Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
1. Har blivit utsparkad ur ett system (hade behörighet igår men inte idag) så jag kan inte tillstyrka/komma åt frånvaro m.m. eller fakturorna... Kan däremot se att jag har flera fakturor i brevlådan :meh:
2. Min nya jobbtelefon lever ett eget liv. Igår gick det inte att ringa till den, varken på min fasta anknytning eller på mobilnumret. Men det går att ringa ut. Idag går det att ringa till mobilnumret men inte det fasta, samt av och till har den ingen täckning alls (men fungerar att ringa ut på ändå). IT-supporten hittar inget fel utan var lika förvirrade som jag.
 
Min nacke och huvudet stör mig. Har ont :( Tog Naproxen och paracetamol för nån timme sen, får nog värma en värmepåse och vila bakhuvudet på den.🤕
 
- Människor som inte kan vara mötesordförande, formulera kloka beslutsformuleringar, hålla effektiva talarlistor...

- Att den veganska "laxröran" smakade riktigt illa. Nästan som att man blandat majonnäs, ättika och massa dill :(
Påminde just om när jag under en buffé för glatta livet öste på med rom.
Bara det att jag missade skylten där det stod att det var veganskt 😅
 
På att jag kört fast totalt i hur jag ska formulera mig i ett viktigt mail. :banghead:
 
6F69BFDA-25CA-4D70-A85C-4CABA6B6D916.jpeg
 
Att min kollega med barn och barnbarn ska flyga till Dubai, barnbarnet är då 4 månader gammalt. Kanske bara är jag men ser det som högst olämpligt både med tanke på smittorisken och den långa flygresan.
 
Alltså. En elev på mitt jobb har någon form av diagnos. Hen har jättesvårt att tala om vad hen vill när hen kommer hit för att få hjälp. Jag brukar stänga dörren och släcka lampan, det underlättar jättemycket för hen.
Stör mig så fruktansvärt mycket på de som kommer och kikar in medan vi pratar (glasdörr) Rycker och drar i dörren, knackar och sparkar, skriker och gapar genom dörren "HALLÅÅ JAG HAR BARA EN FRÅGA KAN DU SLÄPPA IN MIG". Nu gick eleven iväg jätteledsen för hen insåg att det inte gick, och fick inte något av sina ärenden gjorda. :down::meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 839
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 399
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 225
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 088
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp