Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att jag vill titta på TV, men också lyssna på en favoritartists nya album. Besvärligt att inte kunna göra båda två på en gång!
 
Stör mig på när folk lägger ut annonser på en begagnad vara och skriver bud från xx kr. Så budar man xx kr, dagarna går och ingen annan budar högre. Säljaren hör inte av sig. Man ba jahapp, är den min eller vad händer?
 
Nu tycker jag att kampen mot gängen är viktig - men var är logiken och proportionerna?

En följdstörning på det där är att det ges ökade anslag till vissa delar inom rättskedjan men inte alla. Polisen behöver mer pengar, absolut, men om det inte finns åklagare som kan åtala och domstolar som kan döma inom rimlig tid och på ett rättssäkert sätt blir det väldigt mycket pengar och arbete rakt ner i sjön...
 
Dagens störning går till Airbnb-värdar som tar lång tid på sig att svara på förfrågningar. Kan man inte vara alert och svara hyfsat raskt så ska man kanske inte ha profilen aktiv...
 
En följdstörning på det där är att det ges ökade anslag till vissa delar inom rättskedjan men inte alla. Polisen behöver mer pengar, absolut, men om det inte finns åklagare som kan åtala och domstolar som kan döma inom rimlig tid och på ett rättssäkert sätt blir det väldigt mycket pengar och arbete rakt ner i sjön...

Men det ser fint ut på pappret med mer pengar till polisen! :banghead:
Jag stör mig på politiker som inte tänker på att långsiktig förändring sker från botten och inte från toppen...
 
Friska, raska människor som prompt ska ha bästa parkeringsplatserna närmast entrén med mest utrymme.

Stör mig också på när jag är ute och går så kör somliga så nära att det fladdrar i byxbenen. Men om jag håller ut ena kryckan så håller de plötsligt stort avstånd. De kör alltså hellre på en människa än en krycka....
 
Friska, raska människor som prompt ska ha bästa parkeringsplatserna närmast entrén med mest utrymme.

Stör mig också på när jag är ute och går så kör somliga så nära att det fladdrar i byxbenen. Men om jag håller ut ena kryckan så håller de plötsligt stort avstånd. De kör alltså hellre på en människa än en krycka....
En gång körde nån med backspegeln in i min arm. Jag blev så paff att jag inte fattade vad som hänt förrän bilen var borta.
 
Om någon säger att de ska bjuda på mat, då förutsätter jag ju att personen kan göra den maträtten som är tänkt också. Inte att det ska ta halva dagen där personen inte vet vad den ska göra och det inte blir någonting gjort
 
En följdstörning på det där är att det ges ökade anslag till vissa delar inom rättskedjan men inte alla. Polisen behöver mer pengar, absolut, men om det inte finns åklagare som kan åtala och domstolar som kan döma inom rimlig tid och på ett rättssäkert sätt blir det väldigt mycket pengar och arbete rakt ner i sjön...
För att inte prata om var de som döms ska avtjäna sina straff, fängelserna i Sverige är redan överfulla...
 
Jag stör mig att det alltid hamnar i partipolitik och pajkastningng när det gäller att lösa samhällsfrågor av denna vikt. Hur vore det med att titta på forskning och erfarenheter som främsta källa för att lösa problem och inte att konstruera anledningar till varför det som ger en flest röster är det som borde användas.
 
Friska, raska människor som prompt ska ha bästa parkeringsplatserna närmast entrén med mest utrymme.

Stör mig också på när jag är ute och går så kör somliga så nära att det fladdrar i byxbenen. Men om jag håller ut ena kryckan så håller de plötsligt stort avstånd. De kör alltså hellre på en människa än en krycka....
Ja eller att de som inte har barn ändå prompt måste stå på de platser som är reserverade för barnfamiljer. Blir galen varje gång jag ska försöka hindra mitt barn att smälla upp dörren i grannbilen.
 
Att batteriet på skruvdragaren tar slut när man just kommit igång (och lyckats hitta allt man behöver). Dvs man får börja leta efter extrabatteriet och laddaren... :cautious:

Det där tycker jag känns så applicerbart på mycket i min vardag, när man äntligen tänkt ta tag i något så är det något som saknas/är slut (bensinen i gräsklipparen, tråden i grästrimmern, nya lampor, bakpulver...o.s.v.) så frustrerande när man väl ställt in sig på "nu jävlar..."
:cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 534
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 798
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 634
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 073
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp