Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att hundskrället (:rage::rage::rage:!) är en liten primadonna av rang. Det passade henne inte att följa med ut på promenad med hästen. Hon älskar att följa med när jag rider, men när jag går bredvid tycker hon inte att jag har tillräcklig koll på hästen eller något :confused: för då vägrar hon komma i närheten. Brukar helt sonika lufta med henne en bit och så går det okej sen. Men med bebis på magen bara ledsnade jag totalt idag efter att ha lockat och lockat och ändå i te får med henne, så jag slängde helt sonika in henne i bilen och tog vår promenad ändå :angel:

Nu känner jag mig som världens sämsta matte och så måste jag ändå ta en promenad till... Och nu regnar det :banghead:
 
Jag stör mig på folk som tar sig tid att skriva LÅÅÅÅÅÅNGA mail med frågor till mig, istället för att ta ca 3 sekunder och googla det.
 
Postnord...

35495


Paketet har hamnat hos fel ombud, på grannorten 🙄
Ligger det kvar där? Eller sorteras det om tro? Finns det ens på plats?
 
... Att jag måste ta bort min älskade Caspian i nästa vecka för att hans knä har sagt upp sig på jättemånga olika sätt. FY Fasiken, jag stör mig dock nästan lika mycket på de personer som inte kan bara vara empatiska utan måste tala om att det är synd om dem också. Och att de jämför våra hästar. SLUTA, bara sluta lixom.
 
... Att jag måste ta bort min älskade Caspian i nästa vecka för att hans knä har sagt upp sig på jättemånga olika sätt. FY Fasiken, jag stör mig dock nästan lika mycket på de personer som inte kan bara vara empatiska utan måste tala om att det är synd om dem också. Och att de jämför våra hästar. SLUTA, bara sluta lixom.

:heartheart:heart
 
Och gissa vad PostNord sa? De hade inget sätt alls att se vem som ”levererat” paketen, och det var inte till dem utan till företagen som jag beställt ifrån som jag fick vända mig för att reklamera att de slarvat bort mina paket, så DE får kontakta PostNord och reklamera?!

Har jag ”tur” så har brevbäraren scannat fel och paketen lämnats till utlämningsställe, men då kommer jag inte få reda på det på något sätt eftersom paketen är ”levererade” i systemet så jag får åka dit och fråga på vinst och förlust?!? I annat fall är paketen pust väck!
 
@Miao jag har också suttit och väntat på paket idag, från DHL. Det var jätteviktigt att jag skulle vara på plats och att jag visade leg när jag tog emot paketet enligt aviseringen. Sen visade det sig att det inte alls stod mitt namn på paketet, och att det lämnats in i receptionen utan att meddela mig. Jag som BARA gått in på kontoret för att vänta in det. Eftersom jag inte ville sitta där och Snorgråta värre än Helena Bergström.

Men jag slapp p-bot i alla fall. Om en ska se saker positivt.
 
Och gissa vad PostNord sa? De hade inget sätt alls att se vem som ”levererat” paketen, och det var inte till dem utan till företagen som jag beställt ifrån som jag fick vända mig för att reklamera att de slarvat bort mina paket, så DE får kontakta PostNord och reklamera?!

Har jag ”tur” så har brevbäraren scannat fel och paketen lämnats till utlämningsställe, men då kommer jag inte få reda på det på något sätt eftersom paketen är ”levererade” i systemet så jag får åka dit och fråga på vinst och förlust?!? I annat fall är paketen pust väck!
@Miao jag har också suttit och väntat på paket idag, från DHL. Det var jätteviktigt att jag skulle vara på plats och att jag visade leg när jag tog emot paketet enligt aviseringen. Sen visade det sig att det inte alls stod mitt namn på paketet, och att det lämnats in i receptionen utan att meddela mig. Jag som BARA gått in på kontoret för att vänta in det. Eftersom jag inte ville sitta där och Snorgråta värre än Helena Bergström.

Men jag slapp p-bot i alla fall. Om en ska se saker positivt.

PostMord är så satans tragiska att det finns inte... jag önskar det gick att ge dem negativa tal som betyg!
 
I dagens avsnitt av Sister wives sa de att de börjat fira Lucia och att det är en skandinavisk tradition där den äldsta dottern i familjen gör frukost till familjen.
Ehm. Va? :confused: Hur har de dragit den slutsatsen egentligen?
Stör mig på felaktigheter.
Från någon gammal etnologisk beskrivning?

Det var väl husbondeparet som fick frukost serverat på sängen, som jag förstått var det första firandet? Av en piga, eller kanske dotter då, som jag gissar hade nattsärken på eftersom vi har kvar den klädseln som standard idag. Och så med ljus till som allmän uppiffning i mörkret då (om det nu var på huvudet eller inte vågar jag inte säga; dock borde takhöjden göra det svårt att bära levande ljus så i gamla timmerstugor?)
 
Från någon gammal etnologisk beskrivning?

Det var väl husbondeparet som fick frukost serverat på sängen, som jag förstått var det första firandet? Av en piga, eller kanske dotter då, som jag gissar hade nattsärken på eftersom vi har kvar den klädseln som standard idag. Och så med ljus till som allmän uppiffning i mörkret då (om det nu var på huvudet eller inte vågar jag inte säga; dock borde takhöjden göra det svårt att bära levande ljus så i gamla timmerstugor?)
Hmm … kanske det. :up:
Fast i Sister wives visade de bara när döttrarna gjorde nån slags plättar (?). Inga ljus eller ljuskrona.

Ljuskronan i luciafirandet kommer väl från att de brände håret på Lucia. Har jag läst iallafall.
 
Hmm … kanske det. :up:
Fast i Sister wives visade de bara när döttrarna gjorde nån slags plättar (?). Inga ljus eller ljuskrona.

Ljuskronan i luciafirandet kommer väl från att de brände håret på Lucia. Har jag läst iallafall.
Säg att någon utvandrade för 150 år sedan med en dåtida lokal version av traditionen. Så utvecklar vi det kollektiva elementet med offentligt tåg mera. Och de tappar något element som t.ex. sång/ljusen. Så kan det bli överbetoning på frukosten.

Men bara servera frukost, utan något speciellt alls kring det i övrigt? Vad blir det som gör det till en speciell tradition då som skiljer det från vilket frukostserverande som görs närsom och hursom?
De kanske bara hört någons urvattnade minnen av en redan urvattnad/halvdöd tradition?
 
Stör mig på idioter som selekterar motståndare på wordfeud.

Jag har idag bjudit in 6 random motståndare till match. 5 har avslutat direkt.
En kvinna avslutade när jag lagt dia. Trodde hon jag var en manlig snuskhummer? Ska man behöva byta brickor för att inte skriva "olämpliga" ord??
:rage::rage::rage::rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 876
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 846
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 430
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 103
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp