Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är likadan. Jag har två gånger de senaste månaderna använt miniräknare för att ta reda på hur gammal JAG är :meh:
Första gången när jag förvirrat försökte komma fram till min ålder var mitt under studentmiddagen när jag slutade på gymnasiet 🙈 Sen dess har det varit likadant och jag mera medveten om det :rofl:



Till mitt svaga försvar så var jag över 20 år då :angel::cautious::rofl:
 
Att en grej jag kollat in på en nätsida var slut, men nu får jag ju självklart upp reklam här på buke, från den sidan och just på den produkten.

Det var dessutom väldigt otydligt på sidan att produkten var slut, det brukar stå slutsålt redan på thumbnailen, men nu var det bara en lite text vid "tillgänglighet" och att den inte gick att klicka i korgen.
 
Att det är helt omöjligt att söka vetenskapliga artiklar på högskolans bibliotek! Ska söka inom ett ämne där det finns huuur mycket forskning som helst men hittar absolut ingenting.

(troligtvis är det super logiskt och det är jag som är värdelös på att söka, men det känns bättre att skylla på sidan :cautious::angel:)
 
Jag stör mig på att jag vill ha en chesterfield fåtölj i min blivande sadelkammare och dom är ju så jäkla dyra. 😭
 
Att min axel värker satan, misstänker att jag har överansträngt den eller något sådant av att bära bebis med samma arm hela tiden (dumt jag vet)
 
Att det är helt omöjligt att söka vetenskapliga artiklar på högskolans bibliotek! Ska söka inom ett ämne där det finns huuur mycket forskning som helst men hittar absolut ingenting.

(troligtvis är det super logiskt och det är jag som är värdelös på att söka, men det känns bättre att skylla på sidan :cautious::angel:)

Söker du i en databas? Jag brukar, om jag har EN bra artikel, kolla sökorden i den, så en får lite tips. Kan vara svårt att veta vad som är relevanta sökord, särskilt på engelska.

Vad är det för ämne? *nyfiken*
 
Söker du i en databas? Jag brukar, om jag har EN bra artikel, kolla sökorden i den, så en får lite tips. Kan vara svårt att veta vad som är relevanta sökord, särskilt på engelska.

Vad är det för ämne? *nyfiken*

Jag har googlat fram en bra avhandling som finns i DiVA men den hittar jag inte om jag söker i DiVA :p sökord från den vore bra haha. Det är bibliotekets databas jag sökt mest i, tänkte försöka mig på ERIC och SWEPUB idag.

Jag ska undersöka taltid i klassrum ur ett genusperspektiv och även se om 2/3 regeln gäller. Det är en "regel" som säger att läraren står för 2/3 av den totala taltiden, pojkar för 2/3 av taltiden som finns kvar och flickorna resterande tid, ca 1/9 av taltiden. Som sagt det finns mängder av forskning på ämnet :meh:
 
Jag har googlat fram en bra avhandling som finns i DiVA men den hittar jag inte om jag söker i DiVA :p sökord från den vore bra haha. Det är bibliotekets databas jag sökt mest i, tänkte försöka mig på ERIC och SWEPUB idag.

Jag ska undersöka taltid i klassrum ur ett genusperspektiv och även se om 2/3 regeln gäller. Det är en "regel" som säger att läraren står för 2/3 av den totala taltiden, pojkar för 2/3 av taltiden som finns kvar och flickorna resterande tid, ca 1/9 av taltiden. Som sagt det finns mängder av forskning på ämnet :meh:

Frustrerande! Känner med dig!!

Intressant ämne dock. Och jätteviktigt. Lycka till!

Själv skriver jag om kommunikationshinder mellan intensivvårdspatienter och sjuksköterska.
 
Att jag fått något som heter Bakers cysta i mitt dåliga knä. Det är kanske inget större problem men det gör inte läkningen lättare..
 
Jag stör mig på att jag har en vägg där min råttbur skulle stå mycket bättre än där den står nu, MEN då täcker den för ett fönster vilket jag inte vill att den ska göra :meh:
 
Blivit utskälld en miljard gånger på jobbet idag. Värst var den 90-åriga tanten som avslutade med "du kan ingenting du" när jag inte ville tala om för henne hur många tabletter hon skulle ta för det kunde jag inte....heh, vore väl väldigt dumt om jag gjorde det som inte har någon utbildning för det..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 486
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 226
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 911
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 470
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp