Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukt irriterad på att det knappt finns några hus till salu nu när avkomman letar. Det har varit total stiltje på hus fronten hela vintern. För några år sedan när jag letade fanns det dubbelt så många objekt ute

Vi önskade krasst och brutalt att det kanske dör några åldringar i corona så det kommer ut några hus snart.... (skämtar!)
Jag håller tummarna så där lite lagom att bostadsmarknaden ska dippa. Kan inte folk bara sälja och flytta in till stan, är det för mycket begärt?
 
Jag stör mig på att jag är vaken nu... fast har mig själv att skylla, vet ju att det beror på den där extra koppen kaffe igår... Men den hjälpte mig att vara på glatt humör igår iaf så de va väl bra...

Stör mig dock betydligt mycket mer på att jag igår kväll började känna av halsen 🙁. Den kliar typ, känns inte helt bra... Jag som skulle springa imorrn och sen Buke-loppet på mån.... känns det såhär så går det inte 😪😪.
 
Såna här räknerebusar. Det går inte att blockera dem för då måste man dölja personens alla inlägg på Facebook.
Hatar dem!

1830F56C-9202-4813-93EE-F571A3A770A7.jpeg
 
Känslomässigutpressningskejdebrev på en:
I’m afraid that I have some very personal reasons for this post, I'm sad . It is in the most difficult moments of life you realize who your real family, friends or people are that really have your back. People's true colors come out when the attention isn’t on them. Unfortunately, some friends are going to press "like", but not really read it because it takes time to read this statement and when they see that it is long, they skip it. Now I look at those who take the time to read this post until the end ..... (I think I will discover that 5 maybe 6 will. Cancer is very invasive and harmful, even after the end of treatment your body is still struggling to restore the damage canused by radiation/chemotherapy. It is a very long process. (100% true). Please, in honor of a family member, a friend who died, is still fighting cancer or even had cancer but beat it, Copy and paste (don’t just share) on your page. So I can find out who read it, please write "done" so we can see together the power of Unity!! To all those who have lost someone or are in the battle against cancer, here’s a hug for each and every one of you and your loved ones. ❤️
 
Facebook :arghh:
Nu verkar de ha tagit bort "senaste" som alternativ på nyhetsflödet, eller så har de flyttat det någonstans var jag inte kan hitta det :confused:

Jag vill kunna välja det just för att slippa att läsa 10 dagar gamla inlägg :arghh:
 
Plast. Folk har grävt ner sopor på tomten, säkert för längesen, och nu är det massor med finsmulad plast i jorden. Blä.
Jag hittar hellre plast än glas, landet som vi fick upplöjt när vi hade flyttat hit var fullt med glas visade sig, fönsterglas. Jag fick köpa ett lastbilslass jord, bygga en ram och skapa en upphöjd bädd istället. 😣 Sen har det legat någon gammal skräphög i ett annat hörn av trädgården, där kommer det upp bl a gamla rostiga konservburkar och när jag tog bort en krypen framför huset dök det upp en gammal trasig vinflaska.
 
Jag hittar hellre plast än glas, landet som vi fick upplöjt när vi hade flyttat hit var fullt med glas visade sig, fönsterglas. Jag fick köpa ett lastbilslass jord, bygga en ram och skapa en upphöjd bädd istället. 😣 Sen har det legat någon gammal skräphög i ett annat hörn av trädgården, där kommer det upp bl a gamla rostiga konservburkar och när jag tog bort en krypen framför huset dök det upp en gammal trasig vinflaska.
Samma här. Antalet hinkar jag har plockat fulla med glas överstiger alla rimligheter och det i en hage där det gått hästar innan vi flyttade hit. En bil ska också finnas nedgrävd på tomten enligt rykten :crazy: En glasflaska kom plötsligt upp ur jorden runt tio år efter att vi hade flyttat hit på ett ställe jag går på dagligen (inte i hagen). Turligt nog med botten först och den var hel så inga djur hann skada sig.
 
Facebook :arghh:
Nu verkar de ha tagit bort "senaste" som alternativ på nyhetsflödet, eller så har de flyttat det någonstans var jag inte kan hitta det :confused:

Jag vill kunna välja det just för att slippa att läsa 10 dagar gamla inlägg :arghh:

Hos mig hittade jag det om jag klickade på prickarna bredvid "nyheter" i vänsterspalten.
nyhet.jpg
 
Känslomässigutpressningskejdebrev på en:
I’m afraid that I have some very personal reasons for this post, I'm sad . It is in the most difficult moments of life you realize who your real family, friends or people are that really have your back. People's true colors come out when the attention isn’t on them. Unfortunately, some friends are going to press "like", but not really read it because it takes time to read this statement and when they see that it is long, they skip it. Now I look at those who take the time to read this post until the end ..... (I think I will discover that 5 maybe 6 will. Cancer is very invasive and harmful, even after the end of treatment your body is still struggling to restore the damage canused by radiation/chemotherapy. It is a very long process. (100% true). Please, in honor of a family member, a friend who died, is still fighting cancer or even had cancer but beat it, Copy and paste (don’t just share) on your page. So I can find out who read it, please write "done" so we can see together the power of Unity!! To all those who have lost someone or are in the battle against cancer, here’s a hug for each and every one of you and your loved ones. ❤
:rage:
Vi som haft cancer blir inte det minsta "hjälpta" av känslopjunk från okända på facebook.

Det är lika seriöst som den ytliga bekant som ringde och grät i telefonen när jag fåttmin diagnos. Hen grät inte över min sjukdom utan över sin egen rädsla. Jag hade inte den minsta lust att vara teapeut till henom.
 
:rage:
Vi som haft cancer blir inte det minsta "hjälpta" av känslopjunk från okända på facebook.

Det är lika seriöst som den ytliga bekant som ringde och grät i telefonen när jag fåttmin diagnos. Hen grät inte över min sjukdom utan över sin egen rädsla. Jag hade inte den minsta lust att vara teapeut till henom.
Så märkligt beteende :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 942
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 483
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 301
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 123
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp