Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att livet verkar vara ett krig som är näst intill helt omöjligt att vinna. Är det inte det ena så är det det andra :arghh:

Jag vet att det finns så många som har det så mycket värre än mig, men jag kan verkligen inte låta bli att störa mig i alla fall lite på livet ändå.
 
Jag har sovit illa i flera nätter och haft huvudvärk av sömnbristen. Inatt vid 12-tiden tog jag en sömntablett och något senare ryade jag åt ena hunden som absolut ville ut nu, nu, nu! Jag tänkte att jag skiter i om räven så är uppe på bron och letar rester av köttsoppan hundarna stal, eller hunden stal. Med buljong, kött och ben. :meh:

Sen känner jag lukten. LUKTEN! Kliver upp och någon, hunden, har skitit på sig, inte en gång utan två. :arghh: Två stora, blöta skithögar på mattan, en kasse, ett sadelöverdrag som råkat ligga på golvet. Jag tar sadelöverdraget och kastar ut det. Går för att hämta det obunkrade toapapperet och upptäcker att jag lyckats få skit på bägge benen och fötterna. :wtf: Sanerar mig i badrummet och gör ett nytt försök med skiten. Torkar upp ena sörjan medan jag hostar och har kräkreflexer, ger mig på den största högpölen, får ner en del i en fruktpåse jag hade till hands som även den slängs ut, tar mer toapapper att torka med och slänger i toan, sanerar fötterna igen, torkar klart och viker över då jag inte orkar flytta på allt och slänga ut mattan inatt. Lockar in hundarna, sanerar fötterna ytterligare en gång, håller på orsaka stopp i toan men lämnar det för natten. Går och lägger mig igen.

Jag ska tydligen inte sova hela nätter, men nästa gång en hund vill gå ut skiter jag i klockan och släpper ut den, mindre slit med att kliva upp mitt i natten och öppna dörren sömndrucken än att torka diarré kl 03 på natten. 🤢
 
Jag stör mig på några av mina kollegor och jag stör mig att jag stör mig
Jag vill bara ignorera dom och låtsas som om de inte finns men det är förbaskat svårt när jag måste jobba med dom
 
Ett läkemedel som jag behöver finns inte i Sverige. Alternativet är operation med 30% chans att lyckas och 10% chans att det blir värre. Allt för att en enda liten medicin inte finns här. Och just nu finns det ju inte nån förhoppning om att få tag på det utomlands heller precis.
 
Ingen TV :( TV-boxen kommer inte i kontakt med routern (och ja, jag har startat om den och resettat den). Plötsligt märker jag hur jag inte tittar på TV, men använder den som ett slags klocka och för att slippa höra alla ljud i huset. Jag kan inte sova utan att TV:n är på.
 
Ingen TV :( TV-boxen kommer inte i kontakt med routern (och ja, jag har startat om den och resettat den). Plötsligt märker jag hur jag inte tittar på TV, men använder den som ett slags klocka och för att slippa höra alla ljud i huset. Jag kan inte sova utan att TV:n är på.
Radio?
 
Ett läkemedel som jag behöver finns inte i Sverige. Alternativet är operation med 30% chans att lyckas och 10% chans att det blir värre. Allt för att en enda liten medicin inte finns här. Och just nu finns det ju inte nån förhoppning om att få tag på det utomlands heller precis.
Men åh, vad fruktansvärt, hur mår du? :(
Vad är det för medicin? Önska jag kunde göra nåt! Du behöver förstås inte skriva det om du inte vill :heart
 
På den här kedjegrejen som cirkulerar på Facebook just nu där man uppmanas lägga upp en bild på sig själv för att sprida positivitet, lyfta varandra och på något vis ska man samtidigt bidra till att dra ner självmordsstatistiken? Jag fattar inte hur det faktum att jag lägger upp en bild på mig själv skulle hjälpa någon av de sakerna, eller något annat heller för den delen? Det stör mig, och det stör mig att så många annars rätt vettiga personer i mitt nätverk har hakat på trenden. :confused:
 
Ingen TV :( TV-boxen kommer inte i kontakt med routern (och ja, jag har startat om den och resettat den). Plötsligt märker jag hur jag inte tittar på TV, men använder den som ett slags klocka och för att slippa höra alla ljud i huset. Jag kan inte sova utan att TV:n är på.
Har du ett programkort i boxen? Prova ta ut det isf så borde du kunna se de ”fria” kanalerna.
 
Stressade till jobbet i morse och svor över att jag hade för gott om tid så jag har glömt det mesta hemma som jag skulle ha med mig. Skyndade mig in på affären och försökte komma på vad jag skulle äta, fort ut till bilen igen och ringer jobbet att jag var på väg.

- Nu?
- Ja.
- Men vad då, när tror du att du börjar idag?
- Ja, kl 10? NEJ! Det är ju inte helg, jag börjar inte förrän 14! :banghead:
- Nä, just det. :idea:

Kör hem igen, klart irriterad. Jag hade ju hunnit sticka och simma före jobbet. O_o
 
Stör mig orimligt mycket på ett mail jag fick nyss.
Jag har gjort en ganska stor administrativ uppgift, det har varit mycket suck och stön centralt då "vi (min enhet) är sämst på detta". Ja, de har sagt till mig att vi är sämst. Det är första gången jag gör det nu (görs 2ggr/år).
Skickade in uppgiften i fredags och nu kom ett svarsmail med maaassor med frågor då man inte förstod (jag har använt deras egen mall) - och frågorna är frågor som inte fanns med i ursprungsuppgiften .


STÖÖÖRIGT
 
Jag stör mig på min partner just nu.

Vi båda pluggar så vi har ju distansundervisning. Han sitter och pratar verbalt med sina kompisar 50 cm ifrån mig. Undertiden så försöker jag fokusera på att plugga. Tror ni att det går bra?!

Jag kan inte fokusera för fem öre.

Samtidigt så inser jag ju hur otroligt taskigt det vore av mig att kräva att han inte pratar med sina kompisar online medans jag försöker plugga. Det är ju tråkigt nog ändå att vara isolerad liksom.
 
Okej, här har jag en verkligt orimlig störning åt er.
Jag kan störa mig orimligt mycket när jag ser någon renovera/bygga, och de (enligt mig) väljer opraktiska lösningar.
Det kan nästan skrika inom mig att "Neeej, varför har de valt det där, det kommer ju vara omöjligt att hålla rent?" t.ex.

Jag har ju förstås så mycket förstånd att jag förstår att hålla dessa tankar för mig själv, men ändå :p
 
TV fixad (fick bra hjälp av Telia) - nu stör det mig hur beroende jag är av den (själva TV som material att titta på, är ju bättre på datorn eftersom jag mest kollar paleologi o dy l) :down:
 
Men åh, vad fruktansvärt, hur mår du? :(
Vad är det för medicin? Önska jag kunde göra nåt! Du behöver förstås inte skriva det om du inte vill :heart
Verapamil 15% gel. Är inget livshotande tillstånd men det påverkar mitt liv mycket. Det går lite upp och ner. Velar på om jag ska göra operationen ens eller bara låta det vara tills det blir helt olidligt. Det kan hjälpa att gå ner i vikt också (vad blir inte bättre av det egentligen?) men jag har inte jättemycket att gå ner. Men tack för att du känner med mig. Det värmer:heart
 
Stör mig på att jag åt för mycket godis och glass igår. Har i natt flugit upp ur sängen flera gånger då det kändes som om jag skulle kräkas. Sura uppstötningar, bläh. Knaprade novalucol några gånger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 130
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 336
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 170
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 836
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp