Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nu var det ju nummerlappar så jag går när det är min tur men har börjat fräsa ifrån mer.
Jag stod i kön i mataffären när en person kom och ställde sig bakom som man gjorde förr- alltså hyfsat nära. Jag vände mig om och sa ”Har du sett strecket?” Och pekade på de stora, tydliga tejpmarkeringarna på golvet. Och möttes av en suck och himlande ögon:meh: Visserligen flyttade personen på sig, men ska man vara ute bland folk så får man ju för sjutton se till att hålla avstånd! Det krävs ingen större hjärnverksamhet...
 
Stör mig på att jag såg en video där det var en som red och gjorde skänkelvikning i trav, hästen var överställd/böjd i nacken och hals samt rusade i skänkelvikningen såpass att till slut gick bakdelen före. Sen var det någon som kommenterat "snygg skänkelvikning".
Tror kommentaren störde mig mest.
 
Kompis på Facebook: "det här projektet som innebär att ett tiotal personer träffas skulle vara kul" (observera här att det inte framgår överhuvudtaget NÄR detta skulle kunna inträffa)

Okänd person svarar: "låter som ett riktigt roligt projekt (även om det kanske inte är så lämpligt att träffa folk nu)"

Stör mig så otroligt j'vla mycket på person nummer två, och personer i den kategorin överlag just nu... Jag har mest lust att svara "nähä?!?! jag som trodde att min kompis precis önskade att ha en orgie när alla hostar och slickar på varandra precis exakt nu, vilken tur att du som vardagshjälte kom och styrde upp det hela med din kommentar"...
Det är som att folk är allergiska mot när personer skriver något som kan vara en gnutta roligt nu. Varje inlägg om något som andas en önskan om evenemang eller träffar i höst eller om ett par månader (eller som innebär att folk har något att se fram emot) ska genast sågas vid fotknölarna och personen som önskar detta hade lika gärna kunnat önska livet ur hela mänskligheten.
 
Kompis på Facebook: "det här projektet som innebär att ett tiotal personer träffas skulle vara kul" (observera här att det inte framgår överhuvudtaget NÄR detta skulle kunna inträffa)

Okänd person svarar: "låter som ett riktigt roligt projekt (även om det kanske inte är så lämpligt att träffa folk nu)"

Stör mig så otroligt j'vla mycket på person nummer två, och personer i den kategorin överlag just nu... Jag har mest lust att svara "nähä?!?! jag som trodde att min kompis precis önskade att ha en orgie när alla hostar och slickar på varandra precis exakt nu, vilken tur att du som vardagshjälte kom och styrde upp det hela med din kommentar"...
Det är som att folk är allergiska mot när personer skriver något som kan vara en gnutta roligt nu. Varje inlägg om något som andas en önskan om evenemang eller träffar i höst eller om ett par månader (eller som innebär att folk har något att se fram emot) ska genast sågas vid fotknölarna och personen som önskar detta hade lika gärna kunnat önska livet ur hela mänskligheten.
Håller med, tror det är bittra personer som är det där kategorin. Varför ska andra glädjas när inte de gör det, känns det som. Brukar för det mesta bara ignorera sådana personer, orka lägga tid och energi på dom, det är dom inte värda.
 
Jag stör mig på snåla människor, som inte fattar att reskostnader ALLTID tillkommer när man ber en tekniker besöka dom oavsett om teknikern var i närheten eller inte. Det intressanta är att dessa snåla jeppar alltid kommer från samma landskap.
 
Jag är så trött på kylan. Blir fan deprimerad. Nästa vecka är det tänkt att en målarfirma ska börja måla om vårat hus men det kommer inte gå om det är så här kallt på natten. När målarfirman är klar ska vi lägga altan. Dvs blir målningen försenad blir altanen försenad. Det är heller ingen idé att plantera ut en del av mina växter för de ska ändå stå där målarställningen kommer vara. Har sett fram emot det här sedan vi flyttade in. Allt kommer bli försenat. 😭
 
Idag körde jag på en välkänd (för mig) riksväg och när jag kommer till en sträcka där det är 70 under sommarhalvåret, började jag först undra om de vänt skyltarna, men när ja närmade mig såg ja att så va inte fallet.
Någon har tagit en svart sprayburk och sprayat över skyltarna (bilden är från dashcammen). Syntes inte ens att det stod 70 på skyltarna, alla 4 skyltar va sprayade. Jag störde mig så på till den milda grad att jag faktiskt ringde trafikverket och anmälde det. 😤

Det är 70 där av en anledning, då sommarhalvåret lockar turister som går korsar vägen där m.m.
Kunde inte låta bli att tänka på när polisen står där (de gillar att stå där) vad som hade hänt om de tar någon som inte håller 70 när det inte går att läsa skyltarna å de kör 90 istället.
Jag vet ju att det är 70 där nu, men tänker på de som bara kanske passerar och aldrig brukar åka där normalt sett.

Trafikfarligt, baaaah, så nu är det anmält och blir åtgärdat snart.
stör70skyltar.jpg
 
Idag körde jag på en välkänd (för mig) riksväg och när jag kommer till en sträcka där det är 70 under sommarhalvåret, började jag först undra om de vänt skyltarna, men när ja närmade mig såg ja att så va inte fallet.
Någon har tagit en svart sprayburk och sprayat över skyltarna (bilden är från dashcammen). Syntes inte ens att det stod 70 på skyltarna, alla 4 skyltar va sprayade. Jag störde mig så på till den milda grad att jag faktiskt ringde trafikverket och anmälde det. 😤

Det är 70 där av en anledning, då sommarhalvåret lockar turister som går korsar vägen där m.m.
Kunde inte låta bli att tänka på när polisen står där (de gillar att stå där) vad som hade hänt om de tar någon som inte håller 70 när det inte går att läsa skyltarna å de kör 90 istället.
Jag vet ju att det är 70 där nu, men tänker på de som bara kanske passerar och aldrig brukar åka där normalt sett.

Trafikfarligt, baaaah, så nu är det anmält och blir åtgärdat snart.
Visa bifogad fil 50864
Nu stör jag mig på att jag blev så uppeldad att min svenska grammatik försvann till skogs. 🙈😅😂
 
Föräldrar till barn som slår hundar som inte ser till att hålla barnet borta från hundar när de ser att barnet springer efter utan bara säger lite halvtyst att barnet ska komma och kanske möjligtvis eventuellt kliver 2 steg utanför altanen åtminstone. En vacker dag står väl ungen där med ansiktet avslitet för att han slagit fel hund.
Annars skötsam hund som fick för sig att den där katten där borta ser jättegod ut och är väl värd ett avslitet finger (nåja, det sitter kvar, men ändå).
Folk som kastar diverse skräp ute, inklusive diverse benbitar och jävelskap som givetvis är jättegott. Plasthandske med nån grillolja eller nåt på är annars jättenyttigt för en hundmage.
Att ena kattjäveln här hemma smyger i sig hundmat hela jävla tiden.

Mitt tålamod prövas ordentligt ikväll märker jag.
 
Föräldrar till barn som slår hundar som inte ser till att hålla barnet borta från hundar när de ser att barnet springer efter utan bara säger lite halvtyst att barnet ska komma och kanske möjligtvis eventuellt kliver 2 steg utanför altanen åtminstone. En vacker dag står väl ungen där med ansiktet avslitet för att han slagit fel hund.
Annars skötsam hund som fick för sig att den där katten där borta ser jättegod ut och är väl värd ett avslitet finger (nåja, det sitter kvar, men ändå).
Folk som kastar diverse skräp ute, inklusive diverse benbitar och jävelskap som givetvis är jättegott. Plasthandske med nån grillolja eller nåt på är annars jättenyttigt för en hundmage.
Att ena kattjäveln här hemma smyger i sig hundmat hela jävla tiden.

Mitt tålamod prövas ordentligt ikväll märker jag.
Jag hade vrålat åt ungen och tar föräldrarna illa vid sig får de göra det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 450
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 088
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 941
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 931
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp