Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag skulle gå ut med hundarna idag gick jag och pratade lite med grannen då jag sett en stor gren låg på gräsmattan. Jag undrade om den blåst ner idag men det var tydligen tidigare nån natt som det blåst så mycket. Han visade mig vilket träd det var och först såg jag ingenting, sen upptäcker jag att trädet splittrat sig ca 4 m upp och jag stod rakt under ena stammen som var mest av, att den inte redan fallit berodde på att några grenar i ett träd bredvid fortfarande höll det uppe! :crazy:

Jag flyttade oss snabbt åt sidan och sa att jag tyckte han kunde varnat mig för det har ju blåst mycket idag med och stammarna gungade i vinden men han tyckte inte det var någon fara. :cautious: Han tänker ringa en arborist efter helgen men jag tyckte han skulle ringa redan i morgon så kanske de hinner ta ner trädet innan det händer en olycka. Om stammen jag stod under faller kommer den att landa på taket på flygelbyggnaden, om den andra ramlar kommer den gå genom staketet, över telefontråden och ner på vägen. :nailbiting:
 
Det finns knappt bullar här, och de få personer jag känner som fått för sig att baka "Swedish cinnamon buns" har hällt glasyr på dem :arghh: Mitt lokala bageri har dock börjat baka riktigt goda kanelbullar på senaste och de har faktiskt pärlsocker på, men det beställs då från en specialaffär...
Jag höll på å storkna när Jamie Oliver skulle göra traditionsenliga svenska bullar. Det var blåbär i dom och han snurrade dom på nåt skumt viss. Det var då inga svenska traditionsenliga bullar.
 
Länstrafikens sök-tidtabell-funktion visar ett grönt "F" som anmärkning på en bussavgång. Går inte att klicka på eller liknande för att få någon förklaring och finns inte någon lista på vad olika koder står för heller.
Vad sjutton betyder det? Eftersom det står där är det förmodligen något som kan vara bra att veta. :banghead:
 
Stör mig på att jag köpte dillchips till maken men fick för mig att jag inte behövde chips idag.... hur tänkte jag där :arghh: ?!?
 
Det går fortsättningsvis bra i livet och med köket.

Igår vid typ 10 alldeles innan jag skulle lägga mig går jag ut i köket med en mugg och kliver i något blött. Blir lite fundersam för jag har inget minne av att ha spillt något tidigare. När jag kliver åt sidan sätter jag toffeln rakt i en stor pöl. Tänder lampan och det är en mindre sjö på golvet.

Problemet fanns under diskbänken. Röret som går från hon har GÅTT AV med vattenlås och allt och hänger åt sidan. Diskvattnet från förut har alltså helt eller delvis tappats ut på golvet istället för i avloppet. Jag tar fram mopp och hink och torkar upp så mycket som det går och ber en stilla bön att jag inte orsakat några större vattenskador på huset..

I morse var det en mindre pöl samt torkade märken från en lite större. Det luktar svällt trä i hela köket. Huset är i betong och det är plastmatta på golvet så jag TROR att det ska vara relativt lugnt med huset i sig men köksbänkarna är det sämre med. Vattnet ligger ju på golvet under bänkarna där det inte går att torka, osäker på hur effektiv en luftavfuktare skulle vara.

Nu ska ju köket bytas ändå så sålänge det inte blir några större skador så skiter jag i hur det går för köksbänkarna. Det är ändå så typiskt att det blir såhär..

Enda sedan jag köpte lägenheten har det varit motstånd och krångel i varenda moment och jag är så otroligt less. Satt och grinade på toa i typ 10 minuter igår för jag är så trött på allt. Skitliv.
 
Sjukt irriterad på att det knappt finns några hus till salu nu när avkomman letar. Det har varit total stiltje på hus fronten hela vintern. För några år sedan när jag letade fanns det dubbelt så många objekt ute

Vi önskade krasst och brutalt att det kanske dör några åldringar i corona så det kommer ut några hus snart.... (skämtar!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 963
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 506
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 321
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp