Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukt godissugen både igår och ikväll på jobbet. Kommer jag ihåg att köpa något? Nej. Köper jag något efter jag slutat och ska köra hem? Nej, för då vill jag ju bara hem utan att stanna efter vägen. :meh::cautious:
 
Grannen och hans dotter är typ alltid ute i sin trädgård snett bakom vårt hus, och han låter SÅ JÄVLA GNÄLLIG. HELA TIDEN.

Halvskriker till barnet att hon inte får göra ditten och datten och att hon inte får göra si och så för mamman. Och med jämna mellanrum ropar han in i huset (till mamman?) att nu blir hon lerig/blöt/smutsig och är det okej? Och allt han ropar ropar han minst fem gånger på rad.

Har god lust att gå över och erbjuda honom att låna vår tvättstuga eftersom han uppenbarligen inte verkar ha någon själv :angel:
 
Har köpt ett moddat ps3. Försöker fixa med spel men lyckas inte och kan inte spela mina ps2-spel på den heller. Har ett ps2 men kontrollen har en knapp som fastnar och jag kan inte använda ps3ans kontroll till ps2an. Blir inget spelande här således.
Annonserar efter billiga spel till mitt ps3, får erbjudanden om ps3-konsoler istället :meh:

Hälsprickor suger rätt hårt också.
 
Min kollega med ansiktsmasken igen. 🙄

En italiensk politiker har tydligen yttrat sig att deras siffror över antalet döda är felaktigt, de har inte alls haft så många död som påstås utan de har räknat in alla dödsfall som CoVid-19, oavsett vad de egentligen dog av.

Min kollega är helt övertygad om att han har rätt, jag anser att en politiker har sämre koll än vad de som jobbar med det här har. Jag har större förtroende för de som jobbar i vården och bl a WHO än vad jag har för en italiensk politiker som i mina ögon försöker plocka poäng. :meh:

ALLT är en konspiration för att pungslå gemene man och jag är sååå lurad som tror på vad "experterna" säger, det går bara ut på att globalisterna ska tjäna pengar medan andra ruineras.
 
Den här förbannade ångesten som måste komma hela tiden. Ingen lust med nått. Vill bara gräva ner mej. Varför kunde inte mina syskon fått den här skiten istället? Varför var jag tvungen att få ångest och diverse diagnoser? Varför måste mitt liv vara så jävla pissigt? Varför blir det aldrig bra?

Nä jag är inte alls bitter :meh:
 
Jag stör mig på att man ska stanna hemma å så kommer det inte ut några avsnitt på mina serier på över en månad. Det är min helg underhållning ju :rage:
 
Jag stör mig på mig själv som blir irriterad på mamma för att hon glömmer saker. :(
Hon kan inte hjälpa det, hon har MS och det påverkar även minnet, inte blir det ju bättre av att hon sitter helt själv med ett par katter som enda sällskap och jag är nästan den enda av tre barn och sex barnbarn som ringer. 😞
 
Sålde en komplett systemkamera-utrustning. Skrev vad kameran hette, skickade bild på objektivet. Träffades. Svarade på alla frågor och visade väldigt mycket grejer.

Det går ett dygn. Gubben är inte nöjd med brännvidden på objektivet. Han har inbillat sig att det ska vara något annat, men har fått en väldigt tydlig bild på det. Förklarar detta för honom. Är lugnt en stund. (Dessutom verkade han tro att det var bättre ju mer man kunde zooma, han hade inte koll alls) Därefter är han missnöjd över att det inte går att filma med kameran. Vilket han aldrig någonsin frågat om. Då vill han att köpet får tillbaka.

Jag sa nej. Visst är det rimligt då jag svarat på alla frågor och dessutom visat en massa grejer extra för att vara snäll?
 
Sålde en komplett systemkamera-utrustning. Skrev vad kameran hette, skickade bild på objektivet. Träffades. Svarade på alla frågor och visade väldigt mycket grejer.

Det går ett dygn. Gubben är inte nöjd med brännvidden på objektivet. Han har inbillat sig att det ska vara något annat, men har fått en väldigt tydlig bild på det. Förklarar detta för honom. Är lugnt en stund. (Dessutom verkade han tro att det var bättre ju mer man kunde zooma, han hade inte koll alls) Därefter är han missnöjd över att det inte går att filma med kameran. Vilket han aldrig någonsin frågat om. Då vill han att köpet får tillbaka.

Jag sa nej. Visst är det rimligt då jag svarat på alla frågor och dessutom visat en massa grejer extra för att vara snäll?
Om han inte vet vad han köper kan han ju inte kräva att få lämna tillbaka det, du är ju privatperson och ingen butik.
 
Sålde en komplett systemkamera-utrustning. Skrev vad kameran hette, skickade bild på objektivet. Träffades. Svarade på alla frågor och visade väldigt mycket grejer.

Det går ett dygn. Gubben är inte nöjd med brännvidden på objektivet. Han har inbillat sig att det ska vara något annat, men har fått en väldigt tydlig bild på det. Förklarar detta för honom. Är lugnt en stund. (Dessutom verkade han tro att det var bättre ju mer man kunde zooma, han hade inte koll alls) Därefter är han missnöjd över att det inte går att filma med kameran. Vilket han aldrig någonsin frågat om. Då vill han att köpet får tillbaka.

Jag sa nej. Visst är det rimligt då jag svarat på alla frågor och dessutom visat en massa grejer extra för att vara snäll?
Fullkomligt rimligt! Och rent juridiskt har du ingen som helst skyldighet att låta köpet gå tillbaka, han får skylla sig själv som inte kollat upp grejerna ordentligt helt enkelt. Ångerrätt gäller inte mellan privatpersoner.
 
Fullkomligt rimligt! Och rent juridiskt har du ingen som helst skyldighet att låta köpet gå tillbaka, han får skylla sig själv som inte kollat upp grejerna ordentligt helt enkelt. Ångerrätt gäller inte mellan privatpersoner.
Tack! Jag vet det egentligen, men är så enormt "Serviceminded". :laugh:
 
Screenshot_20200509-224749_Chrome.jpg


Jag vill flytta :meh:. I alla fall den här tiden på året.
 
En bild cirkulerar på fb med texten "min mamma säger att jag är vacker men ingen vill dela mig".
På bilden är en liten flicka med amputerat ben och protes. Jag tvivlar starkt på att flickan vill exponeras på fb genom någonslags massdelning 😔
Jag förstår inte ens grejen. varför skulle man dela?
 
Irriterar mig på att min mobil visar senaste bilden sist om man vill lägga in på sociala medier elelr buke.
Det blir ett himla bläddrande. Vore inte det mest logiska att lägga senaste bilden först, som det gör om man bara vill titta på fotona.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 461
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 898
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 710
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 450
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp