Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag skulle vilja åka med en kryssning till Åland! Men har inte tid idag eller komma hem på söndag em. så vad fan ska jag göra på Lördag!
 
Kompis som sitter å klagar på att jag inte hört av mig. H*n har inte hört av sig heller eller ens lagt två sekunder på å gilla nån bild jag lagt upp nånstans trots sötaste katt kortet ever bland annat. Guilt trippade tillbaka med hur jäkla sjuk jag varit enbart för att jag vart irriterad.

Åh, det är som svärmor. Hon ringer BARA till mannen när hon behöver hjälp med någonting. Han brukar å andra sidan försöka ringa henne någon gång i veckan för att säga hej och höra hur det är med henne typ. Hon klagar väldigt ofta på att barnen inte bryr sig och aldrig hör av sig och att hon är så ensam :meh:
 
Jag stör mig på pendeltågen och alla eviga signalfel! Jag fick kasta mig upp på cykeln direkt från sängen imorse när jag såg att det var problem och nu har jag suttit på tågstationen i en evighet utan att det gått ett tåg. Inga tåg har gått på 1,5 timma och nästa tåg blev precis inställt. Suck!!!
 
Jag stör mig på en del människor på Facebook.
Det har stått en skrotbil utanför Ica i några veckor. Inatt hade någon knuffat ut den i vägen (livsfarligt!!)
Direkt var någon tomte där och kommenterade något i stil med att det var "de där nya vi ska tycka så mycket om". Som om det inte kryllar med svenska kravallungar här på orten.
 
Fjärrkontrollen till min digitalbox. :rage:
Den reagerar långsamt ibland men jag har inte tålamod att vänta så trycker en till fem gånger till. Plötsligt reagerar den och sänker ljudet till noll.
Seg meny också. Reagerar inte när jag ska ett steg åt något håll så jag trycker igen efter några sek och efter några sek igen. Inget händer. Trycker igen och den hoppar flera steg eller inte alls.
Ska nog kolla om det går att köpa ny fjärr. :meh:
 
Nähä. Boxen är så gammal att den utgått. Hittar ingen ny fjärr. :down:

… och ja, jag har bytt batterierna. :D
En sån där kontroll man kan styra allt möjligt jox med? Sån köpte jag. Funkade kanon till Tv:n utan fjärrkontroll, jag köpt begagnad. Säljaren var desperat efter pengar och hade säkert sålt fjärrkontrollen till nån annan. Har glömt vad de heter och efter köpet blev irriterande eftersom den varken kunde få ungen att kliva upp på morgonen, gubben att laga bilen eller hästen i hagen att komma till grinden...
Men till annat funkade den bra!
 
Tänk dig att du sitter på facebook.
Du hittar en låååång diskussion och vill läsa början på den (pga troliga screenshots som orsak till the drama).
Du klickar på visa fler inlägg. Facebook laddar 10 inlägg i taget. Suuuuck men okej, du har en stund över och är trots allt väldigt nyfiken på vad som startat dramat.

Flash forward 70 år. Början på diskussionen närmar sig. Screenshotsen närmar sig. Du ser ljuset i tunneln.

Sidan hoppar några pixlar och BOOM - du klickar på ett namn.

Rage.jpg
 
Tänk dig att du sitter på facebook.
Du hittar en låååång diskussion och vill läsa början på den (pga troliga screenshots som orsak till the drama).
Du klickar på visa fler inlägg. Facebook laddar 10 inlägg i taget. Suuuuck men okej, du har en stund över och är trots allt väldigt nyfiken på vad som startat dramat.

Flash forward 70 år. Början på diskussionen närmar sig. Screenshotsen närmar sig. Du ser ljuset i tunneln.

Sidan hoppar några pixlar och BOOM - du klickar på ett namn.

Rage.jpg
Åh, känslan :rofl: :banghead:
 
Folk har säkert skrivit det förr, jag kan omöjligt vara den första. I Hästannonser.
Man beskriver Brunte, som är till salu, och som tyvärr måste säljas fast det är den älskligaste älsklingshästen som man inte vill sälja, för han är världsabäst på alla sätt och vis, helt unik och sanslöst begåvad. Och vacker som en dag. Inte bara en vanlig trevlig solig dag heller utan en sån där makalöst, sagolik lycklig dag och man har så mycket tårar i ögona att man får fuktskador på huset. Sen en masse hittepå om varför man måste sälja Brunte som är så outstanding... och inte sälja nån av de andra tröttifjörton hästar man har, som rimligtvis inte borde kunna vara bättre än Brunte? Varför väljer man att sälja just Brunte, Bästa vännen i livet nånsin, och spara de andra medelmåttorna? Och sen när man tröskat igenom en halv roman om Brunte, inser man att säljaren varken skrivit vad hästkraken kan, hur hög den är mm, eller- det mest intressanta.av allt man valt.att utesluta: Priset! De som nu kanske blivit intresserade av Brunte får inte veta vad de ska ha betalt. Och En när nån skriver och frågar: Pris? Så kommer det, som alla älskar! Skicka Pm!
Gaaahhhh!
Vad driver en männsika att skriva allt möjligt trams, men inte det som för många är helt avglrande
 
Stör mig på väldigt mycket just nu 😏
Garaget som vi renoverat och haft oss med hela sommaren läcker fortfarande in vatten och vi trodde att vi äntligen var klara.
Har fått något exemaktigt på handen som kliar som bara den och verkar som att det blossar upp på fler ställen.
Min hårbotten som kliar, flagar (eller något sådant) och har sig.
Har fortfarande inte fått tillbaka min bil, får bara en drös dåliga ursäkter och fick dessutom papper från polisen att den fångats av en fartkamera
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 836
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 814
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 398
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 088
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp