Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. En elev på mitt jobb har någon form av diagnos. Hen har jättesvårt att tala om vad hen vill när hen kommer hit för att få hjälp. Jag brukar stänga dörren och släcka lampan, det underlättar jättemycket för hen.
Stör mig så fruktansvärt mycket på de som kommer och kikar in medan vi pratar (glasdörr) Rycker och drar i dörren, knackar och sparkar, skriker och gapar genom dörren "HALLÅÅ JAG HAR BARA EN FRÅGA KAN DU SLÄPPA IN MIG". Nu gick eleven iväg jätteledsen för hen insåg att det inte gick, och fick inte något av sina ärenden gjorda. :down::meh:
Vilken guldstjärna du är som gör de anpassningarna. :up:

Och vilka djävla puckon. Antar det inte hjälper om du tejpar ett stort plakat med "stör ej" på dörren heller? Går det att sätta upp gardin/draperi/rullgardin?
 
Alltså. En elev på mitt jobb har någon form av diagnos. Hen har jättesvårt att tala om vad hen vill när hen kommer hit för att få hjälp. Jag brukar stänga dörren och släcka lampan, det underlättar jättemycket för hen.
Stör mig så fruktansvärt mycket på de som kommer och kikar in medan vi pratar (glasdörr) Rycker och drar i dörren, knackar och sparkar, skriker och gapar genom dörren "HALLÅÅ JAG HAR BARA EN FRÅGA KAN DU SLÄPPA IN MIG". Nu gick eleven iväg jätteledsen för hen insåg att det inte gick, och fick inte något av sina ärenden gjorda. :down::meh:

Ursäkta men det verkar som om VÄLDIGT många på ditt jobb är oempatiska idioter till skvallerkärringar.
 
Vilken guldstjärna du är som gör de anpassningarna. :up:

Och vilka djävla puckon. Antar det inte hjälper om du tejpar ett stort plakat med "stör ej" på dörren heller? Går det att sätta upp gardin/draperi/rullgardin?
Nope, glasdörren är som i en 3 meter hög glasportal. Men jag smsade hen och skrev att hen kan komma tillbaka när hen vill så tar vi själva ärendet/pratandet i mitt lilla "backoffice" i fortsättningen. :up:Det händer lite för ofta att folk inte respekterar stängd dörr och släckt lampa.
 
Ursäkta men det verkar som om VÄLDIGT många på ditt jobb är oempatiska idioter till skvallerkärringar.
Japp. Just när sådant här händer är det ofta så att alla väntar i sista sekund/det skulle varit gjort for 10 minuter sedan. Folk med panik och mycket "ska ha, alla andra flyttar på sig för jag är viktigast!" i kombination... 🙄
Då blir det panikbank på dörren och skynda skynda.
 
På att ytterkrukor aldrig säljs tillsammans med innerkrukor i passande storlek.

Alternativt: Att det inte finns standardmått som alla krukor måste rätta sig efter.

För visst kan det väl inte bara vara jag som har 357 olika innerkrukor och lika många ytterkrukor, men inga av dem passar ihop?:rage:
 
På att ytterkrukor aldrig säljs tillsammans med innerkrukor i passande storlek.

Alternativt: Att det inte finns standardmått som alla krukor måste rätta sig efter.

För visst kan det väl inte bara vara jag som har 357 olika innerkrukor och lika många ytterkrukor, men inga av dem passar ihop?:rage:
Jag orkar inte ens krångla med ytterkrukor, är de inte för smala så är de för höga. Har en stående framme utan blomma i. :angel:
Innerkrukor har väl standardmått? De jag sett är 7, 9, 11, 13, 15 cm osv
 
På att ytterkrukor aldrig säljs tillsammans med innerkrukor i passande storlek.

Alternativt: Att det inte finns standardmått som alla krukor måste rätta sig efter.

För visst kan det väl inte bara vara jag som har 357 olika innerkrukor och lika många ytterkrukor, men inga av dem passar ihop?:rage:

Det löser man enkelt, man har kopiösa mängder av båda varianterna.

/Mvh hon med flera lador (observera plural :D)
 
På den nävla diskussionen som uppkom idag:

Jag "det är inte ok att köra sin EPA på gångvägen"
De "vilken gångväg?"
Jag "ALLA gångvägar"
De "A-men--- alltså, vilken gångväg?"
Jag "Alla, vilkensomhelst! INGA EPA PÅ GÅNGVÄG!"

Den så kallade diskussionen pågick i 10 minuter.
 
På min jefla iPad. Den är inte min utan kommunens och alla handlingar kommer via appar på den.

Nu meddelar den att jag måste gå in och uppdatera mitt konto, annars kommer min kommunmail att stängas. Jag går in och fixar nytt lösenord till Apple-id. Men så är det några förbenade idiotiska frågotr som jag måste svara på och jag har tydligen fel svar. T.ex. itt favoritlag.Med icke existerande idrottsintresse svarar jag "inget" och det är fel.
Paddan påstår att jag har fått en kod för att återställa. Skickad till min inloggning. Men ingenstans finns någon kod. Mailen har bara en uppmaning med en länk som jag redan varit inne på. Så det blir en loop.

ska jag bli tvungen att knata upp på kommunens it-avdelning (var i helvete den nu kan husera) för att få BEHÅLLA min mailadress??? Vavava? Det är ju kommunen som TVINGAR oss ha kommunmailadress.

Och ja, jag är tvärsäker på att det inte är skumt på något vis.
 
Just nu skulle det funka väldigt bra tidsmässigt @Hoarfrost :angel:
Alltså, jag hade väldigt gärna sett det :D
- Missunsamma, skvallriga, oempatiska kollegor.
- Elever som antingen skriker på en, är supergulliga och snälla, eller bestämmer sig för att du är ute efter att förstöra för dem och därför är vansinnigt passivt agressiva och/eller försöker sätta dit dig.
- Chef som inte riktigt fattar att du är en människa.
- Hel organisation som ... inte har någon som helst organisation.
- Fokus på att flyga in professorer från USA, fram och tillbaka flera gånger om året... istället för att fixa de gigantiska organisatoriska problemen.
- Medarbetare som är så utpumpade av att ha gått på knäna pga ingen organisation, som gråter och springer iväg från möten och INGEN reaktion direkt från ledning över detta.

Jag kan fortsätta, men jag tror du kan få hjärnblödning :rofl:
 
Femte dagen med feber, värk i hela kroppen, ont i halsen och huvudet. Som grädde på moset börjar bihålorna klogga igen också. :banghead:
Nämnde jag förresten att ena barnet har varit sjukt men nu är bättre och det andra varit piggt men fick feber idag? :meh:
Maken är också sjuk, hunden nyopererad, och igår upptäckte jag att katten hade mask.
 
Femte dagen med feber, värk i hela kroppen, ont i halsen och huvudet. Som grädde på moset börjar bihålorna klogga igen också. :banghead:
Nämnde jag förresten att ena barnet har varit sjukt men nu är bättre och det andra varit piggt men fick feber idag? :meh:
Maken är också sjuk, hunden nyopererad, och igår upptäckte jag att katten hade mask.
Näe :arghh:
Jag lider med dig!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 846
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 407
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 229
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 091
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp