Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag följer medier som rapporterar om en vegan som har dragit sina grannar till court för att de har bbq och grillar fisk och kött i sina egna trädgårdar och att hon inte står ut med lukten.

Samtidigt som jag kan förstå kvinnan (jamen vem har inte irriterat sig på lukter från grannar vare sig det är bbq, ciggaretter eller hundskit...) så är det hela en aning "too much" att dra det inför rätta... (hon har även klagat på högljudda barn vilket jag verkligen är på hennes sida om haha)!

Men nu har nån skapat en FB grupp och 4000 pers tänker anordna en grillfest på hennes gata!

Så.jävla.barnsligt!

Även om det inte sker, låt kvinnan vara ifred!
 
Jag följer medier som rapporterar om en vegan som har dragit sina grannar till court för att de har bbq och grillar fisk och kött i sina egna trädgårdar och att hon inte står ut med lukten.

Samtidigt som jag kan förstå kvinnan (jamen vem har inte irriterat sig på lukter från grannar vare sig det är bbq, ciggaretter eller hundskit...) så är det hela en aning "too much" att dra det inför rätta... (hon har även klagat på högljudda barn vilket jag verkligen är på hennes sida om haha)!

Men nu har nån skapat en FB grupp och 4000 pers tänker anordna en grillfest på hennes gata!

Så.jävla.barnsligt!

Även om det inte sker, låt kvinnan vara ifred!
Såg det nyss på FB, förstår henne helt. Äckligt med grillat köttstank, men det är något man får stå ut med om man bor nära andra liksom. Vill man slippa sånt får man bo mer avsides tänker jag.
 
Brukar tycka att PostNord sköter sig bra. Har alltid fått det jag ska i tid osv. Men idag skulle jag få ett paket som jag verkligen behöver. Det har dom skickat till ett annat ombud (skiljer en siffra i postnumret) som ligger 50 minuter bort.
Står korrekt i postnordappen på ombud så det är inte säljaren som skickat fel utan det är fel sorterat.
Så jag lär inte få paket idag...
 
Att läkaren hade glömt ange vilka blodprover som skulle tas, tur läkaren var på plats så rätt prover blev tagna och att jag inte behövde åka tillbaka en annan dag.
 
Stör mig på att läkaren på akuten tyckte jag skulle ut och träna så snart jag kunde röra på mig med benet jag skadade för tre veckor sen. Idag bokade jag ett ultraljud för att undersöka varför det gör ont när jag försöker jogga. Stor bristning i vaden och uttöjda ledband i fot (som två hängmattor) och i knä med svullnad som trycker mot minisk. Eventuellt är inre korsbandet också skadat, men det kunde han inte avgöra pga svullnaden. Heja benet! Har ju försökt träna och ansträngt mig på massa sätt som tydligen inte varit så bra för läkningen. :(
 
Jag har tappat bort min letto. Och min Letto Frontlight. Hur fan är det MÖJLIGT?
Ska jag nu ha en till letto eller en Storytel-platta? Val val val.
 
Kompis som sitter å klagar på att jag inte hört av mig. H*n har inte hört av sig heller eller ens lagt två sekunder på å gilla nån bild jag lagt upp nånstans trots sötaste katt kortet ever bland annat. Guilt trippade tillbaka med hur jäkla sjuk jag varit enbart för att jag vart irriterad.
 
Kompis som sitter å klagar på att jag inte hört av mig. H*n har inte hört av sig heller eller ens lagt två sekunder på å gilla nån bild jag lagt upp nånstans trots sötaste katt kortet ever bland annat. Guilt trippade tillbaka med hur jäkla sjuk jag varit enbart för att jag vart irriterad.
Påminner om min kompis som tyckte jag var en dålig kompis som inte ringt. Det berodde på att jag legat på sjukhus och haft hjärnhinneinflammation (det hade jag skrivit på Facebook för att folk skulle fatta varför jag inte orkade höra av mig längre). Hon hade inte heller kontaktat mig, för den delen. Suck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 010
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 963
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 546
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 147
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp