte kom fram och kunde häömta våra sopor förra veckan. Vi har hämtning varannan vecka och att då inte frå hämtat på 4 veckor under sommaren är ju DRÖMMEN.

Gissa vilken granne som kommer få våra hushållssopor i sin tunna från nu. Vår är nämligen proppfull
Köp räkor och släng skalen :angel:
 
Just nu vet jag inte vem jag stör mig på mest, barnet eller föräldern. Var och handlade i mataffärn, då kommer en unge springades med en sån där liten kundvagn med flagga på, springer rakt på mig i princip, visste inte riktigt hur jag skulle bete mig, hade god lust att säga något fult men det stannade vid en irriterad min, pappan går förbi som ingenting hänt, trots att han såg det hela... gaaaah ibland vill jag bara släppa loss draken inuti och vråla rakt ut, men skadan är redan skedd fast vill ej att det händer igen förvisso. :arghh: :arghh: :arghh:
 
Medelålders svettiga män som stövlar rakt in på tunnelbanan när alla andra står i en fin kö på sidan och väntar på att släppa fram avstigande.
Nu tappade jag det och tog tag i idioten och bara:
”Ursäkta, är du Jesus? Ser du några palmblad utlagda här framför dig..?!”.
 
OT uppdatering. Besökte boendena och fick jättefint bemötande. Ringde och förklarade situationen för köhandläggaren - hon satte tillbaka Släkting i kön. Vi tar inte risken att flytta, men om behovet att göra det blir trängande kommer det att gå fortare än att börja om helt igen. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 522
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 522
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 166
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 961
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp