Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag hastigt fick ställa in min ridtur pga att det började åska :mad:
Regn kan jag leva med, men varken jag eller hästen är så pigga på blixt och dunder.
Samma som här då.. Inte jättepepp på att bege mig till stallet för att rida. Verkar som att det ska vara såhär hela dagen här.
 
Postnord är ju fantastiskt.
23/8 kl 8:16: Det gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas.
23/8 kl 12:20: Försändelsen har levererats till ett serviceställe (och jag blev :confused: då det servicestället inte är på min ort).
23/8 kl 13:07: Försändelsen har felsorterats.
23/8 kl 15:14: Försändelsen är på väg. (här besöker jag "mitt" ombud och de söker på försändelse-ID men ser inget paket).
26/8 kl 17:31: Mottagaren har aviserats per brev.
27/8: Får jag en avi om att jag har ett REK att hämta ut. På servicestället som det felsorterats och skickats iväg från...
28/8: Åker ett par mil till servicestället. Där finns inget paket utan det har lämnat dem och är på väg till mitt vanliga ombud. Jag ringer till Postnords kundtjänst och har nr 40 i kön så sätter att de ska ringa upp mig när det är min tur. På hemvägen åker jag förbi mitt ordinarie ombud och har med avin. Hos dem finns inget paket heller utan det är "på väg". Åker hem.
Postnord ringer upp och säger att de ser att paketet har lämnat det felaktiga servicestället och är på väg till rätt, men att det verkar som att "något" är fel så att det hela tiden studsar tillbaka till fel ombud. Hon skriver in rätt ombud.
För en stund sen går jag ut för att hämta posten och ja - vad ligger i min brevlåda? Paketet såklart...
 
På att jag egentligen är jättesugen på höst och jul och allt vad det är, men inte vågar andas ett ord om det eftersom både mina kollegor och sambon kommer att bita huvudet av mig. Fick bita mig i tungan för att inte utbrista "ÅH! :love:" när jag såg att ett par av löven på ett träd i trädgården gulnat.
Åhhh en till som vill ha höst:love: jag känner mej inte ensam längre
 
När man bokar in hantverkare och frågar när de kommer. Och får svaret:
”Hör av mig när grabbarna har en lucka. /Lennart”

😑😑😑😑

Update i ärendet. Sitter på Operan och vinar. Lennart mailar: ”hej igen, gubbarna kommer imorgon fm”
Jag bara: ”ok det var lite kort varsel, är inte hemma imorgon. Har ni möjlighet att komma fredag då är jag hemma hela dagen”?
Lennart: ”okej det blir bra, vi kommer på måndag morgon”

😑😑😑
 
Flugor som tydligen börjat med säsongens jakt på övervintring... Och min flugjagande katt som tydligen ligger på latsidan i år :meh:
 
Vi har världens sämsta kassasystem på jobbet. Systemet är dåligt, BO funktionerna är sämre och supporten är sämst. Jag har tjatat om att vi måste byta sedan jag blev butikschef för fyra år sedan. För två veckor sedan sa jag upp mig, sista arbetsdag 30/11. Idag fick jag ett mail "vi ska byta kassasystem, det gamla är uppsagt och bytet sket 30/11" :meh::banghead:.

Jag är dock väldigt glad för mina kollegor och nya butikschefens skull. För min del också eftersom jag inte behöver lära henne alla helt ologiska funktioner :D
 
Efter två veckor utomlands hade jag sett fram emot härliga och långa uteritter under mina sista semesterdagar - men så tappar hästen mig efter 10 minuters ridning. Nu gör det ont lite överallt så blir nog varken ridning eller så mycket annat gjort resten av semestern.
 
Update i ärendet. Sitter på Operan och vinar. Lennart mailar: ”hej igen, gubbarna kommer imorgon fm”
Jag bara: ”ok det var lite kort varsel, är inte hemma imorgon. Har ni möjlighet att komma fredag då är jag hemma hela dagen”?
Lennart: ”okej det blir bra, vi kommer på måndag morgon”

😑😑😑

Ah, äkta hantverkarspråk :up: De existerar inte i samma dimension som vi andra :rofl:
 
Stör mig på en kollega som visat sig vara otroligt ineffektiv och oansvarig. Vi jobbade tidigare på olika avdelningar och jag har alltid trott kollegan varit duktig och noggrann. Nu jobbar kollegan på "min" avdelning och maken till slarvig och nonchalant människa som tar varenda chans att stå och snacka bort tiden och strunta helt i sitt ansvarsområde var länge sedan jag träffade på :mad:
Stör mig även lite på mig själv som uppenbarligen hade så fel :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 300
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 377
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 370
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 539
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp