Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Postmord!!! Skickade vykort med deras app, typ 15st. Mamma och pappa fick inte sitt så jag hörde av mig till kundtjänst som kollade på saken och trodde att det kunde ha blivit fel och att flera inte kommit iväg, så de skickade alla en gång till för säkerhets skull. So far so god.

Men mamma och pappa fick fortfarande inget kort, alla andra har fått två kort och nu kom lillebror hem från semestern och har fått FYRA kort :rofl: Han har alltså fått dem jag skickat till familjen X också, för att han begärt efter sändning på post till lillebror X:banghead:

Så nu har jag fått förklarat detta för halva släkten eftersom de undrar varför jag skickat den två likadana kort med en veckas mellanrum...
 
Postmord!!! Skickade vykort med deras app, typ 15st. Mamma och pappa fick inte sitt så jag hörde av mig till kundtjänst som kollade på saken och trodde att det kunde ha blivit fel och att flera inte kommit iväg, så de skickade alla en gång till för säkerhets skull. So far so god.

Men mamma och pappa fick fortfarande inget kort, alla andra har fått två kort och nu kom lillebror hem från semestern och har fått FYRA kort :rofl: Han har alltså fått dem jag skickat till familjen X också, för att han begärt efter sändning på post till lillebror X:banghead:

Så nu har jag fått förklarat detta för halva släkten eftersom de undrar varför jag skickat den två likadana kort med en veckas mellanrum...
Hör av dig till dem igen! Vid ett par tillfällen har jag gjort det när vykorten tagit för många dagar på sig och då har de varit generösa, jag har fått nästa kort gratis.
 
På att jag idag fick känna mig gammal på riktigt för första gången. Vi har en praktikant på jobbet, och jag frågade idag denna om hon sett Gilmore Girls. Min kollega påpekade lite försynt sådär att den serien började sändas runt ett år innan praktikanten föddes, och slutade sändas när hon var typ 6 år gammal. Jag hade inte en tanke på att jag faktiskt inte är 18 längre, och att det är några års skillnad mellan 18 och 27. :o

För mig som mest umgås med folk som är 3-5 år äldre än mig är det en mycket ovan och inte helt angenäm känsla.
 
På att jag idag fick känna mig gammal på riktigt för första gången. Vi har en praktikant på jobbet, och jag frågade idag denna om hon sett Gilmore Girls. Min kollega påpekade lite försynt sådär att den serien började sändas runt ett år innan praktikanten föddes, och slutade sändas när hon var typ 6 år gammal. Jag hade inte en tanke på att jag faktiskt inte är 18 längre, och att det är några års skillnad mellan 18 och 27. :o

För mig som mest umgås med folk som är 3-5 år äldre än mig är det en mycket ovan och inte helt angenäm känsla.

Tänk då hur det är när man närmar sig 46 :rofl:
 
Fartdårar som kryssar sig fram med idiotomkörningar i kurvor och med mötande och som kör in sjukt nära de som blir omkörda utan blinkers på en jävla 90-väg.
Extra störigt när det inom 2 minuter blir 2+1-väg med gott om möjligheter att köra om folk utan att ha ihjäl de på kuppen :banghead:

Ska dock inte gnälla alltför mycket då lyckan blev gjord när jag 2-3 mil senare hann ikapp en dåre som hamnat bakom en som låg på hastighetsgränsen på enfiligt. Sen blev det inget mer tvåfiligt och jag satt jämsides med dåren vid ett rödljus. Han måste ha vunnit så jääävla mycket tid, inte :p
 
Fartdårar som kryssar sig fram med idiotomkörningar i kurvor och med mötande och som kör in sjukt nära de som blir omkörda utan blinkers på en jävla 90-väg.
Extra störigt när det inom 2 minuter blir 2+1-väg med gott om möjligheter att köra om folk utan att ha ihjäl de på kuppen :banghead:

Ska dock inte gnälla alltför mycket då lyckan blev gjord när jag 2-3 mil senare hann ikapp en dåre som hamnat bakom en som låg på hastighetsgränsen på enfiligt. Sen blev det inget mer tvåfiligt och jag satt jämsides med dåren vid ett rödljus. Han måste ha vunnit så jääävla mycket tid, inte :p
Usch, ja, man ser så fruktansvärt mycket helt livsfarlig idiotkörning ute på vägarna. Speciellt under semestern, verkar det som. Kanske samma fenomen som i mataffären? Tycker att folk blir extra stimmiga i kassaköerna under semestern. När man BORDE vara lugnare och mycket mindre stressad....märkligt.... :confused: O_o
 
Usch, ja, man ser så fruktansvärt mycket helt livsfarlig idiotkörning ute på vägarna. Speciellt under semestern, verkar det som. Kanske samma fenomen som i mataffären? Tycker att folk blir extra stimmiga i kassaköerna under semestern. När man BORDE vara lugnare och mycket mindre stressad....märkligt.... :confused: O_o
Och @gul_zebra jag upplever samma, folk är så stressade över allt de ska hinna på sin semester att de inte har tid för nåt.
”Måste köra fort så vi hinner bada länge”
”Åh nej, lång kö. Nu smälter glassen!”
”Va? Regn? Men vi har ju semester!!!”
 
Usch, ja, man ser så fruktansvärt mycket helt livsfarlig idiotkörning ute på vägarna. Speciellt under semestern, verkar det som. Kanske samma fenomen som i mataffären? Tycker att folk blir extra stimmiga i kassaköerna under semestern. När man BORDE vara lugnare och mycket mindre stressad....märkligt.... :confused: O_o
Och @gul_zebra jag upplever samma, folk är så stressade över allt de ska hinna på sin semester att de inte har tid för nåt.
”Måste köra fort så vi hinner bada länge”
”Åh nej, lång kö. Nu smälter glassen!”
”Va? Regn? Men vi har ju semester!!!”
Jag har ärligt talat inte märkt av stress i affären vid semestertider. Vet inte om det är jag som är totalt blind eller om jag bara haft jävligt bra timing. Högtider är det enda jag märker av så sett :p Fartdårarna är lite svårare att missa. Speciellt när de svänger in blixtsnabbt en nanomillimeter från mig innan de kör upp i häcken på framförvarande och börjar svaja för att se när de kan köra om.
Känner spontant att när man är för korkad för att se är det läge att sätta sig på passagerarsidan.
 
Jag stör mig på att alla jag känner är badkrukor. Ingen vill bada med mig :(:cry::down:

Sen stör jag mig ännu mer när alla andra familjer verkar ha det så himla trevligt och mysigt på stranden och att jag känner mig ensam och lite ledsen.
 
Jag stör mig på att en granne har parkerat sin bil på ett sätt så att sopbilen inte kom fram och kunde häömta våra sopor förra veckan. Vi har hämtning varannan vecka och att då inte frå hämtat på 4 veckor under sommaren är ju DRÖMMEN.

Gissa vilken granne som kommer få våra hushållssopor i sin tunna från nu. Vår är nämligen proppfull

Nu vet jag vilken granne det är. Det är grannen jag stör mig på. Såklart.

De har byggt ett nytt jävla hus och har sen början av juli haft entreprenadmaskiner i trädgården för att göra vid densamma. Jag har såklart stört mig på att de har förstört morgonsömnen hos alla semestrande grannar genom sina jävla maskiner som startat klockan 0700. Frutom allt annat jag stört mig på hos dom.

Undrar om jag kommer våga knacka på med mina sopor :meh: :arghh:
 

Låste av misstag ut grannen på trapphus-balkongen, blev sen tagen av polisen. Dock ej pga att jag låste ut grannen 😅 Lång och oklar historia.
Men sån fars! Grannen är utlåst på balkongen, kissnödig med 1% batteri i telefonen. Jag sitter lite ”illa” till minst sagt så svårt att lösa det.
Jag blev iallafall släppt och grannen hade lyckats bli räddad av några hantverkare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 768
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 376
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 152
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 692
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp