Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på de nedrans cyklisterna i vår skog och en del hundpromenerare. (ja jag cyklar gärna själv men) De cyklar med total envishet i full fräs på ridstigarna som går precis bredvid promenad-joggingspåret. Gärna med fullfräs cykelutrustade 10 åringen först.

Ridstigen går precis bredvid joggingspåret hela vägen! det går lika bra att traska med hunden på den breda stigen för folk med fötter. Mjukt för tassarna med flis? ja då kan kanske hunden gå i gräset?

Det går inte lika bra att cykla med full fräs i joggingspåret eftersom folk med små barn och barnvagnar går där hela tiden. Men det är i alla fall bredare och ofta hinner man rycka undan sitt barn innan det blir mos.

Hela haken är att själv rider jag aldrig där så jag har väl ingen som helst rätt att vara arg egentligen, jag har inte ens barnvagn som den skrämda hästen kan springa över längre.

Det står på skyltar att ridstigen är enbart för hästar och inte för några andra varelser. Men de är inte tydliga iofs, man måste läsa texten på tavlorna för det.

Så det är bara surtanten i mig som blir arg och säger till och blir ignorerad.
 
nja vi har flera 18-19 åringar som sköter sitt jobb utmärkt så jag vet inte om man kan skylla på åldern faktiskt. Men just den här lär ju inte direkt få fler timmar fram över
Nej, åldern är definitivt ingen ursäkt!

Men just det beteendet ser en nog kanske bara hos unga. Och jag var halvt skämtsam också, givetvis beter sig inte alla tonåringar så. Långt ifrån!
 
Nej, åldern är definitivt ingen ursäkt!

Men just det beteendet ser en nog kanske bara hos unga. Och jag var halvt skämtsam också, givetvis beter sig inte alla tonåringar så. Långt ifrån!
Ja just den frånvaro orsaken tror jag bara yngre använder

För övrigt stör jag mig på att det finns alldeles för många i olika åldrar som verkar sakna arbetsmoral
 
Mätte ett styck råttbur som ska få ny botten och beställde en måttskuren skiva plexi. Hämtade hem den idag och givetvis är den typ en halv cm för stor :arghh:
 
Pa att jag var den enda som fick myggbett igar kvall, trots att myggen vanligtvis avskyr mig. Min mamma och min sambo daremot, som oftast far bada i myggmedel for att inte bli stuckna, klarade sig helt utan bett. :cautious:

Och sa stor jag mig pa att man sager myggbett nar det borde heta myggstick.
 
Jag stör mig på personer som inte förstår hur en privat verksamhet fungerar utan tror att vi suger ut folk på pengar och dricker champagne för vinsten :grin: Vi är ett ganska litet företag med mycket fokus på kvalitet, med anställda som vill göra samhällsnytta och vi går med en blygsam vinst varje år. Nästan alla pengar går åt till våra löner och omkostnader. Ändå får jag då och då höra hintar från våra kunder om att de minsann kan "räkna ut vad vi tjänar på det här projektet", och då har de slängt ihop intäkterna med de direkta kostnaderna på projektet och tror att vi går mer än hundra tusen i direkt vinst per projekt. Att vi ska betala ut löner, ha telefoner och datorer, lokaler att sitta i och åtminstone lite svart bryggkaffe med mjölk i tänkte de nog inte på. I år har vi dessutom kramat budgeten så hårt att vi lyckas få lite egen kompetensutveckling för första gången under min tid här. Skulle vi ta lägre priser så ja.. då måste någon tyvärr få gå. Ändå bemöts jag regelbundet av personer som tror att vi dricker champagne för alla dom där hundra tusen i vinst som vi suger ut från folk. Ja, det stör jag mig på idag! Det finns definitivt oetisk privat verksamhet men all privat verksamhet är inte oetisk per definition.
 
Jag stör mig på att byte av hiss innebär borrande i betong när jag är hemma i flera veckor framöver. Kan de inte anpassa sina tider till när jag är borta liksom?! Jag är iofs borta rätt lite så det skulle dra ut på tiden istället men vad fan, de får väl snabba sig lite. Chop chop!
 
Stör mig på att det var så lång leveranstid på nya hästtransporten. Beställd i måndagsskiftet juli/augusti och jag får nog vänta ett par veckor till :cautious: Vill ju ha den direkt!
 
De som ska förbesiktiga min lägenhet är 6 minuter sena. Har ungefär noll procent tålamod efter att han väckte mig innan 08 på morgonen för att boka in denna tid..
 
Värmen, alla förbannade getingar som kommer in hela tiden och alla spindlar som bygger bon och spindelnät tamefasen överallt! :arghh:
 
Att det är så omöjligt att planera in saker med folk. Känner mig som en jäkla border collie när jag försöker få allting att passa ihop och stämma av med folk så de har koll på läget. :arghh:
 
På att jag egentligen är jättesugen på höst och jul och allt vad det är, men inte vågar andas ett ord om det eftersom både mina kollegor och sambon kommer att bita huvudet av mig. Fick bita mig i tungan för att inte utbrista "ÅH! :love:" när jag såg att ett par av löven på ett träd i trädgården gulnat.
 
På att jag egentligen är jättesugen på höst och jul och allt vad det är, men inte vågar andas ett ord om det eftersom både mina kollegor och sambon kommer att bita huvudet av mig. Fick bita mig i tungan för att inte utbrista "ÅH! :love:" när jag såg att ett par av löven på ett träd i trädgården gulnat.
Jag är 100% sommarmänniska och får typ rysningar av obehag när någon nämner julen/vinter/"mysigt med mörker" osv. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 123
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 604
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 332
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 836
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp