Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
På mamma och barn på Lidl förut idag! Två ungar sisodär 8-10år(?) på sparkcyklar i affären, fine tänkte väl dumma ungar som inte fattar bättre. Sen ramlar en av ungarna och jag kan inte va med va känslokall (även tar mot i mig prata med andras barn) tänkte gå fram och fråga hur det gick. Plötsligt poppar mamman upp och applåderar ironsikt och säger ironsikt "bra jobbat" till ungen Jag --> :eek:

Hade jag vart kaxigare hade smällt av, men gick för mig själv och undrar vad i helskotta va fel på morsan som inte bara tillät ungarna med sparkcykel men dessutom lite känslokallt struntade i ungen ramlade med den :confused:
 
Hos mig hittade jag det om jag klickade på prickarna bredvid "nyheter" i vänsterspalten.
Visa bifogad fil 48546

Det är på mobilen som jag har problem att hitta det. Använder inte facebookappen (av envishet :p ) utan går via nätet till deras sida.
Förut har jag hittat det i en kolumn under mitt namn (till höger) men nu hittar jag det ingenstans, hur jag än söker :arghh:

Den konspiratoriska delen av mig säger att de gör såhär så att folk ska börja använda appen istället :cautious:
:D
 
Nån pensionär som borde hålla sig hemma hade precis köpt den sista stekta inlagda strömmingen på saluhallen. Nu kan jag omöjligt tänka på ngt annat än just stekt inlagd strömming. Faaaaaaan :banghead:
Trist :( ! Men du får köpa lite strömming och dra på dig kockhatten :D :
https://www.hemtrevligt.se/icakuriren/recept/stekt-inlagd-stromming/

Mamma och pappa har gjort egen några gånger. Personligen tycker jag väl lite sådär om maträtten. Inte för att det är något fel på smaken egentligen, men jag fixar inte riktigt alla små "hårstråliknande" ben i strömming (eller SILL, som jag tycker att det heter ;) )......
 
Jag hittar hellre plast än glas, landet som vi fick upplöjt när vi hade flyttat hit var fullt med glas visade sig, fönsterglas. Jag fick köpa ett lastbilslass jord, bygga en ram och skapa en upphöjd bädd istället. 😣 Sen har det legat någon gammal skräphög i ett annat hörn av trädgården, där kommer det upp bl a gamla rostiga konservburkar och när jag tog bort en krypen framför huset dök det upp en gammal trasig vinflaska.
Samma här. Antalet hinkar jag har plockat fulla med glas överstiger alla rimligheter och det i en hage där det gått hästar innan vi flyttade hit. En bil ska också finnas nedgrävd på tomten enligt rykten :crazy: En glasflaska kom plötsligt upp ur jorden runt tio år efter att vi hade flyttat hit på ett ställe jag går på dagligen (inte i hagen). Turligt nog med botten först och den var hel så inga djur hann skada sig.
Problemet med plast är att det påverkar växters förmåga att växa och att ta upp näring på ett sätt som inte glas gör. Många plaster läcker också andra farliga ämnen, och kan vara farliga i sig för människor om de genom växt och djurliv tar sig in i oss.

Med det sagt hittar jag också glas och mycket annat på tomten. Inte kul det heller, särskilt inte i hästhagen nej:(
 
Stör mej på att det ska va så förbaskat svårt att komma ut och promenera nu när jag inte har hund längre. Jag kommer bara inte ut. Det blir inte detsamma och det är inte så givande med mänskligt sällskap heller mer än vid enstaka tillfällen om det inte finns nån hund med. Antar att det kommer va så tills jag sörjt färdigt och skaffat ny.
 
Jag har så sjukt ont i höger skulderblad, började få ont igår och idag kan jag nästan inte ta på mig jackan. Vet inte vad jag gjort men vill att det slutar genast! :arghh: :rage:

Hästarna var svårt chockade och kunde inte tro sina ögon, matte vattnade men hade inga morötter med sig och sen bara åker hon igen! 😳
 
Stör mig på grillningen på jobbet idag. :cautious:
Inte på att vi ska grilla men på att kollegan som handlade har köpt "Naturbeteskött". :banghead: :wtf:
Vad :devil: är naturligt med det köttet? :mad:
Funderar på om jag bara ska äta potatisgratängen och salladen. Jag hade naturligtvis kunnat sagt något när vi snackade om vad som skulle grillas, men jag tog för givet att det skulle bli svenskt kött. :(
 
Stör mig på grillningen på jobbet idag. :cautious:
Inte på att vi ska grilla men på att kollegan som handlade har köpt "Naturbeteskött". :banghead: :wtf:
Vad :devil: är naturligt med det köttet? :mad:
Funderar på om jag bara ska äta potatisgratängen och salladen. Jag hade naturligtvis kunnat sagt något när vi snackade om vad som skulle grillas, men jag tog för givet att det skulle bli svenskt kött. :(
Men är det inte svenskt naturbeteskött då?

http://www.naturbete.se/vad-ar-naturbeteskott/
"Naturbeteskött är ett kött producerat på svenska naturbetesmarker och som följer de kriterier som Naturbetesköttsföreningen ställt upp inom Svenskt Sigills kvalitetssäkring IP Sigill.

Grunden för kriterierna är att naturbetesdjur går på naturbetesmark under minst halva betesperioden och att gårdens betesmarker till minst hälften består av naturbetesmark. Därtill kommer regler för vinterfodret som ska vara grovfoderbaserat och fritt från importerade proteingrödor. Den långa betesperioden innebär också att Naturbetesdjuren lever ett gott och naturligt liv under uppväxttiden."
 
Stör mig på grillningen på jobbet idag. :cautious:
Inte på att vi ska grilla men på att kollegan som handlade har köpt "Naturbeteskött". :banghead: :wtf:
Vad :devil: är naturligt med det köttet? :mad:
Funderar på om jag bara ska äta potatisgratängen och salladen. Jag hade naturligtvis kunnat sagt något när vi snackade om vad som skulle grillas, men jag tog för givet att det skulle bli svenskt kött. :(
Är det inte svenskt då? Det finns svenskt naturbeteskött fick jag fram efter en snabb googling.
 
Men är det inte svenskt naturbeteskött då?

http://www.naturbete.se/vad-ar-naturbeteskott/
"Naturbeteskött är ett kött producerat på svenska naturbetesmarker och som följer de kriterier som Naturbetesköttsföreningen ställt upp inom Svenskt Sigills kvalitetssäkring IP Sigill.

Grunden för kriterierna är att naturbetesdjur går på naturbetesmark under minst halva betesperioden och att gårdens betesmarker till minst hälften består av naturbetesmark. Därtill kommer regler för vinterfodret som ska vara grovfoderbaserat och fritt från importerade proteingrödor. Den långa betesperioden innebär också att Naturbetesdjuren lever ett gott och naturligt liv under uppväxttiden."
Är det inte svenskt då? Det finns svenskt naturbeteskött fick jag fram efter en snabb googling.

Det finns mycket sällan i affären... men det finns alltsom oftast importerat fulkött med en mycket snygg etikett "Naturbeteskött", allt för att få sälja.
 
Men är det inte svenskt naturbeteskött då?

http://www.naturbete.se/vad-ar-naturbeteskott/
"Naturbeteskött är ett kött producerat på svenska naturbetesmarker och som följer de kriterier som Naturbetesköttsföreningen ställt upp inom Svenskt Sigills kvalitetssäkring IP Sigill.

Grunden för kriterierna är att naturbetesdjur går på naturbetesmark under minst halva betesperioden och att gårdens betesmarker till minst hälften består av naturbetesmark. Därtill kommer regler för vinterfodret som ska vara grovfoderbaserat och fritt från importerade proteingrödor. Den långa betesperioden innebär också att Naturbetesdjuren lever ett gott och naturligt liv under uppväxttiden."
Är det inte svenskt då? Det finns svenskt naturbeteskött fick jag fram efter en snabb googling.
Om så ändå vore. Jag kände igen förpackningen men gick ändå och grävde i soptunnan i förhoppningen att det skulle vara svenskt, men det är Bolsonaro-kött, dvs brasilianskt. :cry:
 
Om så ändå vore. Jag kände igen förpackningen men gick ändå och grävde i soptunnan i förhoppningen att det skulle vara svenskt, men det är Bolsonaro-kött, dvs brasilianskt. :cry:

Jag hade inte ätit av det. Fine om jag är bjuden till någon och inte vet vad det är för kött men när jag jag vet... nej tack. Jag hoppar hellre över kött än äter importerat och i synnerhet sådant från Sydamerika.
 
- Jag villhöver massor av tyg för massor av pengar jag inte har.

- Systembolaget närmast mig har inte min favoritöl i ordinarie sortiment (och överlag uruselt utbud)... Livet var mycket enklare på Gotland när de hade all god öl och mjöd bara på hyllan sådär ^^
 
På att jag lever med en kvinna som har noll förståelse för hur jävligt man kan må, psykiskt, i samband med mens.

”Jag har också jävligt ont i magen när jag får mens men då tar jag en tablett och lider igenom det för mig själv...”

Ja, för att må piss hormonellt är ju preciiis som att ha ont i magen... :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 875
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 427
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 247
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 100
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp