Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag blivit inbjuden till en facebookgrupp där man ska applådera varje kväll för vårdpersonalen.
Har inga planer på att sitta ensam hemma i mitt hus ute på landet och applådera.

Vanligen brukar inbjudningar bara försvinna utan åtgärd, men den här har i stort sett invaderat min facebook. Var tvungen att gå in och tacka nej.
Nä, det behöver du verkligen inte!
 
Stör mig på att jag blivit inbjuden till en facebookgrupp där man ska applådera varje kväll för vårdpersonalen.
Har inga planer på att sitta ensam hemma i mitt hus ute på landet och applådera.

Vanligen brukar inbjudningar bara försvinna utan åtgärd, men den här har i stort sett invaderat min facebook. Var tvungen att gå in och tacka nej.
Jag fick också den inbjudan. Blä. Tackade nej. Vårdpersonal har ju alltid haft stressigt, varför uppmärksamma dem först nu, liksom.
 
Jag fick också den inbjudan. Blä. Tackade nej. Vårdpersonal har ju alltid haft stressigt, varför uppmärksamma dem först nu, liksom.

Som jag förstod det på en släkting som bor i en stor stad i ett annat europeiskt land, så går folk ut på balkongerna och applåderar kl.20. Där kan ändå förstå det lite. De har mycket strikta regler för hur folk får röra sig ute just nu, så det blir säkert någon sorts känsla av samhörighet.
Men ser jag till mig själv, så är det samma som för @tanten , att jag sitter och applåderar i vårt hus långt från grannar, gör ju absolut inget till eller från.
 
Men ska folk alltså sitta hemma i sin tysthet oh applådera..? Förlåt men det låter hur dumt som helst.

Vore väl bättre om gruppen fungerade lite som en message board där folk kunde lämna små upplyftande meddelanden till vårdpersonal eller nåt. Så kan de som jobbar i yrket få gå in där och läsa? jag hade i alla fall tyckt det varit trevligt att höra om hur folk upplevde mitt yrke positivt :)
 
Men ska folk alltså sitta hemma i sin tysthet oh applådera..? Förlåt men det låter hur dumt som helst.

Vore väl bättre om gruppen fungerade lite som en message board där folk kunde lämna små upplyftande meddelanden till vårdpersonal eller nåt. Så kan de som jobbar i yrket få gå in där och läsa? jag hade i alla fall tyckt det varit trevligt att höra om hur folk upplevde mitt yrke positivt :)
Vore bättre om folk röstade på politiker som inser värdet av vårdpersonal och ger dem rätt förutsättningar istället.
Gärna rimlig lön och rimliga arbetsvillkor, som en start...
/Inte alls bitter sjuksköterska
 
7 plusgrader och strålande sol med tillhörande isvindar 🥶 jag vill slänga jackan men istället så får jag ta på mössa och en tjockare jacka
 
Stör mig på att min vinterjacka blivit kallare! :( blev väl när jag tvättade den, men någon enstaka gång vart tredje år typ behöver ju den också tvättas... får komma ihåg o ta vindjacka under! Hjälper ju inte just nu dock :/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 994
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 167
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 927
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 331
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp