Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här, jag och sonen gick ut och luftade oss nyss. Kände mig som en brottsling :cautious:
Asch, varför det?
Tog en längre promenad i förmiddags själv, var bara skönt. Jag är dock frisk sånär som på pollenallergi men har en sjukling hemma. Det dryga är att inte få handla själv, det har visat sig svårt att pussla ihop trots anhöriga och tillgång till bil.
 
Asch, varför det?
Tog en längre promenad i förmiddags själv, var bara skönt. Jag är dock frisk sånär som på pollenallergi men har en sjukling hemma. Det dryga är att inte få handla själv, det har visat sig svårt att pussla ihop trots anhöriga och tillgång till bil.
Sonen är sjuk och jag är inte heller pigg. Jag vet att man får gå ut men ville inte möta någon i trapphuset om sonen skulle börja hosta typ.
 
I stallet har vi 8st grushagar. 1 boxhage, 2st ca 25kvm, 3st ca 35kvm och 2 st ca 40 kvm.

För tillfället går 7 hästar i grushage. 6 av olika medicinska anledningar, 1 av annan anledning. av de 6 medicinska fallen så har 4st medicinska anledningar till att gå i "stor" grushage (behov av rörelse pga skador som ska läka, bla).

Nu har ytterligare en häst fått ett sår, och ägaren vill att den skall stå i grushage tills det läkt (helt ok). Vi flyttar om lite så att hennes häst kan få en av hagarna på 25kvm. Men det duger inte. Hennes häst är störst i stallet och borde därför få en av de största hagarna. Det stör jag mig på.
 
Det är förbaskat irriterande att folk FORTFARANDE bunkrar jäst.

Hittade en tom kartong på Willys. Avkomman har letat i stans andra affärer. Nada. Noll. Ingenstans.
Snart får jag kalla in grova artilleriet. Dvs be min kontakt i Willys personal sno ett par paket åt mig.
 
Det är förbaskat irriterande att folk FORTFARANDE bunkrar jäst.

Hittade en tom kartong på Willys. Avkomman har letat i stans andra affärer. Nada. Noll. Ingenstans.
Snart får jag kalla in grova artilleriet. Dvs be min kontakt i Willys personal sno ett par paket åt mig.

Hittade jäst (ganska gott om) men fortfarande ingen torrmjölk till min kaka :arghh:
 
Det är förbaskat irriterande att folk FORTFARANDE bunkrar jäst.

Hittade en tom kartong på Willys. Avkomman har letat i stans andra affärer. Nada. Noll. Ingenstans.
Snart får jag kalla in grova artilleriet. Dvs be min kontakt i Willys personal sno ett par paket åt mig.

I affärerna här säger de att jäst ska komma in den 23. Får jag inte tag i nån då får jag be svärmor langa åt mig, uppe hos dem i Dalsland har hamstringen inte haft genomslag, de saknar varken jäst, mjöl eller toapapper :D!
 
Nu har småpippisarna fått det sista av solrosfröerna och hundmaten räcker bara några dar till, jag kommer med andra ord behöva åka och handla efter helgen. :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 816
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 191
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 039
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 710
Senast: Mkb
·

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Melatonin
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp