Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick efter många om och men tummen ur röven och reste mig ur soffan för att åka till Ikea och köpa en badrumshylla. Lite skruvande gör gott tänkte jag i hopp om lite bättre humör. Klädde på mig, gick ut... Hepp. Hissjäveln är paj. En jävla vecka höll den. Ingen hylla att skruva för mig då således, för jag släpar fan inte en hylla uppför tre trappor :turd:
 
Fick efter många om och men tummen ur röven och reste mig ur soffan för att åka till Ikea och köpa en badrumshylla. Lite skruvande gör gott tänkte jag i hopp om lite bättre humör. Klädde på mig, gick ut... Hepp. Hissjäveln är paj. En jävla vecka höll den. Ingen hylla att skruva för mig då således, för jag släpar fan inte en hylla uppför tre trappor :turd:

Tur att du tänkte så långt innan du stod i porten med hyllan iaf! (Hade troligtvis inte jag gjort :p )
 
Jag irriterar mig på min usla A-kassa. Jag har dagar kvar från en anställning där jag inte fick byta tider för läkarbesök utan blev tvungen att ta tjänstledigt och när alla politiska uppdrag inte räknades.

Nu har det gått några år och kostnaderna har höjts. Jag lever extramt snålt men det går knappt ihop.
Surt.

Extra surt när det inte ens finns jobb jag kan söka. Jag är för skröplig och för gammal och för outbildad. :mad:
 
Å därför har jag egen tvättmaskin
Jag älskar vår tvättstuga. Finns tider varje dag, två stora maskiner som tvättar på en timme. Jag hinner tvätta och torka 4-5 maskiner på en kväll efter jobbet. Har aldrig lagt så lite tid på tvätt som nu, när jag hade egen maskin tvättade jag typ jämt kändes det som.
 
Jag älskar vår tvättstuga. Finns tider varje dag, två stora maskiner som tvättar på en timme. Jag hinner tvätta och torka 4-5 maskiner på en kväll efter jobbet. Har aldrig lagt så lite tid på tvätt som nu, när jag hade egen maskin tvättade jag typ jämt kändes det som.
Jag bor själv, tvättar som standard 1 maskin i veckan.
 
Jag älskar vår tvättstuga. Finns tider varje dag, två stora maskiner som tvättar på en timme. Jag hinner tvätta och torka 4-5 maskiner på en kväll efter jobbet. Har aldrig lagt så lite tid på tvätt som nu, när jag hade egen maskin tvättade jag typ jämt kändes det som.
Jag hatar våran. Det finns tre tvättmaskiner men torkskåpet hinner inte torka ens en maskin. Senast hade jag en duk, ett påslakan och tre par byxor. Torkskåpsj*veln startar på 80 minuter och räknar ner. När jag kommer ner dit efter 80 minuter så är det fortfarande lite fuktigt.
Så jag tvättar aldrig mer än en maskin eftersom jag måste hänga fuktiga tvätten på tork i lägenheten. :mad:
Förutom när det är frottéhanddukar för de torktumlar jag ju så då blir det en till maskin.

Innan de bytte ut maskinerna till ”nya moderna” så kunde man tvätta tre maskiner och vika dubbelt i torkskåpet.
 
1. Jag har för mycket grejer
2. Allt jag vill ha på IKEA summeras upp till närmre 6000:-.. Pengar jag egentligen inte vill spendera, men behöver (ny säng, inkl kappa)
 
På tvättemat.. Bokat tid i tvättstugan för helgen.

Jag vill verkligen inte tumla kläder men nu vet jag inte. När jag tvättade sist så satt det en så stor spindel på väggen i torkrummet. På riktigt jag trodde att det var en spricka i väggen först. Säkert närmare en decimeter mellan benen på den. På riktigt blir kallsvettig bara jag tänker på det nu.

Kunde ju inte gärna släpa ner dammsugaren till tvättstugan så visste inte hur jag skulle bli av med den, så stängde dörren bara och tumlade istället.

Det har varit spindlar där inne förut men då har de varit mindre och suttit uppe i hörnet vid väggen på sidan med fläkten. Men den här var så groteskt stor och liksom mitt i rummet? VAR är den nu? Eftersom jag inte dammsög upp den så vet jag ju inte. Bara tanken på att hänga tvätt där i helgen och den liksom kryper in i någon tröja får mig att vilja kräkas.
 
Att jag fixade mig en översvämning i köket, suck. Tror dock jag fått upp det mesta... peppar peppar!!

Och att jag brände mig hemskt på kaffet så det känns inte kul i munnen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 836
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 816
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 399
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 088
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp