Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helvetes jävla gröna linjehelvetes sattuben

35798
 
Just nu stör jag mej på att jag inte kan äta varm mat. Jag får bara blåsor i munnen. Är svin hungrig och måste vänta på att det ska bli ljummet :meh:
 
På min sambo som nyss ringde och sade att han skulle ut och dricka med några kollegor. Jag som har satt igång ett långkok till middag. :meh:
 
Att våra chefer försöker tysta ned och sopa under mattan att en anställd dricker och är berusad på arbetstid så pass att både kunder och samarbetspartners reagerar. "Vi vill ha konkreta bevis" heter det men att flera oberoende personer har påpekat det och även pekat ut en rad avslöjande beteenden hos den anställda räcker inte för en utredning. Tydligen krävs det att h*n sitter med spirtflaskan i näven i matsalen mitt under lunchen för att det ska hända något alt kör ihjäl någon när h*n sätter sig i en firmabil och kör trots att h*n knappt kan gå rakt.
 
Att jag fortfarande efter alla dessa år tycker att det är jobbigt att "erkänna" för folk när jag är sjuk. Jag har full möjlighet att jobba hemifrån utan att det påverkar någon alls, men ändå känns det olustigt att skicka ett mail till chefen och meddela att jag kommer att göra just det imorgon p.g.a förkylning. Det är ju dessutom delvis för deras skull som jag gör det, men ändå tar det emot!

Det krävdes även orimligt mycket resonerande med mig själv för att plocka upp telefonen och sms:a min träningskompis om att jag inte kommer till träningen ikväll, trots att jag vet att det till 110% är rätt beslut. Ändå sitter jag här och överanalyserar och funderar på vad folk ska tro om mig, om jag egentligen bara är för svag och borde skärpa till mig lite, osv... :banghead:
 
Att våra chefer försöker tysta ned och sopa under mattan att en anställd dricker och är berusad på arbetstid så pass att både kunder och samarbetspartners reagerar. "Vi vill ha konkreta bevis" heter det men att flera oberoende personer har påpekat det och även pekat ut en rad avslöjande beteenden hos den anställda räcker inte för en utredning. Tydligen krävs det att h*n sitter med spirtflaskan i näven i matsalen mitt under lunchen för att det ska hända något alt kör ihjäl någon när h*n sätter sig i en firmabil och kör trots att h*n knappt kan gå rakt.
Skyddsombudet!?
Facket!!
 
Att våra chefer försöker tysta ned och sopa under mattan att en anställd dricker och är berusad på arbetstid så pass att både kunder och samarbetspartners reagerar. "Vi vill ha konkreta bevis" heter det men att flera oberoende personer har påpekat det och även pekat ut en rad avslöjande beteenden hos den anställda räcker inte för en utredning. Tydligen krävs det att h*n sitter med spirtflaskan i näven i matsalen mitt under lunchen för att det ska hända något alt kör ihjäl någon när h*n sätter sig i en firmabil och kör trots att h*n knappt kan gå rakt.
Men herrejävlagud O_o Ring polisen är min första tanke, det spelar liksom ingen roll vad företaget säger, rattfylleri är ett lagbrott!
 
Stör mig på mannen som sitter på raden bakom mig på bussen, men vid motsatt fönster, som andas så in i helsike högt! Och gäspar.. Och stönar så fort han rör på sig... Herregud du har inte sprungit ett maraton, du har gått upp för fyra trappsteg på en bussjäkel..
 
Stör mig på mannen som sitter på raden bakom mig på bussen, men vid motsatt fönster, som andas så in i helsike högt! Och gäspar.. Och stönar så fort han rör på sig... Herregud du har inte sprungit ett maraton, du har gått upp för fyra trappsteg på en bussjäkel..
Måste börja åka buss nästa vecka.. hade hunnit förtränga alla puckon som åker buss... :cautious: :rofl:
 
Att våra chefer försöker tysta ned och sopa under mattan att en anställd dricker och är berusad på arbetstid så pass att både kunder och samarbetspartners reagerar. "Vi vill ha konkreta bevis" heter det men att flera oberoende personer har påpekat det och även pekat ut en rad avslöjande beteenden hos den anställda räcker inte för en utredning. Tydligen krävs det att h*n sitter med spirtflaskan i näven i matsalen mitt under lunchen för att det ska hända något alt kör ihjäl någon när h*n sätter sig i en firmabil och kör trots att h*n knappt kan gå rakt.
I vilket land är detta?
 
Störde mig enormt på vädret igår, varmt och så fuktigt att minsta lilla så blev jag genomsvettig så jag fick ingenting gjort. Sov mest bort allting vilket också är störande, jag har massor med saker jag tänkt göra under semestern och istället sover jag bort den! :mad:
 
På att grannens barn just nu har sitt fjärde rejäla femåringsutbrott på 24 timmar. Vanligtvis är det inga problem eftersom de bor tre våningar ovanför oss vilket innebär att vi aldrig hör dem, men just det senaste dygnet har hon brutit ihop fullständigt i trapphuset just utanför vår dörr. Och herregud vad högljudda femåringar kan vara!

Egentligen tycker jag mest synd om det stackars barnet som har varit ledsen typ 75% av gångerna jag sett henne sedan vi flyttade in, så det är inte utan att jag får lite ångest av att höra hur hopplöst förkrossad hon är över något :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 298
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 375
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 366
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 537
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp