Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på vädret. Ska bli sol idag säger väderappen, men tittar jag ut är det jämngrått.....

Den där resan till Gran Canaria som vi har bokat i maj 2020 skulle vi behöva nu :meh:
 
Mina för stunden småkorkade kollegor.

Vi har alla fått ett mail från "posten" där de tydligen försökt leverera ett paket men ingen tog emot det. Paketinfo är "stor fyrkantig låda", e-postadressen det är skickat ifrån är inte @postnord, hovrar man över länkarna som finns i mailet går de till långa adresser som innehåller "payments", inga loggor funkar och det är adresserat från "posten". Det är så uppenbart fejk att det liksom blir löjligt.

Men mina kollegor är osäkra för det KAN ju vara legit, vi väntar ju faktiskt på en försenad leverans.. kanske bäst att någon åker förbi posten och dubbelkollar.. osv.

Seriöst. :nailbiting:
 
Jag stör mig på att jag måste jobba när alla andra (typ) har ledigt de dagar som inte är röda nu vid jul och nyår. Särskilt stör jag mig på de som tycker att det är självklart att de ska ha ledigt.
 
På att jag aldrig lär mig att det plingar i mejlkorgen även när det är jag själv som skickat något till mig. Mailade just en bild till mig själv eftersom det var snabbaste sättet att få över den från telefonen till datorn just nu. Svor en lång ramsa på temat "vem #%&! är det som mailar mig nu, jag har ju sagt att jag behöver vara ifred under förmiddagen!" och blev lite snopen när jag insåg att det var mailet från mig till mig som kommit fram :angel:
 
På att jag aldrig lär mig att det plingar i mejlkorgen även när det är jag själv som skickat något till mig. Mailade just en bild till mig själv eftersom det var snabbaste sättet att få över den från telefonen till datorn just nu. Svor en lång ramsa på temat "vem #%&! är det som mailar mig nu, jag har ju sagt att jag behöver vara ifred under förmiddagen!" och blev lite snopen när jag insåg att det var mailet från mig till mig som kommit fram :angel:
Sån är jag om jag ringer mig själv för att hitta telefonen:
"Åh, det låter därifrån. Hittad! Men oj, jag har ett missat samtal!!"
 
Måste sova så jag orkar jobba inatt.
Glad att det äntligen kommit lite kyla även om den är kortvarig men nu har vattnet frusit till hästarna! :arghh:
Jag hoppas alla galningar stressar iväg för att fira jul i morgon efter kl 08 så trafiken lugnar ner sig så jag slipper hetsen nu när jag ska jobba hela jul och nyår. :cautious:
 
Stör mig på människor som anser att det är bättre att ta ut nya arbetskläder (reflex kläder) än att försöka tvätta dom med t ex vanish för att få bort svarta fläckar. Ja, kläderna kommer bli smutsiga och ja, de går att tvätta några gånger innan reflexerna blir dåliga.
 
Knakig rygg och knastrig, knakig nacke blir undersökt av doktor men vägrar att uppvisa symtom vid undersökningen.
Åker hem och nacke och rygg börjar knaka, knastra och göra ont igen.
:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 788
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 369
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 177
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 039
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp