Störiga saker vi stör oss på, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan. Skattar mig lycklig som bor kvar i min hyresrätt och bara behöver ringa värden som fixar sånt där utan kostnad. Om ekonomin rämnar av en bilbesiktning så vill jag inte veta vad 10 papp hade gjort :cautious:

Nej men det är ju rent åt helvete. Men det måste ju fixas liksom. Stör mig på tidigare ägare som platsbyggde ett lyxkök med typ handmålade specialbeställda rörstrandstapeter, massa finesser och skit och sen bara kopplade in rubbet i 100 år gamla rör.

Ser framför mig att jag välkomnar folk med orden:
”Åh jag förstår att ni är nyfikna på mina nya och fina rör. Varsågod och ta en titt” varvid jag öppnar upp under diskbänken med en välkomnande gest
 
Stör mig på kladdigt lim :cautious: Försöker pyssla men det känns som att vara hälften av limmet hamnar där det ska. Den andra halvan hamnar på mig.
Borde verkligen införskaffa dubbelhäftande tejp.
 
Nej men det är ju rent åt helvete. Men det måste ju fixas liksom. Stör mig på tidigare ägare som platsbyggde ett lyxkök med typ handmålade specialbeställda rörstrandstapeter, massa finesser och skit och sen bara kopplade in rubbet i 100 år gamla rör.

Ser framför mig att jag välkomnar folk med orden:
”Åh jag förstår att ni är nyfikna på mina nya och fina rör. Varsågod och ta en titt” varvid jag öppnar upp under diskbänken med en välkomnande gest
I know the feeling! Vi bor ju också i en sådär gammal lägenhet och jag fasar för vad vi kan tänkas hitta den dagen vi eventuellt behöver börja skrapa på ytan lite. Svärmor bor i liknande lägenhet och när hon renoverade köket hittade hon en gammal urkopplad varmvattenberedare bakom en vägg, som någon bara murat över istället för att plocka bort :eek:
 
Jag stör mig på att jag har muskelryckningar i vänster öga och höger arm. Så fasligt irriterande!
 
Idag, och många andra dagar, stör jag mig på LOU (Lagen om Offentlig Upphandling) och på hur den i sin nuvarande form titt som tätt bidrar till både kvalitetsförsämringar och fördyrande för offentliga verksamheter.

Situationen med materielförsörjningen i Uppsala, Örebro, Västmanland och Dalarna är bara ett exempel. Ett av de stora problemen är att det finns begränsat utrymme att använda vad man brukar kalla sunt förnuft. Eller att väga in hur leverantörer historiskt har skött sig. I praktiken betyder det att en leverantör kan köra i diket hur gravt och hur ofta som helst och ändå få avtal.

Sedan är det förstås symptomatiskt för situationen att a) leverantören håller nere huvudet och duckar för intervjuer, samtidigt som b) den ytterst inköpsansvarige förvaltningschefen vidhåller att förtroendet för leverantören är orubbat och stort.
 
Idag, och många andra dagar, stör jag mig på LOU (Lagen om Offentlig Upphandling) och på hur den i sin nuvarande form titt som tätt bidrar till både kvalitetsförsämringar och fördyrande för offentliga verksamheter.

Situationen med materielförsörjningen i Uppsala, Örebro, Västmanland och Dalarna är bara ett exempel. Ett av de stora problemen är att det finns begränsat utrymme att använda vad man brukar kalla sunt förnuft. Eller att väga in hur leverantörer historiskt har skött sig. I praktiken betyder det att en leverantör kan köra i diket hur gravt och hur ofta som helst och ändå få avtal.

Sedan är det förstås symptomatiskt för situationen att a) leverantören håller nere huvudet och duckar för intervjuer, samtidigt som b) den ytterst inköpsansvarige förvaltningschefen vidhåller att förtroendet för leverantören är orubbat och stort.

Håller med till fullo, med tillägget:

Inköpsansvariga som inte har vett nog att skriva ordentliga spec'ar vilket leder till "billigast vinner" och man inte faktiskt köper in det som behövs.
 
Plockade precis fram en tröja jag tvättade häromdagen. Den här krympt! Och inte lite heller :rage:
På lappen står det krympmån Max 3 %. Jo tjena.. Den har krympt så mycket att den inte passar längre!
Åh jag lider med dig! Jag hade en tröja jag tyckte jättemycket om som iofs gick helt okej att tvätta men jag tumlade den EN gång då fläkten i torkrummet var trasig och den tappade en decimeter på längden och lade till det på bredden istället :(
 
:rage::arghh::arghh:

Jaha. Nu är det dags för den där bunkringen jag skrev om för ett tag sen... idag såg jag lussekatter, julmust och SEMLOR ?!? i affären. Så INTE okej.

Nu ska jag skriva en lista och storhandla och sen inte ta ett steg in i en mataffär före slutet av november! 😡👍
Jag såg påbörjad julskyltning på Ikea igår. :mad:
Kan gå i ide ihop med dig...
 
Nu jävlar ska ni få höra den löjligaste störningen någonsin: Folk som, minuterna före ett gruppass på gymmet, står och stretchar. Och det stör mig att det är så vansinnigt orimligt att störa sig på vilket gör att de där hurtbullarna bara stör mig ännu mer :arghh:
Haha, det är sånt som i alla fall jag gör för att inte bara stå rakt upp och ner 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 831
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 812
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 396
Senast: Lilla
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 088
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp